واژگونی خودرو در خواف خراسان رضوی ۵ مصدوم برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت) حداقل دوسوم سرطانی‌ها در ایران حتماً زنده می‌مانند| سلول‌درمانی، درمان قطعی سرطان نیست قتل هولناک زن میانسال و دستگیری فرزند بی رحم(۱۶ اردیبهشت) راز جسد بی‌سر مرد افغانستانی فاش شد (۱۶ اردیبهشت) قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد +تصویر(۱۶ اردیبهشت) نسخه طب ایرانی برای سرطان توصیه به مصرف آب چاه به جای آب‌های بسته‌بندی شده غیرکارشناسی است دستگیری سه سارق خودرو در مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۴۰ فقره سرقت در مشهد (۱۶ اردیبهشت) چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟ آیا نوزادان می‌توانند ماست بخورند؟ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟ نگهداری برنج پخته در یخچال | برنج پخته چند روز در یخچال می‌ماند؟ دبیر سندیکای تولیدکنندگان مکمل ایران: مکمل خارجی و وارداتی نداریم | روش‌های تشخیص مکمل اصل از تقلبی  برخورد قانونی با معلم‌بلاگر‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی اگر شانه‌ها و کتفتان جوش می‌زند، بخوانید یک تونر طبیعی که برای درمان آکنه معجزه می‌کند در چه مواردی نباید از بوتاکس برای رفع چین‌وچروک صورت استفاده کرد؟
سرخط خبرها

بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت مشهد بازگشایی و آماده خدمت رسانی شد

  • کد خبر: ۲۲۳۸۳۴
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت مشهد بازگشایی و آماده خدمت رسانی شد
مدیر بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به آمادگی بیمارستان صحرایی دانشگاه برای ارائه خدمات در زمان بحران در مناطق مختلف استان اظهار کرد: با توجه به دستور رییس دانشگاه بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت بازگشایی و آماده خدمت رسانی شد.

به گزارش شهرآرانیوز،  حسین محزون اظهار کرد: با توجه به بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیمارستان صحرایی و تاکید ایشان بر آمادگی کامل این بیمارستان برای خدمت رسانی به گروه‌های هدف در زمان مورد نیاز و در مناطق مختلف استان و کشور خاطر نشان کرد: بر این اساس ضمن بازگشایی بیمارستان صحرایی، بزودی آموزش نیرو‌های تخصصی و داوطلبین، انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در مواقع بروز حوادث و بلایای طبیعی و یا غیر طبیعی با مصدوم انبوه که تعداد مجروحان حادثه بسیار زیاد است و امکان انتقال سریع و تخلیه مجروحان از صحنه حادثه به محل امن یا مراکز درمانی وجود ندارد ضرورت انتقال و استقرار سریع بیمارستان سیار و ارائه خدمات درمانی سریع و گسترده در محل امری ضروری است.

مدیر بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۹۲ به بهره برداری رسید و این بیمارستان ۴۵ تختخوابی در قالب بخش‌هایی همچون اتاق عمل، Icu، جراحی زنان، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه، CSR و بخش‌های جانبی در حال حاضر آمادگی استقرار در مناطقی که نیاز است را داراست.

وی افزود: ایجاد توان ارائه خدمات درمانی در هر زمان و هر مکان در کشور و خارج از کشور، کاهش عوارض ناشی از تاخیر در درمان مصدومین، کاهش تعداد مرگ و میر و قربانبان حوادث غیر مترقبه‌ی طبیعی و ساخته‌ی دست بشر، کاهش هزینه‌ها و احتمال ضایعات انسانی و کاهش آسیب‌های روانی ناشی از حوادث از اهداف راه اندازی بیمارستان‌های صحرایی به شمار می‌رود.

دکتر محزون به فعالیت‌های انجام شده در این بیمارستان به منظور آمادگی برای ارائه خدمات در مواقع ضروری اشاره کرد و اظهارداشت: تهیه نقشه چیدمان بیمارستان، تشکیل تیم واکنش سریع بیمارستان صحرایی در رده‌های درمانی مختلف، بازگشایی و ساماندهی کانکس‌ها و تجهیزات پزشکی، کالیبراسیون تجهیزات پزشکی، تهیه لیست دارو‌های مورد نیاز بیمارستان با هماهنگی معاونت غذا و دارو، راه اندازی دستگاه رادیولوژی، ارائه خدمات برای زائران و مسافران نوروزی و بازگشایی بیمارستان صحرایی، جهت تست و آمادگی تجهیزات و انجام مانور فرضی برای آمادگی در مواقع بروز بحران از جمله این اقدامات است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->