اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

بازارسازی؛ عامل تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان

  • کد خبر: ۹۶۴۲۶
  • ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
بازارسازی؛ عامل تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان
سرپرست معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی‌ ریاست‌جمهوری در نشست «اقتصاد، اشتغال و تولید در کسب‌وکار‌های نوین» گفت: در کشور باید به‌سویی حرکت کنیم که بتوانیم علم را به فناوری تبدیل کنیم. در مرحله بعد باید قادر باشیم فناوری که ایجاد می‌کنیم، وارد بازار کنیم.

محسن موسوی زاده | شهرآرانیوز؛ سرپرست معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه اقتصاد فعلی کشور بیشتر بر مبنای منابع و منابع نفتی است و این مسئله، کارآمدی اقتصاد را کاهش داده است، اظهار کرد: حل این مشکل نیازمند حرکت به‌سوی اقتصاد دانش‌بنیان است.

محمدحسین بهشتی در نشست «اقتصاد، اشتغال و تولید در کسب‌وکار‌های نوین» گفت: در کشور باید به‌سویی حرکت کنیم که بتوانیم علم را به فناوری تبدیل کنیم. در مرحله بعد باید قادر باشیم فناوری که ایجاد می‌کنیم، وارد بازار کنیم. اکنون در برخی کشور‌ها تولید علم در مرحله فناوری باقی می‌ماند و نمی‌توانند آن را وارد بازار کنند. حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان، نیازمند بسترسازی ورود تولیدات به بازار است. وی گفت: یکی از مسائل اساسی که معاونت علمی‌و‌فناوری روی آن کار می‌کند، صادرات محصولات دانش‌بنیان است. باتوجه‌به اینکه بازار داخلی محدود است و ورود به بازار‌های صادراتی می‌تواند زمینه را برای فروش و خلق افزوده بیشتر فراهم کند، از حضور محصولات و شرکت‌های ایرانی در بازار‌های بین‌المللی حمایت می‌کنیم.

بهشتی با اشاره به فعالیت ۶ هزارو ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در اقتصاد کشور گفت: تمام این شرکت‌ها بخش خصوصی هستند. این آمار نشان‌دهنده ظرفیت گسترده بخش خصوصی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است. وی بیان کرد: متاسفانه برخی استارتاپ‌هایی که شکل می‌گیرد، مشکل بازاریابی دارند. انتظار می‌رود شرکت‌های استارتاپ همان‌گونه که به بخش فنی اهمیت می‌دهند، به حوزه بازاریابی هم توجه کنند و از دانش افرادی که در حوزه بازاریابی تخصص دارند، برای عرضه محصولات خود بهره ببرند. برای این کار می‌توان افراد دانش‌آموخته در حوزه فنی را به افراد دانش‌آموخته حوزه مدیریت مرتبط کرد.

عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی دانشگاه بین‌المللی امام‌رضا (ع) هم در این جلسه با انتقاد از مشکلاتی که در شیوه‌های آموزشی دانشگاه‌های کشور وجود دارد، گفت: درحالی‌که در کشور‌های توسعه‌یافته، شرط اخذ مدرک در حوزه‌های مهندسی، حل یکی از مشکلات حوزه تولید و صنعت است، در ایران به‌جای اینکه دانشجویان را به حوزه عملی سوق دهیم، شرط دفاع از پایان‌نامه را چاپ مقاله گذاشته‌ایم.

مجتبی بهنام‌تقدسی تاکید کرد: چگونه انتظار داریم فردی که در حوزه عملی تجربه کافی نیندوخته است، بعد از فارغ‌التحصیلی بتواند در حوزه تولید و صنعت، عملکرد مورد انتظار را داشته باشد؟ برای حل این مشکل باید در روش‌های آموزشی در دانشگاه‌ها تجدیدنظر شود. بر این اساس اگر می‌خواهیم در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان موفق شویم، باید دانشگاه‌ها را به‌سوی فعالیت عملی در این حوزه سوق دهیم.

روح ا... رحمانی، مدیرکل سابق دفتر امور نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات، هم در این نشست با بیان اینکه کتاب‌هایی که اکنون در دانشگاه‌های اقتصاد درس می‌دهیم، در بهترین حالت، کتاب‌های ترجمه‌شده از کشور‌های اروپایی و آمریکاست، گفت: این سوال پیش می‌آید که آیا این اقتصادی که در آنجا تدریس می‌شود، متناسب با نیاز‌های ماست؟ آیا ما نباید باتوجه‌به ظرفیت‌های خودمان به‌سوی تدوین کتاب‌هایی برویم که پاسخ‌گوی نیاز‌های بومی ما باشد؟ وی با بیان اینکه می‌توان با استفاده از آموزه‌های اسلامی، دانشی برای تامین رزق تولید کرد که بتواند پاسخ‌گوی نیاز‌های داخلی ما باشد، بیان کرد: استفاده از مفهوم رزق که در اندیشه اسلامی وجود دارد و استخراج واقعیت‌های لازم از آن، می‌تواند کمک زیادی به پیشرفت ایران بکند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->