وزیر خارجه طالبان پیام تسلیت ملت افغانستان را به کاظمی قمی ابلاغ کرد افغانستان، غم‌شریک مردم ایران کنسولگری افغانستان در مشهد: ما و مهاجران افغانستانی دعاگوی دولتمردان ایران هستیم طالبان: با بیم و امید سرنوشت هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کنیم سازمان ملل: تغییرات اقلیمی اثرات ویرانگری بر مردم افغانستان دارند هشدار در رابطه با خطر وقوع سیل در ۱۲ ولایت افغانستان (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قربانیان سیل در افغانستان به ۴۰۰ نفر رسید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تلفات حمله به گردشگران خارجی در بامیان به شش تن افزایش یافت هشدارها درباره خطر فروریختن منار جام در ولایت غور افغانستان پس از وقوع سیل هشدار درباره وقوع سیل در ۱۶ ولایت افغانستان سخنگوی وزارت خارجه اقدام تروریستی بامیان را محکوم کرد افغانستان ششمین کشور آسیب‌پذیر جهان در برابر تغییرات اقلیمی سد سلما در هرات پر شد | هشدار درباره وقوع سیل در هرات سیل در ولایت غور افغانستان جان ۵۰ نفر را گرفت + فیلم و عکس غربت ناشران افغانستانی در جشن کتاب ایران در حمله افراد مسلح ناشناس ۴ گردشگر خارجی در بامیان کشته شدند هشدار کاظمی قمی به اروپا | تداوم بحران در افغانستان گریبانگیر شما خواهد شد ویدئو | سیل در بغلان افغانستان به روایت تصویر هلال احمر از ارسال اقلام امدادی به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد آغاز موج جدید بارندگی و احتمال وقوع سیلاب در افغانستان از جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

محدودیت پخش یک شبکه خبری ماهواره‌ای در افغانستان از سوی طالبان

  • کد خبر: ۲۲۶۹۶۰
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
محدودیت پخش یک شبکه خبری ماهواره‌ای در افغانستان از سوی طالبان
کمیسیون تخلفات رسانه‌ای وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان از همه خبرنگاران و کارشناسان افغانستان خواست همکاری خود را با «رادیو و تلویزیون بین‌المللی افغانستان اینترنشنال» متوقف کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، در نشست این کمیسیون که روز گذشته برگزار شد، مقرر شد شرکت در بحث و گفتگو و فراهم‌سازی زمینه انتشار و پخش این رسانه در مکان‌عامه ممنوع است.

این رسانه بر اساس اعلام کمیسیون تخلفات رسانه‌ای، تعصبات قومی، منطقه‌ای و سمتی را تحریک می‌کند، شخصیت کُشی می‌کند، اطلاعات را مخدوش و به امنیت اخلاقی و روانی جامعه آسیب می‌رساند.

این کمیسیون همچنین اعلام کرد که «افغانستان اینترنشنال» در ازای دریافت رشوه اطلاعات دریافت می‌کند.

چرا طالبان پخش برنامه‌های «افغانستان اینترنشنال» را ممنوع کرد؟

حبیب غفران، سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان دلایل ممنوعیت «افغانستان اینترنشنال» در افغانستان را به این شرح بیان کرده است:

- احترام و رعایت حریم خصوصی شهروندان و اشخاص حقوقی که جایگاه ویژه‌ای در دین مبارک اسلام و نظام‌های حقوقی افغانستان و جهان دارد، بار‌ها توسط این رسانه نقض شده است.

- ترور شخصیتی، که یک جنایت رسانه‌ای است، موضوع روزانه برنامه‌های افغانستان اینترنشنال است.

- از نظر تخصصی صحت و سقم خبر امر مهمی است، اما این رسانه این امر مهم را فدای سرعت و گرایش‌های شخصی می‌کند.

- تحریف یا جعل اطلاعات که به صورت علنی توسط این رسانه انجام می‌شود.

- یکی از مهم‌ترین وظایف رسانه‌ها حفظ رفاه اجتماعی، امنیت اخلاقی و روانی است، افغانستان اینترنشنال بیشتر به این مسائل آسیب می‌رساند.

- برنامه‌های بین‌المللی آن به‌جای وحدت و یکپارچگی جامعه، تعصبات مختلف ملی، زبانی و منطقه‌ای را در کشور تشویق می‌کند.

- محتوای برنامه‌ها و اقدامات مجریان این رسانه نقض آشکار ارزش‌ها و الزامات دینی افغانستان است.

- ارتباط با منابع برای کسب اطلاعات و بعضا رشوه دادن در ازای اطلاعات و کلیپ یک اشتباه کاملاً اخلاقی و قانونی است که این تلویزیون انجام می‌دهد.

- بی‌طرفی در خبر‌ها و پخش یکی از اصول مهم خبرنگاری است و این تلویزیون این قاعده حرفه‌ای را در انتخاب مهمانان زیر پا می‌گذارد.

- بدترین چیز این است که آنها از طریق برنامه‌های خود با گسترش تبلیغات شورشیان و دشمنان کشور برای تضعیف نظام حاکم و ایجاد بی‌ثباتی تلاش می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->