عزای عمومی در لبنان؛ عراق، سوریه، پاکستان و هند چهارشنبه (۲ خرداد ۱۴۰۳) سراسر کشور تعطیل است حضور رئیس‌جمهور پاکستان در مراسم خاکسپاری رئیس‌جمهور ایران پرچم کنسولگری‌های مستقر در مشهد به حالت نیمه افراشته درآمد جلسه شورای معاونین وزارت خارجه به ریاست باقری برگزار شد لغو برگزاری کلیه نمایشگاه‌های مراکز استانی کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک دقیقه سکوت شورای امنیت سازمان ملل به احترام شهدای ایران دستور سردار باقری برای بررسی علل سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور زمان تشییع رئیس‌جمهور در تهران و شهرستان‌ها اعلام شد تعطیلی کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تبریز فردا سه شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) واکنش کرملین به انقضای اختیارات زلنسکی در اوکراین تمامی دروس حوزه‌های علمیه کشور در روز سه‌شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) تعطیل شد صحبت‌های معاون رئیس‌جمهور درباره‌ تعطیلی کشور، درپی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش + ویدئو پیام تسلیت شهردار مشهدمقدس به نماینده معزز ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی و امام‌جمعه محترم مشهدمقدس قاضی‌زاه هاشمی: شهادت، پاداش خدمات آیت‌الله رئیسی بود با شهادت سیدابراهیم رئیسی، دوره ریاست‌جمهور بعدی چندساله خواهد بود؟ + ویدئو سرپرست استانداری آذربایجان شرقی منصوب شد کدام رئیس‌جمهورهای ایران در دوران ریاست خود، به شهادت رسیدند؟ | رئیسی دومین رئیس‌جمهور شهید ایران
سرخط خبرها

سازمان ملل: جنگ و سوءتغذیه برای کودکان غزه ادامه دارد

  • کد خبر: ۱۹۷۰۲۸
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
سازمان ملل: جنگ و سوءتغذیه برای کودکان غزه ادامه دارد
مسئولان سازمان ملل می‌گویند با وجود آتش‌بس هنوز مردم غزه از کمبود آب آشامیدنی و مایحتاج اولیه زندگی رنج می‌برند و کودکان دچار سوءتغذیه هستند و در واقع جنگ برای آنها هنوز ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسئولان و مقام های سازمان ملل متحد تاکید دارند که با وجود آتش بس در نوار غزه هنوز مردم فلسطین ساکن این باریکه از امکانات اولیه معیشتی محروم هستند. یک مقام سازمان ملل حاضر در منطقه می‌گوید هنوز به طور کامل گروه‌های امدادی نتوانسته‌اند وارد شهر شوند.

پیشتر آژانس های سازمان ملل نسبت به شیوع بیماری‌ها و کمبود آب آشامیدنی هشدار داده بودند و حالا هنوز هم این مشکلات در غزه رفع نشده است.

مسئولان آژانس‌های بین‌المللی امدادرسانی می‌گویند از تضمین ایمنی کارکنان خود به خاطر بمباران اسرائیل اطمینان ندارند و همچنان صلیب سرخ جهانی در منطقه غایب است.

به گفته انروا، آژانس کمک‌های سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی، در نزدیک به ۵۰ روز جنگ، ۱۰۸ نفر از کارکنان این آژانس در بمباران کشته ‌شده‌اند.

جیمز الدر نماینده آژانس کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف در گفت وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد: مردم فلسطین در نوار غزه از رسیدن مواد غذایی ناامید هستند و این ناامیدی به وضوح در چهره همه مردم ساکن این باریکه دیده می‌شود. تنها راه برطرف کردن ناامیدی رساندن آب آشامیدنی به این مردم است چون هنوز تشنه هستند.

انجمن هلال احمر فلسطین نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از ارسال ۱۰۰ کامیون مواد غذایی و تجهیزات اولیه معیشتی مثل پتو و مکمل‌های غذایی کودکان خبر داده است ولی بر اساس این گزارش ظاهراً هنوز جنگ برای کودکان ادامه دارد.

الدر در سخنانی تاکید کرده است که کودکان نوار غزه از سوءتغذیه رنج می‌برند و باید در کوتاه‌ترین زمان ویتامین و مکمل‌های غذایی به آنها برسد.

وی گفت: در بیمارستان‌ها زنان باردار در بدترین شرایط کودکان خود را به دنیا می‌آورند و معمولا کودکان به بیماری‌های عفونی مبتلا هستند.

بیش از هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی و پایبند نبودن آن به معاهدات بین المللی و اصول انسانی نشان داد که چیزی جز مقاومت مسلحانه، پاسخ اشغالگری نیست.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفت اکتبر (۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت ها و نهادهای بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.

علیرغم فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت های غربی از جمله دولت های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند.

رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

آتش‌بس بشردوستانه چهار روزه در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه گذشته به وقت محلی آغاز شد و امروز دوشنبه در صورت تمدید نشدن، پایان خواهد یافت.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->