دیدار و رایزنی حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران | تاکید بر گسترش همکاری فرهنگی عراق و ایران تأکید هیأت رسانه ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه ای مشترک» مهدی پور: نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ایران و عراق در موضوع غزه، از قله های پیوند دو کشور است وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس
سرخط خبرها

چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر امروز افتتاح می‌شود

  • کد خبر: ۹۸۰۶۳
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر امروز افتتاح می‌شود
چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر جمعه پانزدهم بهمن ماه ساعت ۱۷ در مؤسسه فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان آغاز به کار می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز - چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر جمعه پانزدهم بهمن ماه ساعت 17 در مؤسسه فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان آغاز به کار می‌کند.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آستانه آغاز به کار جشنواره، پیامی را به این شرح منتشر کرد:

اگر رشد ادبیات و داستان نویسی باعث ارتقای هنرهای شنیداری می شود، بی گمان رشد تمامی رشته های هنری که در زمره هنرهای دیداری و بصری محسوب می شوند به شکل ملموسی وابسته به پیشرفت هنرهای تجسمی اند. از این روی، هر نوع فعالیتی که به اعتلای هنرهای تجسمی کشور بینجامد، نتیجه اش در سایر هنرهای بصری قابل مشاهده خواهد بود. گرچه این امر میسر نمی شود مگر آن که هنرمند ایرانی به گذشته خود نظر کند و از میراث فرهنگی هنری گذشته همچون نگاره ها و نقش مایه های شگفت اسلامی – ایرانی بهره گیرد و با زبان زمانه ی خود و برای مخاطب آن ها را باز آفرینی نماید.

محمد مهدی اسماعیلی در پیام خود را اشاره به اهمیت مخاطب در هنر نوشته است: هنرمند می داند هنر بی مخاطب دوامی ندارد. هنرمندانی که برگرفته از رخدادهای جامعه و تجربیات خود آثار هنری ارائه می دهند، با نگاه انسانی و تعهد هنری خود، بزرگترین ذخیره برای هنر و داشته‌های فرهنگی و میراث هنری کشورمان محسوب می‌شوند که از رهگذر آفرینش‌های هنری، نسبت خویش با مردم و جامعه را زنده و پویا نگاه می‌دارند.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روزهای سخت کرونایی اشاره کرد و افزود: همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، چهاردهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر که با گذشت دو سال از شرایط سخت شیوع بیماری کرونا برگزار می شود، حاصل نگاه و اندیشه هنرمندان گرانمایه هنرهای تجسمی است و نقطه امیدی برای هنرمندان و مخاطبان این رویداد که با حضور مستمر در فرایند عرضه و ارائه اثر، پویایی و نشاط هنر را تضمین می‌کنند.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به تعداد بالای شرکت کنندگان در جشنواره هنرهای تجسمی گفت: مشارکت پرشمار پدیدآورندگان آثار تجسمی در شاخه های گوناگون و حضور تعداد قابل توجهی از هنرمندان برجسته کشور در کسوت دبیران و داوران جشنواره، می‌تواند نویدبخش رقابتی سالم و اندیشمندانه در عرصه هنرهای تجسمی باشد تا هنرمندان با اطمینان خاطر در این عرصه شرکت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان پیام خود از تمامی دست‌اندرکاران چهاردهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر و نیز استادان گرامی که به عنوان دبیر و داور در این دوره حضور داشته‌اند، تشکر کرد.

چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از جمعه پانزدهم بهمن ماه آغاز به کار می کند و تا 30 بهمن در موسسه فرهنگی هنری صبا واقع در خیابان ولی عصر تقاطع خیابان طالقانی میزبان هنردوستان است.

منبع: ستاد خبری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->