خبرنگاران مشهد، نائب‌الزیاره خبرنگاران شهید غزه شدند + فیلم اکران مستند امیدبان در سینما مهر کوهسنگی مشهد آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کپی برابر محرومیت؟ | ماجرای کپی‌برداری از یک نمایشنامه و واکنش‌ها به حکم شورای نظارت بر تئاتر مشهد کنسرت «پازل» روی صحنه سالن میلاد + زمان برگزاری آلبوم شریفیان در میان بهترین‌های سال ۲۰۲۴ مجله سانگ لاینز آلبوم «برهان من» منتشر شد ویژه‌برنامه‌های تلویزیون در ۱۴ و ۱۵ خرداد + زمان پخش مهران مدیری با «ساعت ۶ صبح» در راه سینما «جان برنساید» نویسنده اسکاتلندی درگذشت فراخوان هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد + جزئیات بهروز افخمی «فرزند صبح» را به هوش مصنوعی می‌سپارد همه‌چیز در مورد سریال «در انتهای شب»، سریال جدید پارسا پیروزفر + بازیگران، خلاصه داستان و زمان پخش این جای خالی دیگر پر نمی‌شود ماه آسمان نگارگری | درباره استاد «رضا بدرالسما» مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) از «تگزاس ۳» تا «خجالت نکش ۲» | رقابت در گیشه سینما‌ها داغ‌تر می‌شود نبشتن ز گفتن فزون‌تر شناس
سرخط خبرها

مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۲۸۶۱۴
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
فیلم سینمایی «مست عشق» توانست در کمتر از یک ماه بعد از اکران‌اش، به صدر فروش گیشه در سینماهای خراسان رضوی برسد.

 به گزارش شهرآرانیوز، فیلم‌های سینمایی پرفروش در سینما‌های خراسان رضوی طی یک ماه گذشته به شرح زیر است:

۱_ فیلم سینمایی مست عشق به کارگردانی حسن فتحی، با فروش ۱۴۶ هزار و ۵۰۱ بلیت در ۲ هزار و ۴۲۵ سانس، ۸۰ میلیارد و ۹۳۶ میلیون و ۶۰ هزار ریال فروش داشته است. اکران این فیلم از ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده است. مست عشق از آغاز اکران رکوردشکنی در فروش گیشه را به خود اختصاص داده است.این فیلم، دارد به پرفروش‌ترین فیلم این دوره تبدیل می‌شود زیرا فروش روزانه‌اش از تمامی فیلم‌ها بیشتر است و اگر این اتفاق بیفتد، تمامی تئوری‌های مربوط به رکوردشکنی فیلم‌های کمدی و مبتذل شدن سلیقه مخاطب با چالش مواجه خواهد شد.

فیلم «مست عشق» داستان یک نظامی است که به شکل تصادفی زندگی‌اش با شمس و مولانا گره می‌خورد و آنها تاثیراتی روی او می‌گذارند که باعث تحول عظیمی در او می‌شود. تماشاگری که به قصد دیدن داستان مولانا و مواجهه او با شمس به تماشای این فیلم می‌نشیند با اثری متفاوت روبه‌رو می‌شود که بخشی از آن به این دو تعلق دارد و داستان اسکندربیک اصل است.

مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)

۲_ فیلم سینمایی تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی، با فروش ۹۴ هزار ۸۴ بلیت در ۲ هزار و ۴۸۸ سانس، ۵۰ میلیارد و ۶۳۷ میلیون و ۶۲۰ هزار ریال فروش داشته است. اکران این فیلم از ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است. تا قبل از اکران مست عشق، فیلم سینمایی تمساح خونی در صدر فروش گیشه سینما‌های خراسان رضوی قرار داشت که بعد از آن به جایگاه دوم رفت. فروش این فیلم کمدی، رکورد شگفت‌انگیز برای یک فیلم اولی است و قطعا راز فروش را باید با نام جواد عزتی گره زد.

این به معنای تقلیل فیلم به صرف نام و حضور یک چهره نیست، زیرا منتقدان سینما از حیث فرم و محتوا هم به جواد عزتی در نخستین تجربه فیلم‌سازی نمرۀ قبولی داده‌ا‌ند. ۱۲ اردیبهشت، جواد عزتی به همراه الناز حبیبی و شبنم قربانی برای اکران مردمی تمساح خونی به مشهد آمدند که با استقبال بی‌نظیر مردم روبه‌رو بود.

مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)

۳- فیلم سینمایی سال گربه به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده، با فروش ۷۶ هزار ۱۳۸ بلیت در ۲ هزار و ۲۱۱ سانس، ۳۹ میلیارد و ۸۷۸ میلیون و ۱۲۰ هزار ریال فروش داشته است. اکران این فیلم از ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ آغاز شده است. این فیلم توانست در روز اول اکران رکورد گیشه را بشکند و نظر‌ها را به سمت خود جلب کند. بعضی از منتقدین معتقدند بار سنگین طنز فیلم بر دوش بهرام افشاری قرار دارد.

