سرخط خبرها

هدیه روز دختر فراموش نشود

  • کد خبر: ۱۱۰۹۰۷
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
هدیه روز دختر فراموش نشود
حسین ابراهیمی - فعال فرهنگی

چه زیباست که روز تولد حضرت معصومه (س) را روز دختر نام گذاری کرده اند؛ شخصیتی که درباره اش گفته اند تنها امام زاده‌ای است که امامان معصوم علیهم السلام بر زیارتش به طور ویژه تاکید کرده اند و پاداش زیارت ایشان را رسیدن به بهشت دانسته اند.

مقام یک دختر در نگاه دینی آنجاست که می‌تواند مثل حضرت معصومه (س) از تمام مردان و پسران زمان خود والاتر و به تعبیر علما تالی تلو معصوم باشد؛ چون به عقیده شیعه، هیچ کس به مقام امام معصوم نمی‌رسد، اما شخصیتی مثل حضرت معصومه می‌تواند دارای مقام شفاعت و شأن و مرتبه الهی و بعد از امام معصوم، برترین فرد در بین مردم و مردان عصر خود باشد.

ویژگی‌های خاصی در حضرت معصومه (س) وجود دارد که در هیچ یک از امام زادگان حتی امام زاده‌های معروف دیده نمی‌شود؛ اینکه زیارت نامه ایشان از زبان امام معصوم، وارد و بیان شده است که خود این زیارت نامه، نکات مهمی در مقام معنوی حضرت در دل خود دارد؛ اینکه محل دفن ایشان، یکی از شهر‌های مذهبی بزرگ ماست که روایات زیادی از معصومان درمورد این شهر مقدس وارد شده است.

اما روز دختر هم باید یک روز ویژه برای مردم ما باشد؛ روزی که به دختران این سرزمین توجه ویژه بشود؛ چه در عرصه اجتماع و با برگزاری مراسم باشکوه و چه در عرصه خانواده، هیچ وقت نباید احساس شود که اعیاد ما به بزرگی و شکوه عزاداری هایمان برگزار نمی‌شود. فرزندان ما در خانواده باید خاطره‌های خوشی از این روز‌های شاد داشته باشند.

یکی از دوستان مذهبی می‌گفت: «من عادت دارم در روز دختر برای همسر و دخترم هدیه بگیرم و الان که دخترم بزرگ شده است، به من می‌گوید یادت هست پدر که این خرس عروسکی را که کنار تخت من است، چند سال پیش در روز دختر برای من خریدی؟» آن هدیه را پس از سالیان نگه داشته و آن روز مبارک در خاطر او مانده بود، پس چرا ما گاهی از این توجه کردن‌های زیبا به دخترانمان در محیط خانواده به بهانه این روز زیبا غفلت می‌کنیم؟ دختری که قبل هر چیز باید عشق خانواده و پدر خود باشد و باید این عشق را لمس کند و این روز بزرگ، فرصت خوبی برای بروز این وظایف مهم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->