نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند طرح عربستان برای ساخت طولانی‌ترین استخر معلق جهان در پروژه نئوم! + عکس اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت
سرخط خبرها

ویدئویی جالب از کارهایی که ربات‌های شرکت وابسته به OpenAI انجام می‌دهند

  • کد خبر: ۲۱۱۶۷۳
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
ویدئویی جالب از کارهایی که ربات‌های شرکت وابسته به OpenAI انجام می‌دهند
1X، یک شرکت نروژی سازنده ربات‌های انسان‌نما، به تازگی ویدئویی از ربات‌هایش منتشر کرده که ممکن است از نظر فیزیکی در مقایسه با رقبایش ضعیف به نظر برسند، اما آن‌ها کارهای مفیدی را کاملاً مستقل انجام می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز - 1X سازنده نروژی ربات‌های انسان‌نما می‌گوید: «این ویدئو شامل هیچ عملیات از راه دوری نیست؛ بدون گرافیک کامپیوتری، بدون برش و بدون افزایش سرعت ویدئو. این ربات‌ها همه به صورت مستقل و با شبکه‌های عصبی کنترل می‌شوند.»

این همان شرکتی است که OpenAI سال گذشته تراشه‌های خود را به عنوان بخشی از یک سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون دلاری در نسخه A ربات‌های آن کار گذاشت. سری B این ربات‌ها نشان داد که توجه OpenAI چقدر ارزش دارد.

ربات‌های انسان‌نما‌ی 1X در کنار چیزی که مثلاً تسلا و دیگر شرکت‌ها روی آن کار می‌کنند، به طرز عجیبی ابتدایی به نظر می‌رسند. این ربات‌ها حتی پا یا دست‌های مناسبی ندارند. آن‌ها روی یک جفت چرخ برقی قرار دارند و یک چرخ کوچک هم در عقب تعادلشان را حفظ می‌کند. لباس‌هایشان فقط چیزی پوشاننده به نظر می‌رسند و صورتشان یک مانیتور ال‌ای‌دی چشمک‌زن است.

1X یک نسخه دوپا به نام Neo هم در دست ساخت دارد، که دارای دست‌هایی با ظاهری بهتر است. در اکثر موارد کار این ربات‌ها این است: «آن چیز را بردار و آنجا قرار بده». پس برای انجام این کار به انگشتانی ورزیده نیاز نیست. مکانی که آن‌ها کار می‌کنند هم معمولا در انبار‌ها و کارخانه‌هایی با زمین مسطح و صاف است، جایی که احتمالاً نیازی به بالا رفتن از پله یا پا گذاشتن روی چیزی نیست.

شرکت‌های زیادی ربات‌های انسان‌نمای دوپا با ظاهری مناسب تولید کرده‌اند؛ اما این چیزی نیست که در آینده ربات‌های انسان‌نما مهم باشد؛ مهم این است که آن‌ها کار‌ها را سریع یاد بگیرند و بعد به طور مستقل اجرا کنند. هنگامی که اپتیموس تسلا یک پیراهن را در ویدیویی تا کرد و بعد معلوم شد که با کمک یک اپراتور انسانی این کار را کرده، تاثیرگذاری‌اش به شدت پایین آمد.

وظایفی که ربات‌های 1X انجام می‌دهند خیلی پیچیده یا سخت نیست. آن‌ها تعدادی ربات هستند که چیز‌هایی را جابه‌جا می‌کنند. آن‌ها در‌ها را هم برای خود باز می‌کنند و به ایستگاه‌های شارژ می‌روند و خود را به برق وصل می‌کنند؛ این کارشان کمی عجیب و پیچیده است، زیرا باید دوشاخه‌های برق را نزدیک مچ پاهایشان وصل کنند.

شرکت تولیدکننده این ربات‌ها گفته آن‌ها صرفاً با آموزش کار‌ها را انجام می‌دهند؛ یعنی یادگیری با ویدیو. سپس، از این آموزش‌ها برای تربیت یک «مدل پایه» که قادر به انجام مجموعه وسیعی از اعمال و رفتار است، استفاده می‌شود.

مرحله آخر طی «فقط چند دقیقه جمع‌آوری داده و آموزش» انجام می‌شود. احتمالاً این فرآیند این‌گونه است که شخصی کار‌ها را برای مدتی انجام می‌دهد، و سپس نرم‌افزار یادگیری عمیق، آن کار را با توانایی‌های کلیدی ربات تطبیق می‌دهد، و چند هزار بار آن را اجرا می‌کند و بعد این داده‌ها به ربات‌ها منتقل می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->