یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked
سرخط خبرها

هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟

  • کد خبر: ۲۲۳۴۴۳
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟
دولت هلند می‌خواهد از امنیت کاربران فیسبوک در کشور خود مطمئن شود و برای همین از شرکت مادر، یعنی متا، خواسته است که دراین‌باره شفاف‌سازی کند.

به گزارش شهرآرانیوز، دولت هلند اعلام کرد که احتمال می‌رود بعد از هشدارهای نهاد نظارتی حریم‌ خصوصی این کشور دربارهٔ خطرات پلتفرم‌های وابسته به متا مجبور شود فیسبوک را کنار بگذارد.

دولت هلند نگران این است که اطلاعات شخصی کاربران در اختیار ادارات دولتی یا حتی آژانس فدرال ایالات متحده قرار بگیرد و مشمول مسائل امنیتی شود.

سازمان حفاظت اطلاعات هلند (DPA) در بیانیه‌ای به وزارت کشور توصیه کرد که استفاده از فیسبوک را متوقف کند، چراکه نمی‌داند فیسبوک از داده‌های شخصی افرادی که از صفحات دولتی بازدید می‌کنند چه استفاده‌ای خواهد کرد.

الکساندرا ون هافلن، وزیر دیجیتال‌ هلند، از متا خواست که در اسرع وقت توضیحاتی دربارهٔ نحوهٔ استفاده از داده‌های شخصی کاربران ارائه دهد؛ در غیر این‌ صورت، هلند فعالیت‌ تمام صفحات دولتی را در فیسبوک متوقف خواهد کرد.

الید ولفسن، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات هلند، در بیانیه‌ای گفت: «افرادی که از یک صفحهٔ دولتی بازدید می‌کنند معتقدند که اطلاعات شخصی و حساسشان امن باقی خواهد ماند؛ در این میان، کودکان و جوانان در فضای آنلاین آسیب‌پذیرتر هستند و به محافظت بیشتری نیاز دارند.»

سخنگوی متا در پاسخ به بیانیهٔ سازمان حفاظت اطلاعات هلند گفت: «درمورد نحوهٔ عملکرد ما سوءتفاهم پیش آمده است. متا همیشه سعی می‌کند که قوانین همهٔ پلتفرم‌ها و محصولات خود را مطابق با قوانین مناطقی که به آن‌ها خدماتی را ارائه می‌دهد تنظیم کند.»

متیو هولمن، مدیر فناوری، حریم خصوصی و هوش مصنوعی شرکت حقوقی Cripps، می‌گوید: «سازمان‌ حفاظت اطلاعات هلند از متا خواست که دربارهٔ نحوهٔ استفاده از اطلاعات کاربران توضیحاتی ارائه دهد؛ این موضوع مهر تأییدی بر بی‌اعتمادی قانون‌گذاران کشورهای اروپایی به متاست.»

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->