مصر شایعات رسانه‌های رژیم صهیونیستی را رد کرد ابوعبیده: نتانیاهو ترجیح می‌دهد بجای مبادله اسرا، سربازانش در جست‌وجوی اسرا کشته شوند حملات متنوع حزب‌الله علیه مواضع ارتش اسرائیل (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه می‌دهد| زمزمه‌ها درباره استعفای گانتز حمله موشکی گردان‌های قدس به «عسقلان» زمان آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد حمله به یک نفتکش در بندر «المخا» یمن دیدار آیت‌الله علم‌الهدی با نمایندگان رسانه‌‌های مکتوب خراسان رضوی | سخن مرا فقط از زبان خودم بشنوید مه گرفتگی در حوزه مشهد-کلات (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی بررسی می‌شود بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خادمی حرم امام رضا (ع) تأکید باقری بر نقش مهم کریدور شمال–جنوب در تقویت صلح، ثبات و امنیت منطقه ترامپ: جنگ جهانی سوم پیش از انتخابات آمریکا اتفاق می‌افتد ادامه عملیات‌های گردان‌های قسام در ۲۲۴ امین روز جنگ شهادت یکی از فرماندهان گردان جنین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی ویدئو | اعتراف بی بی سی به ناتوانی گنبد آهنین در رهگیری پهپادهای حزب الله حمله موشکی حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده سربازان اسرائیلی دست به تظاهرات زدند چهره نزدیک به ابوبکر البغدادی دستگیر شد افتتاح اسکله آمریکا در غزه | حماس:مخالف حضور نظامیان خارجی هستیم
سرخط خبرها

حماس از عادی بودن روابط خود با قطر خبرداد

  • کد خبر: ۲۲۵۹۹۶
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
حماس از عادی بودن روابط خود با قطر خبرداد
منبعی در جنبش حماس تاکید کرد روابط این جنبش با قطر در وضعیت عادی است و تغییری در آن ایجاد نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، یک منبع در جنبش حماس گفت: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است و تغییری در آن ایجاد نشده است. هیچ خبری از قطری‌ها درباره بستن دفتر سیاسی ما در دوحه به ما نرسیده است.

این منبع در مصاحبه با عربی۲۱ گفت: رهبری حماس چند روز پیش به دوحه بازگشت و فعالیت خود را در آنجا به صورت عادی ادامه می‌دهد. قطر همچنان میانجی اصلی در مذاکرات با اشغالگران است.

این در حالی است که پیش از این رویترز به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرده بود «قطر ممکن است دفتر حماس را به عنوان بخشی از بازنگری در میانجیگری خود درباره جنگ غزه ببندد.»

این منبع آگاه گفت: قطر در حال بررسی این موضوع است که آیا به حماس اجازه ادامه فعالیت دفتر سیاسی‌اش در دوحه را بدهد یا خیر. قطر همچنین می‌خواهد در موضوع میانجیگری خود در مذاکرات برای توقف جنگ غزه بازنگری کند.

منابعی به واشنگتن پست گزارش داده بودند ایالات متحده در موضعی مداخله جویانه از قطر خواسته است تا در صورت امتناع حماس از توافق با اسرائیل بر سر معامله تبادل اسرا، حماس را از خاک خود اخراج کند.

یک مقام آمریکایی در مصاحبه با این روزنامه اشاره کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا آوریل گذشته پیامی را در این زمینه به محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر ابلاغ کرد.

پیشتر یک مقام قطری اعلام کرد این کشور از حملات مکرر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تلاش‌های دوحه خسته شده است.

نتانیاهو از نقش قطر در مذاکرات انتقاد کرده و از دوحه خواسته بود بر جنبش حماس فشار بیشتری بیاورد این درحالی است که لجاجت خود نتانیاهو مانع پیشرفت در مذاکرات بوده است.

ظهر شنبه دور نخست مذاکرات آتش‌بس در مقر سازمان اطلاعات مصر در قاهره با حضور هیئت حماس و هیئت‌های قطر، مصر و آمریکا آغاز شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->