وابستگی خلق طنز به شخصیت این بازیگر و شناخت مخاطب از بازی او فرصت ادراک را از مخاطب می‌گیرد. خنده مخاطبان اغلب در موقعیتی است که با بازی فرمی و متعلق به این بازیگر روبه‌رو هستند به طوری که در رقابت این فیلم با «تمساح خونی» باید توجه کرد فیلم جواد عزتی به دلیل داشتن قصه‌ای پر مایه‌تر و جذاب‌تر، بازی دقیق‌تر بازیگران، ساختارشکنی کارگردانش در اولین فیلم سینمایی‌اش، ساخت فیلمی با پارامتر‌های قیاس با آثار هالیوودی همچنان بیش از یک سروگردن از «سال گربه» پیش خواهد بود.

مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)

۴- فیلم سینمایی بی بدن به کارگردانی مرتضی علیزاده، با فروش ۳۳ هزار ۷۹۲ بلیت در هزار و ۵۳۷ سانس، ۱۸ میلیارد و ۶۰۷ میلیون و ۹۲۰ هزار ریال فروش داشته است. اکران این فیلم از ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است. فیلم «بی بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجرا‌های پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. سینمایی «بی بدن» جنجال برانگیزترین و پرحاشیه‌ترین فیلم محسوب می‌شود.

مرتضی علیزاده در اولین تجربه کارگردانی سینمایی خود روی یک پرونده جنجالی قضایی که افکار عمومی جامعه با آن درگیر بودند، دست گذاشته است، پرونده جنجالی مشهور به پرونده «آرمان و غزاله» که البته کارگردان و نویسنده در نشست خبری، فیلم را ترکیبی از چندین پرونده قضائی معرفی کردند. اما شباهت زیاد این اثر سینمایی با پرونده «آرمان و غزاله» منجر به واکنش مجازی خانواده غزاله شکور مبنی بر عدم رضایت آنها برای اقتباس از این پرونده شد. برخی رسانه‌ها نیز گزارش داده‌اند که خانواده پسر متهم به قتل از سازندگان فیلم خواسته‌اند که اگر برخی سکانس‌های ملتهب «بی‌بدن» را حذف نکنند، پیگیری حقوقی را در دستور کار قرار داده و حتی ممکن است حکم توقیف فیلم را بگیرند.

کم شدن تدریجی سانس‌های فیلم «بی‌بدن» در برخی پردیس‌های سینمایی و جایگزینی با برخی آثار کم‌خطرتر، این ظن را تقویت می‌کند که گردانندگان اکران هم قصد دارند بی سروصدا، «بی بدن» را محدود و در نهایت از اکران حذف کنند. با این حال آن چه از اقبال عمومی پیش‌روست اینکه «بی‌بدن» با وجود محدودیت‌ها، نه فقط در تهران بلکه در شهرستان‌ها هم گزینه اصلی بسیاری از مخاطبان جدی سینما‌ها برای فیلم دیدن بوده و حتی برخی دستفروشان هم دی‌وی‌دی‌های خالی را به اسم این فیلم به علاقمندان می‌فروشند!

باید منتظر ماند و دید بالاخره سرنوشت «بی بدن» به کجا خواهد انجامید و این فیلم با بازی الناز شاکردوست خواهد توانست سر سلامت اکران خود را به پایان برساند؟

مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)

۵- فیلم سینمایی آسمان غرب به کارگردانی محمد عسگری، با فروش ۲۰ هزار و ۳۴۰ بلیت در ۴۵۱ سانس، ۸ میلیارد و ۳۵ میلیون و ۹۷۰ هزار ریال فروش داشته است. اکران این فیلم از ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است. آسمان غرب به یک مقطع کوتاه ولی مهم از زندگی شهید احمد شیرودی می‌پردازد و آن نخستین روز‌های حمله‌ی ارتش بعثی به ایران و آغاز جنگ تحمیلی است.

 روایت فیلم، شهید علی‌اکبر شیرودی را نشان می‌دهد که چگونه از دستورات مقامات سیاسی بالادست، سرپیچی می‌کند و حاضر به عقب‌نشینی در برابر نیرو‌های دشمن نمی‌شود.

مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)

۶- فیلم سینمایی ایلیا جستجوی قهرمان به کارگردانی سیدعلی موسوی‌نژاد، با فروش ۱۱ هزار و ۱۱۷ بلیت در ۵۹۳ سانس، ۴ میلیارد و ۱۴۵ میلیون و ۴۳۰ هزار ریال فروش داشته است. اکران این فیلم از ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است. این فیلم در ژانر کودک و نوجوان تولید شده و در نتیجه مخاطب آن همین رده سنی هستند. اما با توجه به اتفاقات فیلم، بازی هنرمندان و نیز دیالوگ‌هایی که در طول فیلم می‌شنویم، فیلم ایلیا جستجوی قهرمان برای کودکان مناسب‌تر است و ممکن است نوجوانان آنطور که باید با آن ارتباط برقرار نکنند.

