قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است
سرخط خبرها

دستگیری نیکوکاران قلابی که طلا‌های ۶۰ پیرزن مشهدی را ربودند + عکس

  • کد خبر: ۲۲۶۶۷۹
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
دستگیری نیکوکاران قلابی که طلا‌های ۶۰ پیرزن مشهدی را ربودند + عکس
اعضای باندی که زنان مسن در مشهد را فریب می‌دادند و از آنان دزدی می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته در تشریح پرونده خیران قلابی گفت: به دنبال دریافت گزارش‌های سریالی از زنان سالخورده‌ای که طعمه دزدان خیرنما شده بودند، دستورات ویژه‌ای برای پیگیری این ماجرا صادر شد و بدین ترتیب گروه تخصصی از نیرو‌های کارآزموده کلانتری سجاد مشهد برای شناسایی و دستگیری خیران قلابی وارد عمل شدند.

دستگیری نیکوکاران قلابی که طلا‌های ۶۰ پیرزن مشهدی را ربودند + عکس

سرتیپ دوم احمد نگهبان افزود: واکاوی‌های مقدماتی نیرو‌های انتظامی با بررسی پرونده‌های سرقت نشان داد که دزدان شیک پوش سایناسوار، با چهره‌ای موجه در اطراف مساجد و مراکز مذهبی تردد می‌کنند و سپس با معرفی خود به عنوان خیرانی که قصد دارند افراد مستمند و نیازمند را برای اهدای پوشاک و کمک‌های مالی شناسایی کنند، با پیرزن‌ها وارد گفتگو می‌شدند واین گونه اعتماد طعمه خود را جلب می‌کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به شگرد نخ نمای دزدان مذکور تصریح کرد: سارقان کیسه پلاستیکی که درون آن چند تکه لباس گذاشته بودند را به طعمه‌های خود نشان می‌دادند و چنین وانمود می‌کردند که قصد دارند لباس‌ها را در اختیار وی بگذارند تا به نیازمندان در محل اهدا کند. وقتی اعتماد طعمه جلب می‌شد یکی از آن‌ها با تعریف و تمجید از زیبایی نقش ونگار انگشتر یا النگوی طلایی که دست زن کهن سال بود، از وی تقاضا می‌کرد تا انگشتر یا النگو و حتی گردنبند را به او نشان دهد که برای نامزدش هدیه‌ای با چنین نقش و نگاری تهیه کند و یا عیار طلا را ببیند که بعد از طلا فروشی با همین عیار، طلا بخرد!

سردار نگهبان اضافه کرد: پیرزن‌ها هم که آن‌ها را خیرانی پولدار می‌پنداشتند، بی درنگ قطعه طلا را به آن‌ها می‌دادند و این گونه سارقان بعد از بازدید از قطعه طلا و تعریف از زیبایی خیره کننده، آن را مقابل چشمان پیرزن درون کیسه پلاستیکی حاوی لباس می‌انداختند و پلاستیک را به پیرزن می‌دادند، اما زیر پلاستیک پاره بود و انگشتر یا النگو به کف اتاق خودرو می‌افتاد وبدین ترتیب سرقت‌ها را مانند شعبده بازی و به قول معروف «چشم بندی» انجام می‌دادند. وی با اشاره به جمع آوری اطلاعات درباره لهجه عربی یکی از سارقان خاطرنشان کرد:همزمان با آغاز رصد‌های اطلاعاتی، سرنخ‌هایی نیز به دست آمد که نشان می‌داد سارقان از استان‌های جنوبی کشور وارد مشهد شده اند و پس از دستبرد‌های سریالی از مشهد خارج خواهند شد. به همین خاطر بلافاصله دوربین‌های مداربسته در اطراف محل‌های وقوع جرم زیر ذره بین تحقیقات قرارگرفت و مشخصاتی از خیران قلابی لو رفت که به روند بررسی‌های پلیس کمک زیادی کرد.

سردار سرتیپ دوم احمد نگهبان به تقویت گشت‌های انتظامی اشاره کرد و افزود: با توجه به این که نیرو‌های کلانتری سجاد، فرضیه حضور دوباره متهمان در اطراف مساجد را جدی می‌دانستند، چند گروه نامحسوس عازم مکان‌های مذکور شدند و خودرو‌های ساینا را زیر نظر گرفتند.

درهمین حال هنگام اذان ظهر ناگهان یکی از گشت‌های انتظامی، سایناسوارانی را مشاهده کرد که سرگرم گفتگو با یک پیرزن بودند و مشخصات آنان با متهمان تحت تعقیب مطابقت داشت. به همین دلیل طرح مهار در بولوار امامت به اجرا درآمد و یکی از گروه‌های گشتی به سمت سایناسواران حرکت کرد، اما آن‌ها در یک لحظه به اوضاع مشکوک شدند و راننده ساینای سفید رنگ پدال گاز را فشرد. در این هنگام بی سیم‌های پلیس به کار افتاد و فرار متهمان به دیگر نیرو‌های انتظامی اعلام شد تا این که متهمان وارد بزرگراه آزادی شدند و با سرعت وحشتناکی به فرار خود در اطراف میدان استقلال ادامه دادند. ماموران انتظامی که دیگر چاره‌ای جز به کارگیری سلاح نداشتند پس از شلیک چند تیر هوایی، لاستیک‌های خودروی متهمان را هدف گرفتند و چند گلوله نیز به لاستیک‌ها شلیک کردند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: درهمین حال متهمان همچنان با لاستیک‌های پنچر تلاش می‌کردند تا از چنگ قانون بگریزند که در نهایت کنترل فرمان از دست راننده خارج شد و خودرو پس از برخورد با یک دستگاه ام وی ام متوقف شد ولی بازهم دو سرنشین جوان با پای پیاده از صحنه تصادف گریختند که در مسافت کوتاهی، مغلوب چندفن دفاع شخصی افسران گشت شدند و به دام افتادند.

سردار نگهبان با اشاره به اعترافات متهمان در مقر انتظامی گفت: آن‌ها تاکنون به سرقت طلا‌های ۶۰ پیرزن با این شگرد خاص در حالی اعتراف کرده اند که پلیس قبلا هشدار‌هایی را درباره سرقت تحت پوشش خیریه به شهروندان داده بود چرا که مدتی قبل نیز باند دیگری توسط پلیس مشهد متلاشی شد. جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان این که تحقیقات از متهمان در کلانتری سجاد ادامه دارد از شهروندان خواست به توصیه‌های پلیس توجه کنند تا در دام شیادان و سارقان تحت عناوین مختلف قرار نگیرند.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->