ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

دیجیتال مارکتینگ به سبک گوگل

  • کد خبر: ۱۱۸۶۹۲
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
دیجیتال مارکتینگ به سبک گوگل
بررسی دوره مقدماتی بازاریابی دیجیتال گوگل از چند منظر مهم است. اول از همه اینکه شاید مرجعی معتبرتر از گوگل برای این کار پیدا نکنید. به همین دلیل، در شلوغ‌بازار آموزش‌های دیجیتال‌مارکتینگ به‌راحتی می‌توان به کیفیت آن اعتماد کرد.

عماد پورشهریاری | شهرآرانیوز؛ بازار دیجیتال‌مارکتینگ روزبه‌روز در حال بزرگ شدن است و بازاریابی در این فضای آنلاین هرروز پرطرف‌دارتر می‌شود. این بزرگی باعث می‌شود افراد بیشتری به حضور در این فضا علاقه‌مند باشند، اما از آنجایی که رشته دانشگاهی خاصی به طور ویژه برای این رشته وجود ندارد، شرکت در دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی یکی از روش‌های دریافت آموزش است. سؤال مهم اینجاست که چه دوره‌ای کیفیت لازم دارد، چه سرفصل‌هایی برای شروع یادگیری بازاریابی دیجیتال اهمیت بیشتری دارند یا اینکه به طور دقیق‌تر، از کجا باید شروع کرد.

آموزش بازاریابی دیجیتال به سبک گوگل

دوره‌های مختلفی به صورت آنلاین و حضوری در حال برگزاری است، چه در ایران به زبان فارسی یا به صورت بین‌المللی به زبان انگلیسی. گوگل هم برگزارکننده دوره‌های مختلفی است که به صورت رایگان آموزش‌های بازاریابی دیجیتال را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

بررسی دوره مقدماتی بازاریابی دیجیتال گوگل از چند منظر مهم است. اول از همه اینکه شاید مرجعی معتبرتر از گوگل برای این کار پیدا نکنید. به همین دلیل، در شلوغ‌بازار آموزش‌های دیجیتال‌مارکتینگ به‌راحتی می‌توان به کیفیت آن اعتماد کرد. با این حال، به دلیل ارائه این دوره به زبان انگلیسی شاید شرکت در آن برای همه ساده نباشد و قصد داشته باشید دوره داخلی شرکت کنید.

برای تعیین کیفیت این دوره‌های داخلی، گوگل خط‌کش خوبی خواهد بود. یعنی بعد از اینکه از کیفیت آموزشی مدرس یا مدرس‌های این دوره اطمینان حاصل کردید، می‌توانید سرفصل‌های آموزشی را با دوره گوگل مقایسه کنید. در واقع، دوره گوگل به‌طور دقیق‌تری برای شما مشخص خواهد کرد که برای ورود به دنیای دیجیتال‌مارکتینگ به چه آموزش‌هایی نیاز دارید.

چه مهارت‌هایی به شما آموزش داده خواهد شد؟

دوره مقدماتی بازاریابی دیجیتال گوگل برای افراد غیرحرفه‌ای طراحی شده است، یعنی افرادی که دانش ویژه‌ای در این حوزه ندارند و قصد دارند برای اولین بار وارد این رشته شوند. برای این گروه، گوگل چند مهارت اساسی در نظر گرفته است.

ابتدا مقدمه‌ای درباره تحلیل و آنالیز داده‌ها خواهید گذراند و آموزش خواهید دید چطور داده‌ها را تفسیر و بر اساس آن اقدام کنید. بنابراین، اگر قرار است در هر دوره مشابه شرکت کنید، حتما باید بررسی کنید که این آموزش‌های مرتبط با آشنایی و تحلیل داده‌ها در آن گنجانده شده باشد.

