آسیب شناسی سرودهای تولید شده با تکیه بر «هویت دخترانه» پادکست | بانویی که احیاگر قدیمی‌ترین صندوق پوش مرقد مطهر امام رضا(ع) است شیب نزولی نرخ باروری در کشور متوقف شد خراسان رضوی رتبه نخست کشوری ارائه تسهیلات جوانی جمعیت را کسب کرد راهبرد‌های دستیابی زنان به فرصت‌های شغلی مناسب MRI پیشرفته نارسایی قلبی پنهان در زنان را آشکار می‌کند! رشد استقبال زنان از رمزارز‌ها در سال‌های اخیر افزایش سهم زنان از اشتغال بخش صنعت در ۱۷ استان | معمای اشتغال نیمی از زنان «سیستان و بلوچستان» در صنعت درآمد‌های زیرزمینی مدلینگ به چه قیمتی؟ از تشکیل باندهای مافیایی تا جراحی آرایشگران در خانه! انعکاس هویت فاخر زن در شاهنامه فردوسی معضلی به نام تلفن همراه برای کودکان خانواده، رُکن حیاتی جامعه پادکست | پیشکش «شمس‌الملوک» به بارگاه شمس‌الشموس (ع) انتصاب عجیب سرمربی والیبال در تیم‌ملی دوومیدانی! ایجادتشکل جهانی دخترانه در حمایت از دختران فلسطین حمایت از زوجین نابارور روند صعودی دارد نگاهی به جایگاه زن و خانواده در شاهنامه فردوسی تقاضای ۲۳۰۰ زوج برای دریافت تسهیلات تشویقی ۵۰۰ میلیون‌تومانی دهه‌شصتی‌ها درمان رایگان کودکان؛ سرمایه‌گذاری نو برای «سلامت»
سرخط خبرها
نقش پررنگ زنان روستایی در توسعه گلخانه‌ها و زنبورداری

نقش پررنگ زنان روستایی در توسعه گلخانه‌ها و زنبورداری

  • کد خبر: ۲۲۵۰۷۸
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی از حضور پررنگ زنان روستایی در توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله زنبورداری و گلخانه‌داری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مریم طهماسبی در بازدید از گلخانه سبزی و صیفی شهرستان گلبهار با اعلام مطلب فوق گفت: با توجه به کمبود منابع آبی در کشور، حرکت به سمت توسعه گلخانه‌ها می‌تواند کمک به مدیریت منابع آب باشد و در این بین توانمندی، حساسیت، دقت و ظرافت بانوان در انجام امور، آنان را مستعد موفقیت در گلخانه‌داری می‌کند.

وی افزود: با تبادل تجربه و انتقال آنچه از طریق علم و تجربه بدست آمده به سایر بانوان می‌تواند علاوه بر تولید بهتر و باکیفیت‌تر، هزینه‌های تولید را کاهش داده و از طرفی وظیفه اجتماعی خود را از این طریق به جامعه به انجام برسانیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی همچنین در بازدید از طرح توانمندسازی زنان روستایی و عشایری در تولید و فرآورده‌های عسل و بزرگترین تولید کننده ژل رویال در شرق کشور در روستای اسجیل از توابع شهرستان گلبهار، بیان داشت: افزایش کمی و کیفی تولیدات زنبور عسل و خروج از تک‌محصولی (تولید عسل)، افزایش درآمد زنان زنبوردار، توسعه زنبورداری نوین و ارتقای سطح دانش و مهارت زنان زنبوردار، کارآفرینی و اشتغالزایی در صنعت زنبورداری، کاهش واردات و رسیدن به خودکفایی در تامین نیاز‌های داخلی از طریق تولید محصولات جانبی زنبور عسل (ژل رویال، زهر، بره موم و گرده) و فراهم آوردن زمینه صادرات و برندسازی از جمله اهداف این طرح ملی است.

وی افزود: در واقع، امروزه شاهد پررنگ شدن حضور بانوان روستایی در عرصه‌های مختلف هستیم که بیانگر پویایی در این بخش و این قشر است.



طهماسبی ادامه داد: هنوز هم زنان روستایی از نداشتن امکانات فرآوری، بسته‌بندی و ذخیره‌سازی در مناطق روستایی رنج می‌برند که آنها را از دسترسی به بازاریابی مناسب برای محصولاتشان محدود می‌کند، در نتیجه ورود به بازار‌های مجازی می‌تواند سهم موثری در فروش بهتر محصولات زنان روستایی داشته باشد.

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از مرغداری پرورش مرغ گوشتی ۵۰هزار قطعه‌ای شهرستان گلبهار نیز گفت: از بانوانی که با کسب علم در کنار تجربه موفق عمل می‌کنند، انتظار می‌رود تا به عنوان فعال اجتماعی در حوزه فعالیت خود سعی در ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس در بین سایر زنان کنند تا شاهد توانمندتر شدن بانوان سرزمین خود باشیم.

وی افزود: نقش زنان موفق در ارتقای سطح مهارت و آمادگی سایر زنان برای ورود به عرصه کسب و کار و اشتغال و تولید بهتر و بیشتر انکارناپذیر است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.