فیلم‌های کمدی «عینک قرمز» و «تگزاس۳» در نوبت اکران «امیر جدیدی» نقش منصور بهرامی را بازی می‌کند ویژه‌برنامه‌های رادیو به مناسبت روز معلم + زمان پخش رقص قلم در دستان شعله | یادی از اسماعیل آشتیانی، شاعر، نقاش و ادیب معاصر «نصرالله شیرین‌آبادی» نوازنده پیشکسوت ویولن درگذشت + علت فوت نگاهی به فیلم سینمایی «مست‌عشق» | تکه‌پاره‌های یک روایت فیلم «رابطه» با بازی زنده یاد «خسرو شکیبایی» + زمان پخش آهنگ «قلب من قلب یه عاشق» دیان را بشنوید + لینک دانلود و متن ترانه پیوند تجربه و هنر در عرصه دانشگاه | گزارشی از کارگاه‌های رویداد «هفته هنر» در مشهد گفتگو با امیرحسین رضازاده، بازیگر مشهدی فیلم «بی بدن» | بازی در آثار جدی را بیشتر دوست دارم لورل و هاردی به تلویزیون می‌آیند + زمان پخش عضو شورای شهر مشهد مقدس: برگزاری جشنواره «حکیم توس» جزو اولویت‌های ماست ما را مباد از دل طوفان گریختن | واکنش شاعران و اهالی ادب به سروده رهبر معظم انقلاب صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ فروش ۷۰۰ میلیون دلاری «تلماسه ۲» در گیشه جهانی شکایت خواننده تیتراژ سریال «نون خ» از سعید آقاخانی آلبوم «تن‌ها و صحرا» منتشر شد داوران جشنواره کن معرفی شدند
سرخط خبرها

بروید با هم بسازید

  • کد خبر: ۱۱۲۹۹۰
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
بروید با هم بسازید
حسین ابراهیمی - فعال فرهنگی

شاید شما هم شنیده باشید که گاهی، بعضی‌ها می‌گویند در نگاه اول عاشق شدم. عشق در یک نگاه چیزی است که گاهی میان جوان‌ها تعریف و ترویج می‌شود، اما آیا چنین چیزی درست است؟

گاهی کار ما در این دنیا برعکس است؛ مثلا همین جا آنچه منطق به ما می‌گوید، این است که زمان انتخاب، با درنظر گرفتن همه زوایای منطقی و عقلانی انتخاب کنیم. من گاهی به بعضی جوان‌ها این جمله مهم را می‌گویم که: «باید با چشم باز ازدواج کنیم و با چشم بسته زندگی کنیم.

عاقلانه انتخاب و عاشقانه زندگی کنیم.»، اما گاهی بعضی جوانان می‌خواهند این کار را برعکس انجام دهند و خدای نکرده ممکن است به بن بست می‌خورند؛ یعنی با چشم بسته و بر اساس شور جوانی کسی را انتخاب می‌کنند و بعد از ازدواج، تازه چشمشان به زوایای وجودی آن شخص باز می‌شود و به این نتیجه می‌رسند که به درد هم نمی‌خورند یا اینکه از ابتدای ازدواج و انتخاب، بسیار سخن از عشق می‌گویند و حرف از عاشقی می‌زنند، اما چند صباح بعد، این ازدواج و انتخاب را غیرمنطقی می‌یابند و طرف مقابل را مناسب ملاک‌های عقلانی و منطقی خود نمی‌بینند، پس این موضوع خیلی مهم است که همان طور که گفته شد، بتوانیم با چشم باز و عاقلانه انتخاب کنیم و بدانیم بعد از آن دیگر باید چشم را بست و عاشقانه زندگی کرد. هرکسی در دنیا عیوبی دارد.

من دارم، شما دارید، طرف مقابل شما هم عیوبی دارد. این جمله در زندگی، خیلی مهم است که عیوب خودم را ببینم و بر عیب‌های طرف مقابلم صبر کنم. چشم پوشی و صبر و سازش مربوط به بعد از ازدواج است. خوشبختانه به گفته مسئولان، سازش میان متقاضیان طلاق در خراسان رضوی، با افزایش ۷ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲۴ درصد رسیده است.

اما در خصوص اهمیت سازش و نقش آن در کاهش طلاق باید به یکی از سخنان امام خمینی (ره) اشاره کرد. ایشان، توصیه مهمی که بعد از عقد به زوج‌ها می‌کردند، همین بود که با هم سازش داشته باشید و اهل کوتاه آمدن باشید.

ایشان در یک جمله این گونه می‌گفتند که بروید با هم بسازید! یعنی اهل چشم پوشی و کوتاه آمدن و سازش باشید که زندگی بدون این‌ها پیش نمی‌رود.

رهبر معظم انقلاب دوم تیرماه ۱۳۷۰ در مراسم اجرای خطبه عقد یک زوج جوان، به همین نکته مهم و درس آموز اشاره می‌کنند که: «سعی شما این باشد که در تمام دوران زندگی به خصوص سال‌های اول، این چهارپنج سال اول، با هم سازگاری داشته باشید. این طور نباشد که یکی، اندکی ناسازگاری نشان داد، آن دیگری هم حتما در مقابل او ناسازگاری نشان بدهد.

نه هر دو با هم سازگاری نشان بدهید و اگر دیدید همسرتان ناسازگاری کرد، شما سازگاری نشان دهید. اینجا از آن جا‌هایی است که سازش و کوتاه آمدن خوب است. باید با هم بسازند. این «با هم بسازند»، معنای خیلی عمیقی دارد.

من یک وقت خدمت امام رفتم، ایشان می‌خواستند خطبه عقدی را بخوانند. تا من را دیدند، گفتند شما بیا طرف عقد بشو.

ایشان عقد را اول می‌خواندند. بعد دوسه جمله کوتاه صحبت می‌کردند. من دیدم ایشان پس از اینکه عقد را خواندند، رویشان را به دختر و پسر کردند و گفتند: بروید با هم بسازید.

من فکر کردم، دیدم که ما این همه حرف می‌زنیم، اما کلام امام در همین یک جمله خلاصه می‌شود: «بروید با هم بسازید»».

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->