تجمع و تقابل یهودیان موافق فلسطین و اسرائیل در خیابان‌های منهتن نیویورک + فیلم و عکس رسانه صهیونیستی: برخی سیاستمداران اسرائیلی بر لزوم توقف جنگ تاکید دارند اردوغان: باید نتانیاهو را متوقف کرد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آمریکا شد رسانه عبری: ارتش اسرائیل موافق و کابینه مخالف طرح بایدن است شولتس خواستار بهبود وضعیت انسانی در غزه شد حزب‌الله مقر نظامیان صهیونیستی را با کاتیوشا هدف قرار داد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان در سرزمین‌های اشغالی (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) صبح فردا (۱۴ خرداد ۱۴۰۳)، سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام‌خمینی‌(ره) غرق شدن ده‌ها اوکراینی هنگام فرار از مرز‌ها حملات موشکی و پهپادی حزب الله به نهاریا و حیفا (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) درگیری مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست در کرانه باختری (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) مخبر: تمام هیمنه آمریکایی‌ها و اسرائیل درهم شکسته است | این روزها غم مضاعفی بر دل داریم مالدیو ورود اسرائیلی‌ها را ممنوع کرد زلنسکی: پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، شکست سختی بر اوکراین تحمیل می‌کند آژیر هشدار در سرزمین‌های اشغالی از بیم رخنه پهپادی به صدا درآمد حمله موشکی مقاومت فلسطین به نظامیان صهیونیست (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) حملات موشکی گسترده حزب الله به شهرک اشغالی «کریات شمونه» + فیلم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) کاخ سفید بار دیگر توپ را در زمین حماس انداخت
سرخط خبرها

عزای عمومی در لبنان؛ عراق، سوریه، پاکستان و هند

  • کد خبر: ۲۲۹۲۷۵
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷
عزای عمومی در لبنان؛ عراق، سوریه، پاکستان و هند
دولت لبنان، عراق، سوریه، پاکستان و هند به احترام شهادت سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد عزای عمومی اعلام کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دولت لبنان سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

اعلام ۳ روز عزای عمومی در لبنان

درپی شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران و هیئت همراه وی در سانحه سقوط بالگرد، لبنان عزای عمومی اعلام کرد.

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان در دستوری درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه وی سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

طبق دستور نجیب میقاتی، طی این سه روز تمامی پرچم‌ها در نهاد‌های دولتی به صورت نیمه برافراشته خواهد بود و برنامه‌های رادیو و تلویزیون لبنان نیز متناسب با این رویداد دردناک اصلاح می‌شود.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نیز ضمن تسلیت به رهبری و ملت ایران گفت: جمهوری اسلامی و جهان اسلام و ما گروهی از رهبران پیشتاز که انقلاب را همراهی کردند، از دست دادیم.

«عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه لبنان نیز در این باره اظهار داشت: ما از آنچه در ایران رخ داد متاسف و متاثر هستیم و من دوستی مورد احترام را از دست دادم.

وی همچنین تاکید کرد: ما یک فرد برجسته را در سیاست خارجی از دست دادیم.

عراق یک روز عزای عمومی اعلام کرد

دولت عراق نیز در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان، رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران و همراهان آن‌ها یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

پیش از این لبنان و سوریه هر کدام سه روز و پاکستان نیز یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

دولت سوریه ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

دولت سوریه در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: جمهوری عربی سوریه در غم و اندوه ملت دوست ایران در سوگ جان باختن رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همراهانشان در اثر سانحه‌ای دردناک در حین انجام وظیفه، شریک است.

طبق گزارش خبرگزاری سانا، دولت سوریه در این بیانیه اعلام کرد: به همین مناسبت سوریه به مدت سه روز عزای عمومی اعلام می‌کند.

پیش از این نیز «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به ملت و رهبری ایران تسلیت گفته بود.

ایمن رعد، معاون وزیر خارجه سوریه امروز_دوشنبه- به همراه تعدادی از دیپلمات‌های این کشور به سفارت ایران در دمشق رفتند.

مقامات سوری با حسین اکبری، سفیر ایران در این کشور دیدار و شهادت سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان، رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران را تسلیت گفتند.

پاکستان به احترام سید ابراهیم رئیسی یک روز عزای عمومی اعلام کرد

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که به نشانه احترام به رئیس جمهور اسلامی ایران و هیئت همراهش و برای اعلام همبستگی با ایران، یک روز عزای عمومی اعلام می‌شود و پرچم پاکستان نیز نیمه برافراشته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد پاکستان کمتر از یک ماه پیش در سفری تاریخی میزبان رئیس جمهور و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه بود.

نخست وزیر پاکستان پیش از این نیز در پیام دیگری اظهار کرده بود با نگرانی تحولات مربوط به فرود سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کرد و به خبر‌های خوب امیدوار بود، اما افسوس که این اتفاق رخ نداد.

شریف اضافه کرد اینجانب همراه با دولت و ملت پاکستان این ضایعه سهمناک را به ملت ایران تسلیت می‌گویم و و ابراز همدردی می‌نمایم. روح شهدا قرین رحمت الهی باد. ملت بزرگ ایران با شجاعت مرسوم بر این فاجعه فائق خواهد آمد.

هند به احترام رئیسی و امیرعبداللهیان یک روز عزای عمومی اعلام کرد

سخنگوی وزارت کشور هند در پی به شهادت رسیدن آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد: به نشانه احترام به درگذشت این چهره‌های عالی‌رتبه، دولت هند تصمیم گرفته است که ۲۱ مه (۱ خرداد) را در سراسر هند عزای عمومی اعلام کند.

او افزود: در روز عزای عمومی، پرچم ملی ایران در تمامی اماکنی که این پرچم به طور معمول برافراشته می‌شود، نیمه‌افراشته می‌شود و هیچ گونه برنامه تفریحی رسمی در آن روز برگزار نخواهد شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->