تعداد تماس‌های اورژانس مشهد رکورد زد | از تماس‌های غیر اورژانسی بپرهیزید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمالا دیگر بارشی به این میزان در مشهد نداریم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان با پابند الکترونیک امتحانات نهایی دانش‌آموزان لغو شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ناتوانی در صدور کارت امتحانات نهایی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | شدت بارش‌ها از روز یکشنبه کاهش می‌یابد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند میدان امام علی (ع) به امام حسن (ع) بسته شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) در مشهد کشف ۴۰ کیلوگرم چای تریاکی در فرودگاه امام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور ۳۸۰ پزشک و پرستار در شهرستان‌های خراسان‌رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی حوزه سلامت مشهد برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس مشهد درپی بارش باران‌های سیل‌آسا خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی سامانه بارشی اخیر به بخش کشاورزی خراسان‌رضوی تاکنون (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از ۳ هزار نفر از حوادث ناشی از بارندگی خراسان رضوی دچار حادثه شدند انگیزه ۲ معتاد برای قتل هولناک مرد ۶۰ ساله در مشهد چه بود؟ + عکس بررسی پرداخت مطالبات بازنشستگان فرهنگی بابت رتبه‌بندی و متناسب سازی حقوق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | احتمال ایجاد روان‌آب و سیلاب در مشهد + فیلم مصرف برق خانه را چگونه محاسبه کنیم؟ + نحوه محاسبه
سرخط خبرها

آیا نوزادان می‌توانند ماست بخورند؟

  • کد خبر: ۲۲۶۰۷۲
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
آیا نوزادان می‌توانند ماست بخورند؟
ماست اولین ماده غذایی لبنی است که در غذای تکمیلی به کودک داده می‌شود، اما بسیاری از نومادران برای دادن ماست به فرزندشان اضطراب دارند و می‌ترسند که مبادا سیستم گوارشی کودک دچار مشکل شود.

به گزارش شهرآرانیوز، ماست اولین ماده غذایی لبنی است که در غذای تکمیلی به کودک داده می‌شود، اما بسیاری از نومادران برای دادن ماست به فرزندشان اضطراب دارند و می‌ترسند که مبادا سیستم گوارشی کودک دچار مشکل شود.

در پاسخ به این پرسش که آیا نوزادان می‌توانند ماست بخورند، باید گفت بله؛ از ۶ ماهگی، نوزادان می‌توانند ماست را امتحان کنند. ماست یک راه مفید برای اطمینان از دریافت برخی از مواد مغذی مورد نیاز کودک شما است و تطبیق پذیری آن باعث می‌شود که زمینه مناسبی برای معرفی میوه‌ها و سبزیجاتی باشد که برای تمام عمر از آنها لذت خواهند برد.

ماست سرشار از پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری مانند موارد زیر است:

کلسیم برای ساخت استخوان‌ها و ماهیچه‌های قوی

روی برای حمایت از رشد و عملکرد سیستم ایمنی بدن

ب ۱۲ برای رشد مغز و تولید گلبول‌های قرمز سالم

ماست نه تنها بافت لطیفی دارد که برای کسانی که برای اولین بار می‌خورند به راحتی پذیرفته می‌شود، بلکه به لطف فرآیند تخمیر که طی می‌کند، کیفیت خوبی دارد. بیشتر ماست‌ها با کشت‌های زنده و فعال تهیه می‌شوند، بنابراین پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های خوب) را برای سلامت دستگاه گوارش فراهم می‌کنند.

چه زمانی کودک می‌تواند ماست را امتحان کند؟

در شش ماهگی، شیر مادر و در شرایط خاص شیر خشک همچنان منبع اصلی تغذیه کودک هستند و این در طول سال اول زندگی او نیز خواهد بود؛ و سپس آماده می‌شوند تا از غذا‌های دیگری مانند ماست لذت ببرند. در شش ماه اول زندگی، شیر مادر یا شیر خشک غنی شده با آهن باید تنها منبع تغذیه کودک شما باشد.

ماست مناسب برای نوزاد

چه ماست معمولی، چه به ماست یونانی یا ایسلندی - یا هر نوع ماست دیگری که خانواده شما از آن لذت می‌برند - انواع ساده آن بهترین انتخاب برای کودک است، زیرا در عین حال سرشار از مواد مغذی، فاقد قند‌های افزوده است و می‌تواند پایه و اساس ماجراجویی طعم عالی بعدی کودک شما باشد.

افزودن میوه‌ها یا سبزیجات پوره شده به ماست ساده یک راه جذاب و مناسب برای معرفی طعم‌ها است:

۱- هلو یا موز پوره شده را برای یک تجربه شیرین با ماست مخلوط کنید.

۲-برای یک غذای خوش طعم، سیب زمینی شیرین پوره شده رابا ماست مخلوط کنید.

۳-ماست را با منبع پروتئین دیگری مانند پوره مرغ یا لوبیا جفت کنید.

از ۱۲ تا ۲۳ ماهگی، کودک در حال رشد شما می‌تواند مصرف لبنیات را تا مجموع دو وعده در روز افزایش دهد. این می‌تواند ترکیبی از شیر گاو، ماست و پنیر باشد. با پزشک اطفال خود در مورد اینکه چه زمانی و چه مقدار غذا باید به کودک خود برای رشد و تکامل سالم معرفی کنید، مشورت کنید.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->