علت مرگ بروسلی چه بود؟ نقد و بررسی فیلم سینمایی «مست عشق» در برنامه هفت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مصطفی رحماندوست: خلق نگاه تازه از دنیای کودکان در شعر رضوی نیاز این حوزه است بر مدار نور به پیشواز میلاد هشتمین نور | افتتاح نمایشگاه خوشنویسی طلاب حوزه علمیه در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) روایتی کافکایی از یک طنز تلخ | گفتگو درباره رمان «کمیته» رونمایی از نقاشی پرحاشیه چارلز سوم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» ساخته امیراطهر سهیلی روی پرده سینما رفت + فیلم «زخم کاری» و «سووشون» در انتظار پخش از شبکه نمایش اگر دستت را رها کردم روایت‌های دیده نشده از زائران امام رضا (ع) «حماسه» جاری در ادبیات «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب استقبال از «مکس دیوانه» در جشنواره کن نگاهی به ۱۰ کتاب که درباره امام‌رضا(ع) نوشته شده است | از نص قدیم تا کتاب‌داستان برای کودکان مینی‌سریال معمایی و تخیلی «دکل» روی آنتن + زمان پخش
سرخط خبرها

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است

  • کد خبر: ۲۲۵۷۰۵
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است
بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲» و «روز واقعه» می‌گوید: روشی که تام کروز در فیلم سینمایی «تاپ‌گان-ماوریک» برای خلبان‌های آمریکایی تدریس می‌کند، متعلق به یک خلبان ایرانی است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیروس کهوری‌نژاد درباره ساخت فیلم «تاپ‌گان» اظهار کرد: در ساخت فیلم سینمایی تاپ گان-ماوریک (Top Gun: Maverick) از عملیات‌های ما استفاده شده است؛ صورت عملیات‌های هوایی ما در جایی که حتی تام کروز برای خلبان‌های آمریکایی تدریس می‌کند، عملیات‌های خلبان‌های ایرانی است. این عملیات‌ها نام و متد دارد و این هم متد یک خلبان ایرانی بوده، اما هیچ اسمی از آن برده نمی‌شود.

وی افزود: در ساخت آثاری، چون تاپ‌گان خیلی فنی روی نیاز‌های مخاطبان به ویژه مخاطبان ایرانی مطالعه کردند و کاری می‌سازند که وقتی نام جنگ می‌آید رعب و وحشت در دل ما ایجاد می‌شود. این یک ابزار بسیار قدرتمند در سینماست، اما ما هنوز به خوبی متوجه قدرت آن نشده‌ایم و نیاز است که نهاد‌های دفاعی و امنیتی در ساخت چنین آثاری در داخل کشور بیشتر همکاری کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است

آثار ما را با آثار هالیوود و بالیوود مقایسه می‌شود

کهوری‌نژاد با تاکید بر ضرورت توجه به نیاز و ذائقه مخاطبان گفت: هر کاری که می‌سازیم بی برو برگرد توسط مخاطبان با خیلی از کار‌های دیگر در هالیوود، بالیوود و سینمای ترکیه مقایسه می‌شود و در میان بازار وسیع ایده‌هاست که دست به انتخاب می‌زنند. مخاطبان کاری که خیلی خوب ساخته شده و جلوه‌های ویژه خوبی داشته باشد، را نگاه می‌کنند و تشخیص می‌دهند.

بازیگر سینما و تلویزیون که این روز‌ها مشغول تمرین برای یک کار نمایشی با عنوان «رز نفرین» به نویسندگی و بازی ایوب آقاخانی و نقش‌آفرینی بازیگران دیگری، چون سیروس همتی و انوش معظمی است، خاطرنشان کرد: رز نفرین که بر اساس داستان مباهله حضرت رسول (ص) در تقابل با نجرانی‌هاست، از ۲۵ خرداد به مدت ۲۰ تا ۲۵ روز در تالار وحدت توسط گروه سایه به روی صحنه می‌رود.

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است

جای خالی فیلم‌های دینی با جشنواره رضوان پر می‌شود

کهوری‌نژاد درباره نخستین جشنواره فیلم دینی (رضوان) و تاثیرات آن در ساخت و رونق تولیدات دینی، مذهبی - تاریخی، جای این گونه آثار در کشور را خیلی خالی دانست و گفت: با توجه به وجود هجمه‌های مختلف عقیدتی نه تنها در ایران که در سطح جهان، شاید باور‌های جدیدی پیش می‌آید و جای تولیدات مختلف در زمینه ایدئولوژی خیلی خالی است و باید به گونه‌ای مابه‌ازای روز کار کرد؛ به همین سبب، در نمایش رز نفرین (با نام پیشین مباهله) تلاش کردیم مابه‌ازا‌های روز را قرار دهیم.

بازیگر اخراجی‌ها همچنین درباره این‌که چرا به کار‌های سینمایی و تلویزیونی دعوت نمی‌شود؟ گفت: خودم هم دلیلش را نمی‌دانم، از یک سو پیشنهادی نمی‌شود و از سوی دیگر به دلیل فضایی است که در سینما و تلویزیون به وجود آمده است؛ سینما هم باندبازی خودش را دارد هر کسی اطرافیان خود را سر کار می‌برد.

وی تاکید کرد: با وجود توانایی‌های مختلفی که نه تنها خود من که خیلی از بازیگران پیشکسوت دارند و مقابل دوربین می‌توانند خیلی خوب ظاهر شوند و به جایی رسیده‌اند که اکنون دیگر با آن تجربیات خیلی کار‌های خوب و شاخصی می‌شود انجام داد، اما سینمای ما یک حالت جوان‌پسند شده است. یعنی انگار که، چون بیشتر قشر جوان بلیط برای سینما خریداری می‌کنند باید برای ذائقه آنها کار کرد.

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است

چشم مردم به آثار فاخر در سینمای داخلی است

کهوری‌نژاد خاطرنشان کرد: وقتی یک اثر فقط تاریخی باشد، مخاطب حساب خود را جدا می‌کند. اگرچه سریال‌های خیلی خوبی داشتیم، اما با توجه به ارتباطی که با مخاطبان خارج از سینما دارم، چشمشان به کار‌های فاخر در سینمای داخلی است که ضرورت دارد بیشتر بسازیم و دامنه چنین تولیداتی را گسترده‌تر کنیم. جای چنین آثاری در سینمای ما خالی است.

بازیگر مجموعه‌های «مختارنامه» و «یوسف پیامبر» گفت: از آنجایی که کتاب حسن صباح را خوانده و روی آن تحقیقات انجام داده بودم، اکنون که این سریال را می‌بینم خیلی ضعیف ساخته شده است. اگرچه سینمای مصر این کار را انجام داده، اما از حیث متنی، تحقیقات و نیز ساخت سینمایی فقیر است. در آثاری که درباره خیام، حسن صباح و یا نظام‌الملک ساخته می‌شود خیلی سطحی نشان داده می‌شوند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->