سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی
سرخط خبرها

ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد

  • کد خبر: ۲۲۴۵۳۹
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد
هر هفته یک ربات انسان‌نما معرفی می‌شود، اما تابه‌حال کمتر رباتی به سرعت و دقت حرکتی ربات شرکت چینی Astribot دیده‌ایم.

شهرآرانیوز - حالا دیگر صنعت تولید ربات انسان‌نمای مجهز به هوش مصنوعی تقریباً به اندازه تنقلات سوپرمارکت‌ها متنوع شده است. در ماه گذشته، دو ربات دیدیم که یکی ربات X1 با مهارت‌های چشمگیر در دسته‌بندی و تاکردن لباس‌ها بود، و دیگری رباتی از شرکت Figure که می‌تواند برای کارهایش دلیل بیاورد. «بوستون داینامیکس» Boston Dynamics هم با نسل جدید ربات شگفت‌انگیز «اطلس» همه را شگفت‌زده کرد.

اما ویدیویی که به تازگی شرکت نسبتا ناشناخته Astribot از مهارت‌های یک ربات مجهز به هوش مصنوعی منتشر کرده، واقعاً متفاوت است؛ رباتی سریع و دقیق که با هر چیزی که تاکنون دیده‌ایم فرق دارد.

به گفته Astribot، این ربات انسان‌نما می‌تواند حرکاتی را با حداکثر سرعت ۱۰ متر در ثانیه انجام دهد و با هر بازو ۱۰ کیلوگرم را بلند کند. این واقعیت که توانایی‌های ربات Astribot با انسان‌های بالغ فاصله زیادی دارد، به هیچ وجه نباید باعث نگرانی شود. همان‌طور که در ویدیو می‌بینیم، این سرعت به اندازه‌ای است که یک سفره را از زیر لیوان‌‌ها بیرون بکشد، بدون اینکه آن‌ها بریزند.

این ربات علاوه‌بر سرعت، دقت فوق‌العاده‌ای هم دارد؛ از باز کردن بطری نوشیدنی، پوست‌گرفتن خیار، چرخاندن ساندویچ در ماهیتابه و نوشتن. این ویدئو همچنین نشان می‌دهد که ربات S۱ در تقلید حرکات انسان بسیار ماهر است، یعنی یادگیرنده خوبی هم هست.

البته این ویدئو یک سؤال هم برایمان ایجاد کرده است؛ آیا S۱ پایین‌تنه هم دارد؟ همه انسان‌نما‌هایی که تاکنون دیده‌ایم ابزار‌هایی برای حرکت دارند، اما به نظر می‌رسد که این یک ربات نسبتاً ثابت است. 

در وب‌سایت Astribot آمده که این شرکت در سال ۲۰۲۲ در شنژن تأسیس شده و توسعه این ربات حدود یک سال طول کشیده و انتظار می‌رود که در اواخر سال جاری به صورت تجاری در دسترس قرار گیرد.

نام Astribot از ضرب‌المثل باستانی Ad astra per aspera گرفته شده است که به معنای «سفر در سختی‌ها برای رسیدن به غبار ستاره‌ای» است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->