ماجرای شباهت چهره یک ساواکی با پدر مهران غفوریان + عکس هدف مصر از ساخت سریال «حشاشین» چه بود؟ نقش‌آفرینی ادریس‌البا در فصل دوم سریال «هواپیماربایی» آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) «ساعت صفر» رضا رشیدپور چه زمانی پخش می‌شود؟ «مست عشق» در صدر گیشه سینمای ایران آنتونی هاپکینز در «پادشاه کاونت گاردن» «مست عشق» همچنان در حال رکوردزنی | آمار پرفروش‌های سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار و رایزنی حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران | تاکید بر گسترش همکاری فرهنگی عراق و ایران تأکید هیأت رسانه ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه ای مشترک» مهدی پور: نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ایران و عراق در موضوع غزه، از قله های پیوند دو کشور است وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق
سرخط خبرها

«صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس

  • کد خبر: ۲۲۴۱۶۶
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
«صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس
نمایشگاه انفرادی خوشنویسی «صحبت‌یار» در نگارخانه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایشگاه انفرادی خط «صحبت‌یار» به‌همت گل‌جهان براتیان در نگارخانه فردوسی جهاد دانشگاهی در حال برگزاری است. 

این نمایشگاه را گل‌جهان براتیان، هنرمند خوشنویس مشهدی برگزار کرده است. صحبت یار مجموعه‌ای از آثار خوشنویسی در زمینه خط نستعلیق را در معرض دید مخاطبان قرار داده است.

برگزاری نمایشگاه انفرادی خوشنویسی «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی

گل‌جهان براتیان درباره این نمایشگاه توضیح داد: در این نمایشگاه از تمام ترکیب‌های خط نستعلیق از قبیل سطرنویسی، قطعه‌نویسی، دفتری، ترکیب آزاد، چهارسطری، سیاه‌مشق بی‌تکرار و تکراری وجود دارد. این هنرمند ادامه داد: سعی کردم از مفهوم‌های به‌هم‌پیوسته و معنا‌دار استفاده کنم.

او درباره نحوه ورودش به عرصه هنر خوشنویسی اظهار کرد: من خوشنویسی را به صورت پراکنده از سال ۱۳۷۸ شروع کردم. حدود یک سال بعد موفق شدم در خط شکسته و نستعلیق به‌ترتیب مدارک ممتاز و عالی را بگیرم. بعد از گرفتن این مدرک‌ها، با صلاح‌دید خانواده، این هنر را در تابستان‌ها دنبال می‌کردم؛ زیرا آن‌ها معتقد بودند که درس‌خواندن در اولویت قرار دارد.

وی گفت: تا سال ۱۳۹۰، همیشه خلأ این هنر را در زندگی‌ام حس می‌کردم تا اینکه یک روز به صورت غیرارادی در کلاس خوشنویسی ثبت‌نام کردم و طی این سال‌ها دوره‌های ممتاز و فوق‌ممتاز را نزد استادان بی‌نظیری در این عرصه پشت‌سر گذاشتم.

برگزاری نمایشگاه انفرادی خوشنویسی «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی

این هنرمند خوشنویس بیان کرد: از دوران کودکی، مجذوب خط شکسته بودم و اولین مدرکم را در این زمینه گرفتم، اما بعد از آشنایی با استاد ذوالریاستین، در بخش هنر نستعلیق شروع به فعالیت کردم. این هنر به من حس کامل‌بودن، زیبایی مطلق و ایرانی‌بودن اصیل را القا می‌کرد و به صورت خاص این رشته را دنبال کردم.

نمایشگاه «صحبت‌یار» در تمام روزهای اردیبهشت‌ماه در نگارخانه فردوسی جهاددانشگاهی برپاست.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه‌ می‌توانند تا فردا، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳،  ساعت ۱۸ الی ۲۰ به این نگارخانه واقع در جهاددانشگاهی مشهد مراجعه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->