گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور با استاندار خراسان رضوی| پیگیری وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) روزنامه تایمز اوراسیا از فعالیت ۲۳ گروه بزرگ تروریستی در افغانستان خبرداد درخواست ایتالیا از رژیم صهیونیستی برای پایان عملیات نظامی در رفح رئیسی در مصلی ساری: استفاده از تولید داخل برای ما در اولویت است برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان رضوی | وزیر کشور: خسارات سیلاب مشهد را حل و فصل می‌کنیم + فیلم عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در مشهد: عملیات وعده صادق مفهوم ایران قوی را در معرض دید قرار داد افسران میدان جنگ شناختی با دشمن، اصحاب رسانه و روابط‌عمومی‌ها هستند حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان + فیلم (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید مخبر بر بسیج همه‌جانبه امکانات برای کمک به سیل‌زدگان خراسان رضوی هنیه: نابودی رژیم اشغالگر حتمی است رسانه‌های رژیم صهیونیستی: ۱۵ نظامی در شمال غزه زخمی شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت دکتر «سید محمدعلی نقوی» در مشهد برگزار شد بلینکن: آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کند قسام از لبنان پادگان «لیمان» را موشک‌باران کرد گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با هنیه درباره تحولات غزه سردار قاآنی: غزه، اسرائیل و آمریکا را به ذلت کشانده است موضع چین در خصوص سالگرد «روز نکبت»
سرخط خبرها

وزیر کار در مشهد: عزم دولت، افزایش رفاه و سرمایه مردم است

  • کد خبر: ۲۲۵۰۶۳
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲
  • ۱
وزیر کار در مشهد: عزم دولت، افزایش رفاه و سرمایه مردم است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عزم دولت برای مهار تورم، توجه به معیشت کارگران و افزایش سرمایه مردم خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید صولت مرتضوی عصر دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در جشنواره امتنان از کارگران واحد‌های تولیدی در مشهد طی سخنانی اظهار کرد: هفته کارگر فرصت مغتنمی است تا مدیران دستگاه‌های اجرایی و دولتمردان و صاحبان اندیشه، به ابعاد پیدا و پنهان خدمات کارگران بیاندیشند.

وی ادامه داد: موضوع کار و کارگر، دو مقوله‌ای هستند که اساسا عنصر تعالی، پیشرفت و آبادانی جامعه اند.

مرتضوی به دیدار اخیر کارگران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در دیداری که روز پنجم اردیبهشت در محضر مقام عظمای ولایت داشتیم، ایشان پیرامون مقام کار و کارگر سخن گفتند و بین کارگر از منظر اسلام و کارگر از دیدگاه سایر مکاتب به ویژه مکتب ماتریالیستی با نگاهی تکفیکی فرمایشاتی را عنوان کردند.

وی خاطرنشان ساخت: اسلام، جایگاه کارگر را رفیع می‌شمارد و احادیث و آیات قرآن می‌گوید، جوهره پیشرفت و تعالی هر ملتی، کار و تلاش و کوشش است. بشر به پیشرفت و تعالی نمی‌رسد مگر با تلاش و کوشش. کارگر در منظر و مکتب پویای اسلام، ابراز تولید نیست؛ خالق تولید است.

وی همچنین گفت: در جای دیگر از امام صادق (ع) نقل شده است: آن کسی که کاد کند و کوشش بورزد برای تامین روزی حلال، مانند کسی است که در راه خداوند جهاد کند.

وزیر کار تصریح کرد: بنا به تعبیر رهبری انقلاب، تولید، ستون فقرات اقتصاد است و کارگر ستون فقرات تولید است. نفس کار و تلاش و سعی و اهتمام در مکتب اسلام صاحب ارزش است.

این مقام مسئول در کابینه دولت سیزدهم همچنین عنوان کرد: امسال رهبری معظم انقلاب، نامگذاری سال را اقتصادی عنوان فرمودند، زیرا اقتصاد، زمینه ساز استقلال هر کشور است.

وی به شرایط کشور‌های همسایه اشاره و تاکید کرد: وابستگی اقتصادی، اسارت می‌آورد و انسان را اجیر می‌کند؛ لذا می‌بینیم برخی همسایگات ما بر دریای نفت نشسته اند، اما محتاجند. زیرا اسیر زور و زر و جریان‌های قدرت هستند.

مرتضوی گفت: امروز اگر نظام جمهوری اسلامی قطب بندی رایج جهان را برهم ریخته است، به واسطه سرپنجه و قدرت دستان کارگران ایرانی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مسئله کارگر و کارفرما اشاره و تاکسد کرد: متاسفانه برخی دنبال دو قطبی سازی در بین کارگر و کارفرما هستند. این از نظر ما مردود است. طرفین همدیگر را دوست دارند و توفیقات امروز، نتیجه آن است.

مرتضوی بیان داشت: جهش به وجود می‌آید؛ زیرا ما به رشد رسیده ایم و امروز دولت مشتاق است که آحاد مختلف مردم صاحب سرمایه باشند.

وزیر کار گفت: بحث‌های تورم و حقوق و... کرگران به حق است. اما به چرایی آن هم بپرداریم. متاسفانه به دلیل پاره‌ای از ملاحظات و نگاه به اخم و خنده دیگران، ۱۰ سال در رکود بودیم و تنها نیم درصد رشد داشتیم. نقدینگی ما به شدت رو به افزایش بوده است. تورم ما نیز غیر منطقی بوده است.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما تاکنون بر آن بوده است که ضمن مهار تورم، رشد تولید و رشد اقتصادی داشته باشیم. اکنون نیز، عدد تورم نقطه به نقطه ما تا اسفند ۱۴۰۲ روی ۳۵ درصد است. مرکز ملی آمار نیز آخرین عدد تورم تا پایان فروردین سال جاری را ۲۹ درصد و عدد کل آن را ۳۳.۵ درصد اعلام کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم عدد تورم نقطه به نقطه تا پایان سال جاری به کانال زیر ۳۰ درصد برسانیم. 

وی تصریح کرد: اگر به مشکلات کنونی توجه سطحی کنیم، در واقع فقط برای آن مسکنی تجویز کرده ایم. 

مرتضوی مسکن کارگران را مهم دانست و اعلام کرد: در حوزه مسکن کارگری توجه ویژه داریم و خوشبختانه بستر آن نیز مهیاست. کارفرمایان هم اهتمام داشته باشند و در جوار کارگاه‌ها و کارخانه‌ها به فکر تامین مسکن باشند.

این مقام مسئول در بخش پایانی صحبت‌های خود به موضوع تامین اجتماعی و مدیریت درمان پرداخت و عنوان کرد: اکنون تمام کسانی که این نظام درمانی تامین اجتماعی استفاده می‌کنند، تمام فرایند درمان ایشان رایگان است و ما باید مسیر را به سمت و سویی ببریم که آحاد جامعه از این امکان به درستی بهره‌مند گردند. 

گفتنی است؛ در پایان مراسم از کارگران، کارفرمایان و واحد‌های تولیدی منتخب استان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر به عمل آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
0
0
سالی که نکوست از بهار قیمتهاش پیداست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->