 از آن جهت که دیالوگ‌ها بسیار ساده و بعضا اغراق آمیز هستند. از طرفی صحنه‌های اکشن فیلم به گونه‌ای طراحی شده است که حداقل میزان خشونت را داشته باشد؛ در نتیجه تماشای آن صرفا کودکان به هیجان می‌آورد و خطر جانبی نخواهد داشت.

مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)

۷- فیلم سینمایی آپاراتچی به کارگردانی قربانعلی طاهرفر، با فروش ۴ هزار و ۹۲۹ بلیت در ۳۲۲ سانس، ۲ میلیارد و ۶۳۱ میلیون و ۴۷۰ هزار فروش داشته است. اکران این فیلم از ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است.

۳۱ فروردین کارگردان این فیلم به همراه علیرضا استادی برای اکران مردمی آپاراتچی به مشهد آمدند. قربانعلی طاهرفر در این اکران گفت، خوشبختی یک فیلم به تماشاچیانی که دارد است. همه خوشبختی و کامیابی ما در این است که مخاطبانمان صاحب اندیشه هستند و فیلم ما را انتخاب و تماشا می‌کنند.

مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)

۸_ فیلم سینمایی قلهک به کارگردانی مصطفی شایسته با فروش هزار و ۵۴۸ بلیت در ۱۰۰ سانس، ۱ میلیارد و ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال فروش داشته است. اکران این فیلم از ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده است. داستان فیلم قلهک کمدی، درام، خانوادگی و اجتماعی است و درباره ماجرا‌های چند خانواده‌ای است که در محله قلهک تهران زندگی می‌کنند. اکران این فیلم به تازگی آغاز شده و باید دید این فیلم با ستاره‌های کمدی تا چه حد می‌تواند در فروش گیشه اثرگذار باشد.

مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)

۹_ فیلم سینمایی نوروز به کارگردانی سهیل موفق، با فروش ۲ هزار و ۲۹۹ بلیت در ۱۹۸ سانس، ۸۸۴ میلیون و ۵۰ هزار ریال فروش داشته است. اکران این فیلم از ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است. 

منتقدین معتقدند همان ابتدا، فیلم نوروز تقدیم می‌شود به علی نصیریان، بازیگر فیلم. این قضیه و احترامی که تک تک ما برای آخرین بازمانده نسل طلایی بازیگران ایران قائلیم، باعث می‌شود اظهارنظر درباره فیلم سخت شود. این فیلم درباره رقابت اهریمن با نماینده عمونوروز در راه رسیدن بهار است.

مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)

۱۰_ فیلم سینمایی نیلگون به کارگردانی حسین سهیلی زاده، با فروش ۲۰۳ بلیت در ۴۴ سانس، ۱۴۹ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال فروش داشته است. اکران این فیلم از ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده است. 

فیلم سینمایی نیلگون به تازگی برروی پرده سینما‌ها رفته و داستان عاشقانه یک مثلت عشقی است و ستاره‌های مانند میترا حجار و محمدرضا فروتن با سام درخشانی در این فیلم هنرنمایی کرده اند. حال بعد از گذشت ۴ سال این فیلم اکران شده و باید دید آیا می‌تواند در فروش و جذب مخاطب موفق باشد.

مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)

۱۱- فیلم سینمایی تاوان به کارگردانی رامین سهراب، با فروش ۳۵۱ بلیت در ۵۸ سانس ۲۳۳ میلیون و ۸۵۰ هزار فروش داشته است. اکران این فیلم از ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده است.

این فیلم سینمایی اولین تجربه سهراب در سینمای ایران به حساب می‌آید که برای اولین بار در چهلمین جشنواره فیلم فجر با عنوان «لایه‌های دروغ» به نمایش درآمد و با نظرات ضد و نقیض بسیار روبرو شد بعضی‌ها معتقدند سینمای اکشن در ایران آینده‌ای ندارد. اکران این فیلم از ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده است.

مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)

۱۲- فیلم سینمایی پرویزخان به کارگردانی علی ثقفی، با فروش ۳۵۰ بلیت در ۶۰ سانس، ۱۹۳ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال فروش داشته اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در فیلم «پرویز خان» مورد توجه منتقدان سینمایی و ورزشی قرار گرفته، خرده داستان‌هایی است که در مقاطع مختلف فیلم پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد، خرده داستان‌هایی که برخی‌ها بر این باورند براساس مستندات تاریخی ارائه نشده و کارگردان براساس تخیلات ذهنی خود آن را به مخاطب ارائه داده است.

برخی هم دقیقاً برعکس معتقدند جریان داستانی فیلم توانسته بر اساس مستندات و ملاحظاتی که در این زمینه وجود داشته فضای قابل قبولی را برای تماشاگر فیلم فراهم سازد. شرایطی که حتی موجب ظهور و بروز حاشیه‌هایی هم شد و نشان داد که ساخت یک پرتره در قالب یک فیلم داستانی آن هم درباره یک شخصیت مهم و مؤثر ورزشی در حوزه فوتبال دربرگیرنده چه پیچیدگی‌هایی است.

مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->