مقام سازمان ملل متحد خواستار کمک‌ فوری به سیلاب‌زدگان شد + فیلم سیلاب در افغانستان جان ۳۰۰ نفر را گرفت + فیلم همه چیز درباره زمرد پنجشیر | از ثروت سبز کوهستان چه می‌دانیم؟ جاری شدن سیل در بغلان افغانستان ۵۰ کشته بر جای گذاشت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید فرمانده مرکزی ارتش آمریکا از مرزهای پاکستان و افغانستان مقامات طالبان و سفیر چین به معدن «مس عینک» رفتند لباس محلی افغانستان بر تن مجید مرتضایی + عکس طالبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را تحریم کرد جمهوری خواهان آمریکا خواستار توضیح وزیر دفاع در رابطه با تناقض در گزارش حمله به فرودگاه کابل شدند تاکید بر ضرورت تدوین برنامه مشترک استان‌های مرزی برای تسهیل تجارت با افغانستان محدودیت پخش یک شبکه خبری ماهواره‌ای در افغانستان از سوی طالبان ویدئو | ارائه خدمات درمانی به ۱۵ هزار بیمار خاص افغانستانی در خراسان رضوی آخرین وضعیت ثبت‌نام اتباع خارجی در سال تحصیلی پیش‌رو رئیس شرکت برق افغانستان: بدهی واردات برق از ایران را پرداخت کرده‌ایم کاظمی قمی در گفتگو با شهرآرانیوز: به دنبال صدور ویزای رایگان برای اتباع افغانستان در دهه کرامت هستیم گلشهر مشهد، نماد نوع‌دوستی ایرانیان کاظمی‌قمی در مشهد | اولین جلسه هماهنگی استانداران استان‌های همجوار با افغانستان در مشهد برگزار شد + فیلم از سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلاری طالبان در چابهار چه می‌دانیم؟ افغانستان و ترکمنستان ۱۳ قرارداد تجاری به امضا رساندند فوتسال افغانستان در جدیدترین رده‌بندی فیفا در جایگاه سی‎‌ام قرار گرفت
سرخط خبرها

مشهد خانه فوتسال افغانستان

  • کد خبر: ۲۲۴۶۴۰
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
  • ۳
مشهد خانه فوتسال افغانستان
مشهد در کنار نقش مهمی که در تربیت ستاره‌های فوتسال ایران داشته برای همسایه شرقی خود نیز سنگ تمام گذاشته و همچون برادری مهربان جوانان بااستعداد افغانستانی را در آغوش خود پرورش داده است.

عملکرد شگفت انگیز تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا و قرار گرفتن این تیم در یک قدمی جام جهانی که قرار است در ماه‌های پیش رو به میزبانی ازبکستان برگزار شود، خیلی‌ها را شگفت زده کرده، تیمی که از بازیکنان جوان و بااستعداد تشکیل شده است و آن‌ها با تلاش و پشتکار توانسته اند دل فوتسال دوستان افغانستانی را شاد و آن‌ها را به صعود به جام جهانی امیدوار کنند، اما نقش مشهد در موفقیت فوتسال افغانستان مهم و انکارناپذیر است.

هدایت تیم ملی فوتسال افغانستان را «مجید مرتضایی» از چهره‌های صاحب نام فوتسال مشهد همراه با همکاران مشهدی اش برعهده دارد. همچنین «حمیدرضا معصومیان» از ورزشی نویسان صاحب نام مشهد مربی دروازه‌بان‌های این تیم است. کادری که سال هاست در فوتسال مشهد تلاش کرده‌اند و عملکرد تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا نشان می‌دهد که مرتضایی و همکارانش در کادر فنی این تیم از هیچ تلاشی در کمپ آمادگی مشهد برای این تیم دریغ نکرده اند.

از سوی دیگر تیم ملی فوتسال افغانستان در ماه‌های گذشته در محله نام آشنای گلشهر تمرین می‌کرد، محله‌ای که بیشترین تعداد مهاجران افغانستانی را در خود جای داده و این بر اهمیت مشهد در نتیجه این تیم می‌افزاید. حالا مشهد در کنار نقش مهمی که در تربیت ستاره‌های فوتسال ایران داشته برای همسایه شرقی خود نیز سنگ تمام گذاشته و همچون برادری مهربان جوانان بااستعداد افغانستانی را در آغوش خود پرورش داده است.

شهری که در طول چهاردهه گذشته میزبان هزاران مهاجر افغانستانی بوده و حضور نخبگان مهاجر افغانستانی در این شهر نشان می‌دهد که مشهد و مردمش چقدر با خواهران و برادران هم زبانشان مهربانی و عطوفت داشته‌اند.

اگر تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی فوتسال راه یابد، اتفاقی مهم در تاریخ ورزش ملی افغانستان خواهد افتاد، اتفاقی که تأثیرات مثبت زیادی به همراه خواهد داشت و بذر امید را در دل جوانان و نوجوانانی خواهد کاشت که سال هاست به امید پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورشان در سالن‌های فوتسال شهر‌های افغانستان و ایران تلاش کرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
2
13
سلام جام جهانی تاشکند..سلام افغانستان..دم ملت ایران گرم. دم برادرها وخواهر های ایرانیم گرم با سرمربی توانا ایرانی اومدیم تاشکند ۲۶شهریور ما هم هستیم ۲۳تیم باید به افغانستان وتیم فوتسالش خوشامد گویی کنه..سید مهدی
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
5
4
موضوع حقابه ایران از هیرمند به کجا رسید؟
قتل داریوش مهرجویی و همسرش به کجا رسید؟
سالاریان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
0
6
تبریک به همه
با امید موفقیت سه کشور هم فرهنگ و هم زبان در حوزه تمدنی مشترک
ایران ، افغانستان ، تاجیکستان
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->