مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی از ماکت‌های لورفته خانواده iPhone 16 چه می‌فهمیم؟ پیکر شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس در گلزار شهدای مشهد به خاک سپرده شد + عکس برای بازی Hellblade II چه سیستمی نیاز دارید؟ قابلیت‌های جدید استوری در اینستاگرام + جزئیات موتور جستجوی ChatGPT به میدان می‌آید یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو
سرخط خبرها

متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد

  • کد خبر: ۲۲۴۲۳۰
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد
طبق گزارش Reality Labs، واحد تحقیق و توسعه واقعیت مجازی متا، زیان متاورس کاهش پیدا کرده است.

شهرآرانیوز - چیزی که مارک زاکربرگ درباره برگزاری جلسات در یک فضای مجازی وعده داده بود محقق نشد و حالا بسیاری از رسانه‌ها می‌گویند پروژه متاورس شکست خورده است.

بخش Reality Labs متا، که بخش تجارت و تحقیقات واقعیت مجازی این شرکت است، روز چهارشنبه ۳.۸ میلیارد دلار ضرر را برای سه ماه منتهی به ۳۱ مارس ثبت کرد.

اما هنوز همه‌چیز برای متاورس تمام نشده است. ضرر و زیان Reality Labs، اگرچه بزرگ است، اما به طور قابل توجهی درمقایسه با سه ماه گذشته (۱۷ ٪) و سال قبل (۳.۷ ٪) کاهش داشته است.

زاکربرگ روز چهارشنبه در این باره گفته: «شروع خوبی برای سال بود. ما به پیشرفت مداوم در ساخت متاورس ادامه می‌دهیم.»

زاکربرگ درباره متاورس گفته بود: «در آینده، شما می‌توانید به عنوان یک هولوگرام و از راه دور با دوستان یا والدین خود باشید. شما می‌توانید زمان بیشتری را صرف کار‌هایی کنید که برایتان مهم هستند، زمان ترافیک را کاهش دهید و ردپای کربنی خود را کاهش دهید.»

البته مدیرعامل متا قول نداده که متاورس را یک‌شبه تحویل دهد. او گفت امیدوار است که نوعی متاورس «طی یک دهه آینده» به ثمر بنشیند. مطمئناً، این شرکت از «اولین متاورس» به «اولین هوش مصنوعی» تغییر مسیر داده است، اما پروژه «متاورس» همچنان بی‌سر و صدا به حرکتش ادامه می‌دهد.

بخش Reality Labs متا در سه ماه آخر سال ۲۰۲۳، رکورد یک میلیارد دلار درآمد را ثبت کرد. مارک زاکربرگ در ماه فوریه به سرمایه‌گذاران گفت: «ما در چشم‌انداز خود برای پیشرفت هوش مصنوعی و متاورس پیشرفت زیادی داشته‌ایم.»

Reality Labs در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، فروش ۴۴۰ میلیون دلاری را ثبت کرده که کمتر از نصف درآمد آن در سه ماهه قبل و ۳۰ درصد بیشتر از فروش مدت مشابه سال گذشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->