دستورالعمل ملی البسه استاندارد بیماران به تمامی بیمارستان ها و مراکز تشخیصی و درمانی وزارت بهداشت ابلاغ شد اعلام شرایط جذب سرباز معلم در سال ۱۴۰۳ + جزئیات امحای بیش از ۵۲ تن از کالا‌های انبار‌های اموال تملیکی در مشهد ویدئو | لحظه برخورد صاعقه به مرد روس پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) بهره‌مندی ۱۱ هزار و ۵۰۰ کودک کمتر از هفت سال از پوشش خدمات درمانی رایگان در مشهد هشدار دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص خطر غرق شدن در استخر‌های ویلا شخصی و کشاورزی در فصل گرما توزیع بیش از ۶۰۰ هزار قوطی شیر خشک معمولی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد زلزله ۴.۵ ریشتری در سمنان (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | تداوم گرما در استان تا پایان هفته رکورد پرواز‌های خارجی در فرودگاه بین المللی مشهد شکسته شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پایان عملیات اعزام حجاج خراسانی | خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به بیش از ۱۱ هزار زائر سرزمین وحی وضعیت سخت کاری عاملی برای ترک شغل و مهاجرت پرستاران| کوچ تلخ سفیدپوشان مشهدی راز تبهکاری‌ها قاضی قلابی در مشهد برملا شد + عکس بحران آب، نیازمند اختیارات محلی جزییات دستگیری باند مرموز توزیع موادمخدر در پارک‌های مشهد ۸۷ درصد مراجعان پزشکی قانونی مصدومان نزاع و تصادفات هستند اعمال قانون۱۷۲۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد|۷۰نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۳) ترافیک در محور‌های بزرگراهی مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است

  • کد خبر: ۲۲۸۸۸۱
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است
تولیت آستان قدس رضوی گفت: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است. مبادا کسی به خاطر نداشتن توان مالی از اینجا برگردد یا جرات نکند به اینجا بیاید.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی امروز، ۳۰ اردیبهشت‌ماه، در افتتاح بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور (بشری)، اظهار کرد: خدا را شاکر و سپاسگزارم که در این ایام مبارک و نشاط و شادی، مرکز بشری که حیات، شادی و نشاط را به خانواده‌ها هدیه می‌کند، افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه این حرف را باید بر سر در تمام بیمارستان‌ها نوشت، عنوان کرد: اینکه هم مدیریت و هم طبابت کنیم، می‌شود تجارت‌خانه. مدیریت با تجارت‌خانه فرق می‌کند.

مروی در خصوص علت ایجاد مرکز درمان ناباروری بشری گفت: سال‌هاست که رهبر معظم انقلاب به حق در زمینه مسئله فرزندآوری و اشکالاتی که در این حوزه به وجود آمده، هشدار می‌دهند. ایشان افق دور کشور را می‌بینند، احساس خطر می‌کنند و مرتب هشدار می‌دهند. رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند این هشدار‌ها بسیار هم کارساز واقع نشده است. ما فکر کردیم که برای رفع دغدغه رهبری و آینده کشور چه کاری انجام دهیم.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: وقتی مقام معظم رهبری دغدغه‌ای را مطرح می‌کنند، چه مسئول و چه غیر مسئول، مداح، سخنران و… همه آن را بیان می‌کنند. ما کلیدواژه کم داشتیم که مقام معظم رهبری کلیدواژه دادند تا همه حرفی برای گفتن داشته باشیم. در حوزه فرهنگی، از فرهنگ‌سازی، هشدار و ظرفیت‌های آستان قدس استفاده می‌کنیم و باید استفاده کنیم، اما تنها نباید به این بسنده کرد، بلکه باید امکانات را نیز به کار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌هایی که انجام شده به این نتیجه رسیدیم یکی از مسایل کمبود جمعیت و فرزند نیاوری این است که مشکلات درمان وجود دارد یا امکانات به حد مورد نیاز نیست یا اگر هم هست جمعیت قابل توجهی هزینه درمان ندارند. وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کمک کنند تا در اینجا بهترین پزشکان و متخصصان حضور داشته باشند. اگر هم در کشور با کمبود این امر مواجه هستیم با هزینه بیمارستان عده‌ای را بورسیه کنند تا دوره ببینند.

مروی اضافه کرد: در اینجا باید به لحاظ کادر پزشکی بهترین‌ها حضور داشته باشند و از نظر تجهیزات نیز بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات مورد استفاده و بهره‌برداری قرار بگیرد. مسئله درمان و حیات دادن به یک شخص امری بسیار باارزش بوده و در آموزه‌های دینی ما نیز بر این امر توصیه شده است. مسئله درمان در آستان قدس رضوی سابقه ۵۰۰ ساله دارد. دارالحفاظ قبلا شفاخانه بوده، یعنی به قدری مهم است که در چند متری مضجع شریف امام رضا (ع) شفاخانه درست کردند، نمازخانه درست نکردند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به توصیه‌هایی که در امر درمان در اسلام شده است، تصریح کرد: سلامت یک ثواب و کاری پراثر و خیر و برکت است که به یک خانواده یا یک شخص سلامتی و زندگی را هدیه می‌کند، اما مسئله ناباروری غیر از اینکه به یک خانواده حیات و نشاط می‌دهد، آثار ملی دارد و کشور نیز از آن بهره‌مند می‌شود. کسی که علاج پیدا می‌کند خودش بهره‌مند می‌شود، اما مشکل ناباروری هم مشکل یک خانواده را برطرف کرده، هم زاد و ولد و مسئله کشور را حل می‌کند و ثواب آن نیز چندبرابر می‌شود. امیدواریم بتوانیم در این حوزه قدم‌های موثری برداریم.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است. مبادا کسی به خاطر نداشتن توان مالی از اینجا برگردد یا جرات نکند به اینجا بیاید. افرادی که توان مالی ندارند باید این مرکز را خانه خود بدانند. اصل بر این باشد زوج‌هایی که قدرت پرداخت هزینه‌های درمان را ندارند در اینجا درمان شوند. به افرادی هم که توان مالی دارند نیز خدمات ارائه می‌دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->