کشف خرس و ۴۷۴ پرنده قاچاق از داخل خودروی سمند آغاز فرایند انتخاب بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمونه متهم به ۴۶ فقره سرقت پلاک خانه در مشهد دستگیر شد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) واژگونی قایق در ولایت ننگرهار افغانستان ۲۰ قربانی گرفت ویدئو | لحظه دستگیری سارق خودرو توسط مردم در تبریز افزایش آموزش‌های مهارتی به ساکنان حاشیه شهر در خراسان‌رضوی والدین هلی کوپتری و  فرزندان گلخانه‌ای چه ویژگی‌های دارند؟ یک‌سوم دانش‌آموزان خراسان‌رضوی زیر پوشش برنامه‌های اوقات فراغت قرار می‌گیرند خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در حال اجراست؛ معوقات پرداخت می‌شود (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ماجرای پیک‌موتوری که گرفتار سارق موتورسیکلت در مشهد شد افزایش جمعیت، نیازمند کاهشی شدن طلاق است کشف مزرعه ارز دیجیتال در مشهد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) «معلم بلاگری» از تهدید تا فرصت اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی روز زیارتی امام‌رضا(ع) در مشهد(۱۲ خرداد ۱۴۰۳) وجود ۱۲۳ ساختمان ناایمن در مشهد
سرخط خبرها

حضور ۳۸۰ پزشک و پرستار در شهرستان‌های خراسان‌رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۲۸۶۹۱
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
حضور ۳۸۰ پزشک و پرستار در شهرستان‌های خراسان‌رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
رئیس مرکز بهداشت خراسان‌رضوی گفت: تعداد ۳۰۰ پزشک و ۸۰ پرستار در تمامی شهرستان‌های تابعه مستقر هستند تا در صورت نیاز، اقدام بموقع داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر قربان‌زاده اظهار داشت: در هر شهرستان، یک فرد دوره‌دیده آموزش‌های تخصصی احیا و امداد حاضر است تا بتواند در چنین‌مواقعی که با بحران سیل مواجه هستیم، بهترین اقدام ممکن را صورت دهد و درمجموع، ۶۰۰ پزشک، ۱۶۰ پرستار و ۲۶ مربی فعال هستند.

او اضافه کرد: همچنین سامانه فرماندهی حادثه در مرکز بهداشت خراسان‌رضوی و تمامی شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال شده است تا در هر نقطه‌ای که مشکل احتمالی بود، اطلاع‌رسانی سریع و نیز اقدام بموقع در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه به تمامی فعالان در حوزه بهداشت اعلام شده است تمامی امکانات و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری‌شان جهت مقابله با هرگونه بحران احتمالی آماده باشد، خاطرنشان کرد: همچنین جلسات مستمر کمیته بهداشت ستاد مدیریت‌بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در حال برگزاری است و در هر جلسه، گزارش‌کار اقدامات صورت‌گرفته ارائه می‌شود و مصوبات و تصمیمات در‌خصوص مقابله با بحران‌های احتمالی پیش رو اتخاذ می‌گردد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین استخراج و آماده‌کردن آمار جمعیتی تحت‌تأثیر با تأکید بر گروه‌های آسیب‌پذیر همچون سالمندان، کودکان، مادران باردار، معلولان و بیماران خاص و صعب‌العلاج را هم داشته‌ایم و در مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی نیز نیرو‌های پزشک، پرستار، ماما، مراقب‌سلامت و... حاضر هستند تا در صورت نیاز، خدمت‌رسانی بموقع را داشته باشند.

دکتر قربان‌زاده تصریح کرد: پیش‌بینی لازم انجام شده تا واکسن، سرم، دارو و دیگر ملزومات موردنیاز به‌موقع در اختیار مراکز قرار بگیرد. همچنین بر سامانه آب‌رسانی هم نظارت می‌شود و تأکید ویژه شده تا درصورت اشکال، در اسرع وقت رفع نقص صورت پذیرد.

وی افزود: تدابیری نیز برای حفظ ایمنی در مراکز خدمات‌دهنده اتخاذ شده است تا این محیط‌ها گرفتار سیلاب نشوند و خللی در امر خدمت‌رسانی‌شان به‌وجود نیاید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین نظام مراقبت سندرومیک بیماری‌ها را نیز در شرایط اضطرار داریم و در کنار آن اطلاع‌رسانی عمومی و اعلام هشدار‌های لازم با استفاده از کلیه ظرفیت‌های موجود شده است تا هرگونه خبری که در موضوع سیل بود، به‌موقع و با همکاری رسانه‌ها به اطلاع مردم برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->