هشدارها درباره خطر فروریختن منار جام در ولایت غور افغانستان پس از وقوع سیل هشدار درباره وقوع سیل در ۱۶ ولایت افغانستان سخنگوی وزارت خارجه اقدام تروریستی بامیان را محکوم کرد افغانستان ششمین کشور آسیب‌پذیر جهان در برابر تغییرات اقلیمی سد سلما در هرات پر شد | هشدار درباره وقوع سیل در هرات سیل در ولایت غور افغانستان جان ۵۰ نفر را گرفت + فیلم و عکس غربت ناشران افغانستانی در جشن کتاب ایران در حمله افراد مسلح ناشناس ۴ گردشگر خارجی در بامیان کشته شدند هشدار کاظمی قمی به اروپا | تداوم بحران در افغانستان گریبانگیر شما خواهد شد ویدئو | سیل در بغلان افغانستان به روایت تصویر هلال احمر از ارسال اقلام امدادی به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد آغاز موج جدید بارندگی و احتمال وقوع سیلاب در افغانستان از جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بار تغییرات اقلیمی بر دوش مردم غریب افغانستان هلال‌احمر افغانستان از ایران برای کمک به سیل‌زدگان بغلان درخواست کمک کرد ۵ ناشر افغانستانی در نمایشگاه سی‌وششم کتاب تهران رئیس کل موزه ملی ایران: ما باید میراث افغانستان را به درستی به جهان معرفی کنیم به بهانه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران | با چهار رمان معروف با موضوع افغانستان آشنا شوید احتمال بارندگی شدید در ۲۲ ولایت افغانستان در روز چهارشنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به آخرین آمار تلفات در سیل افغانستان (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید کاظمی قمی بر اهمیت گروه تماس منطقه‌ای ثبات افغانستان
سرخط خبرها

شهروندان افغانستان امروز در ۹۰ شهر جهان در حمایت از هزاره‌ها تظاهرات می‌کنند

  • کد خبر: ۱۲۸۵۴۰
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
شهروندان افغانستان امروز در ۹۰ شهر جهان در حمایت از هزاره‌ها تظاهرات می‌کنند
افغانستانی ها در ده ها شهر جهان در اعتراض به حملات خونین به شيعيان از جمله حمله به مرکز آموزشی کاج در کابل تظاهرات می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ افغانستانی‌ها در ده ها شهر جهان در کارزار «نسل‌کشی هزاره‌ها را متوقف کنید»، گردهم می آیند.

قرار است امروز ۸ اکتبر شهروندان افغانستانی در ده‌ها شهر جهان گردهمایی اعتراضی برای حمایت از کارزار «نسل‌کشی هزاره‌ها را متوقف کنید» برگزار کنند.

حمله خونین به مرکز آموزشی کاج در کابل در منطقه دشت برچی که عمدتا هزاره و شیعه نشین است، اعتراضات شهروندان افغانستان را در داخل و خارج از  کشور به دنبال داشته است. «توقف نسل‌کشی هزاره‌ها» مهمترین خواست آنهاست.

تاکنون تجمع‌هایی در شهرهای مختلف از جمله، زوریخ ، وین، دهلی، پاریس، چند شهر آلمان و اسلام آباد پاکستان برگزار شده است.

در داخل افغانستان نیز زنان از جمله دانشجویان در شهرهای کابل، هرات، مزار شریف و غزنی تجمعاتی را راه‌اندازی کردند.

در کنار این تجمعات و راهپیمایی‌ها، کارزار بی‌سابقه‌ای بین کاربران افغانستان با هشتگ «نسل‌کشی هزاره‌ها را متوقف کنید» در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته شده است.

حمله به آموزشگاه کاج به اساس آخرین آمار منتشر شده دفتر سازمان ملل در افغانستان دست‌کم ۵۳ کشته و ۱۱۰ زخمی داشته است.

هزاره‌های افغانستان در حکومت پیشین افغانستان نیز بارها هدف حملات خونین قرار گرفتند که این حملات پس از قدرت گرفتن طالبان همچنان ادامه یافت. مسئولیت اکثریت این حملات را گروه داعش برعهده گرفته است.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->