نشست استاندار خراسان رضوی با دختران نخبه استان روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل، جایگزین «پنجشنبه» شد وزیر خارجه بر تسریع اجرای توافقات روسای جمهور ایران و تاجیکستان تاکید کرد سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه به صورت تمام الکترونیک خبرداد فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی: امنیت پایدار سطح کشور مدیون جانفشانی‌های شهدا است آیت‌الله علم‌الهدی: مادر محور هویت‌آفرین خانواده است | تربیت و انسان‌سازی، رسالت ذاتی هلال احمر فرمانده نیروی زمینی ارتش: برآورد کرده‌ایم انسداد مرز شرق کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسد سرلشکر موسوی در مشهد: با عملیات وعده صادق و طوفان‌الاقصی عمر رژیم صهیونیستی زودتر به پایان خواهد رسید + ویدیو نماینده تل‌آویو در سازمان ملل: آیا اکنون زمان مناسبی برای اعمال محدودیت‌ بر تسلیحات اسرائیل است؟ تروریست‌ها هفت کارگر پاکستانی را در گوادر کشتند دیدار جمعی از قاریان قرآن عازم حج تمتع با رهبر معظم انقلاب اسلامی + فیلم آیت‌الله علم‌الهدی: تولد فرزند، نقطه عطف زندگی زناشویی است | «فرهنگ‌سازی» و «حمایت»، دو راه حل بحران افزایش سن ازدواج طرح سامان‌دهی کارکنان دولت یکشنبه (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود تمایل ۵ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اردوغان: اسرائیل در تلاش است جنگ را به کل منطقه گسترش دهد آمادگی ۱۸ هزار و ۶۰۰ عامل اجرایی برای برگزاری دور دوم انتخابات در خراسان‌رضوی + فیلم سخنگوی وزارت خارجه روسیه: زلنسکی خائن است رئیس‌جمهور چین وارد بوداپست شد اعتراف بایدن به استفاده از بمب‌های آمریکایی برای کشتار غیرنظامیان در غزه وزارت ارتباطات از ارائه ۵۰۰ خدمت دولتی به صورت هوشمند خبرداد
سرخط خبرها

۱۷ عکاس خبری در حملات رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسیدند

  • کد خبر: ۱۹۶۹۸۳
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
۱۷ عکاس خبری در حملات رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسیدند
سندیکای خبرنگاران فلسطینی اعلام کرد که ۱۷ عکاس خبری در حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر به شهادت رسیدند.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از روزنامه القدس العربی، در گزارش جدیدی از سوی کمیته آزادی‌ها وابسته به سندیکای خبرنگاران فلسطینی آمده است که ۱۷ عکاس در حملات موشکی، خمپاره‌ای و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف نوار غزه به شهادت رسیدند. این عکاسان جزو بیش از ۶۰ خبرنگار در نوار غزه هستند که از آغاز جنگ خونین غزه به شهادت رسیدند.

در این گزارش آمده است: عکاسان در تمام مناطق نوار غزه هدف قرار گرفتند که از جمله آن‌ها ابراهیم لافی، محمد الصالحی، هشام نواجعه، محمد صبح ابو رزق، محمد فایض ابومطر هستند. همچنین رژیم صهیونیستی دفتر معتصم مرتجی، عکاس خبری فلسطینی را هدف قرار داد. مرتجی می‌گوید که وی شاهد شهادت تعدادی از همکاران و دوستانش مثل رشدی السراج و محمد الجاجا بوده است.

در این گزارش تأکید شده است: هدف قرار دادن این عکاسان در راستای ایجاد رعب و وحشت در میان آن‌ها با هدف دور کردنشان از میدان است تا شاهدی بر جنایت‌های رژیم اشغالگر نباشند و تصاویر این جنایت‌ها را به جهان نشان ندهند.

عطیه درویش، از عکاسان نوار غزه گفت: ما از همان روز اولی که دفاترمان در برج‌ها هدف قرار گرفتند احساس خطر کردیم و همین مسئله منجر به دور شدن ما از آنجا شد و نتوانستیم تمام تجهیزات لازم را از دفاترمان برداریم. ما تنها اطراف بیمارستان الشفا را داشتیم که به آن پناه ببریم. ما در ترس و نگرانی زندگی کردیم و شاهد شهادت همکارانمان بودیم. حتی اکنون که آتش‌بس موقت برقرار شده است، شرایط خطرناک و دشوار است.

براساس این گزارش ۹۵۰ تن از خبرنگاران در نوار غزه هستند که از جمله آن‌ها صد‌ها عکاس هستند. ۸۰ درصد از خبرنگاران مجبور شدند به دلیل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی بین ۱۱ تا ۱۵ نوامبر از شمال غزه به جنوب آن بروند.

محمد اللحام، رئیس کمیته آزادی‌ها در سندیکای خبرنگاران فلسطینی گفت: رژیم اشغالگر از تمام ابزار‌ها برای قتل خبرنگاران و در رأس آن‌ها عکاسان استفاده کرد، اما نتوانست مانع آشکار شدن حقیقت شود و دوربین‌ها جنایت‌های اشغالگران را به تمام جهان نشان دادند. هرچند که هزینه سنگینی را نیز پرداختند و خون بسیاری از آن‌ها در این راه ریخته شد.

چهارشنبه گذشته، حماس و رژیم صهیونیستی با آتش‌بس چهار روزه و تبادل اسرا موافقت کردند. آتش‌بس در غزه از جمعه آغاز شد. بر اساس این آتش‌بس، ۵۰ اسیر صهیونیست آزاد خواهند شد و در مقابل نیز ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹سال فلسطینی موجود در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

طبق توافق تبادل اسرا، در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد. «اسامه حمدان» سخنگوی حماس در لبنان هم امروز (دوشنبه) گفت که آتش‌بس در غزه به مدت یک روز دیگر به منظور آزادی ۱۰ اسیر جدید تمدید خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->