مهارت بعدی استراتژی کسب‌وکار است، یعنی آموزش‌هایی که طی آن فراخواهیدگرفت چطور اهداف خود را مشخص و دنبال کنید، مخاطبان خود را به طور دقیق تعریف کنید و با تحلیل داده‌های مرتبط کسب‌وکار خود را به پیش ببرید. در این سرفصل، کلیدواژه‌های پرسونای مخاطب و هدف‌گذاری برجسته هستند.

بازاریابی دیجیتال بدون آشنایی با بازاریابی محتوایی ممکن نیست. به همین دلیل، گوگل یک فصل کامل به این مهارت پرداخته می‌شود. افرادی که این مهارت را فرابگیرند قادر خواهند بود با استفاده از محتوا آگاهی از برند را افزایش دهند. علاوه بر این، با روش‌های تولید و توزیع محتوای مؤثر، با مشتریان بالقوه آشنا خواهند شد.
مهارت بعدی تبلیغات است. در واقع، گوگل تلاش می‌کند رسانه‌های پولی را هم به شرکت‌کننده‌های دوره آموزش دهد. در نهایت، کاربر پس از آشنایی با استراتژی‌ها و ابزار‌های موردنیاز برای ایجاد یک فروشگاه و بهبود تجربه کاربری، مهارت تجارت‌الکترونیک را آموزش می‌دهد. آخرین مهارت هم ایمیل‌مارکتینگ است که با آشنایی با لندینگ پیج‌ها و آزمون‌های A/B همراه می‌شود.

دوره گوگل چطور شروع می‌شود؟

آموزش‌های گوگل به صورت ویدئو‌های از پیش ضبط‌شده‌ای است که در مجموع ۴۰ ساعت آموزش در ۲۶ سرفصل در اختیار شما قرار می‌دهد. در اولین درس، بعد از آشنایی با گوگل‌گاراژ که عنوان آموزشی گوگل است، با فرصت‌هایی آشنا خواهید شد که در دنیای دیجیتال برای شما فراهم خواهد کرد.

چهار درس بعدی با اهداف می‌گذرد و بررسی حضور آنلاین. پس از این درس‌ها باید به سراغ وب‌سایت بروید و به طور دقیق‌تری با ظرفیت‌های یک وب‌سایت مطلوب آشنا بشوید. بعد از اینکه اهمیت داشتن یک وب‌سایت برای کسب‌وکار خود را درک کردید، باید به سراغ استراتژی‌های کسب‌وکار بروید. گوگل در پنج ویدئو که در مجموع نیم ساعت خواهد بود، مزایای استفاده از استراتژی آنلاین را آموزش می‌دهد، شما را با رفتار مشتری آشنا می‌کند و علاوه بر این، به طور خلاصه به شما آموزش خواهد داد چطور در میان رقیبان سرآمد باشید.

سئو بخش مهمی از آموزش‌های بازاریابی دیجیتال است

همان‌طور که از گوگل انتظار می‌رود، بخش بسیار مهمی از آموزش‌های آن درباره سئو است. هم‌چنین آموزش‌های متعددی در حوزه SEM یا بازاریابی موتور‌های جست‌وجو برای این بخش در نظر گرفته شده است. اگر بخواهید این سرفصل‌ها را با یک دوره داخلی مقایسه کنید، باید به دنبال کلیدواژه‌هایی مثل جست‌وجوی ارگانیک، سرچ کنسول، برنامه‌ریزی سئو، نحوه انتخاب کلمات کلیدی، گوگل‌ادز، ابزار‌های مرتبط با سئو و طراحی کمپین‌های سئویی باشید.

شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوایی

تا اینجا متوجه شدیم یک دوره مقدماتی بازاریابی دیجیتال بعد از مقدمات، آشنایی با ظرفیت‌ها و بخش‌های کلیدی، تا اندازه زیادی به موتور‌های جست‌وجو می‌پردازد. پس از این موارد نوبت شبکه‌های اجتماعی است. دوره گوگل به دلیل ماهیت بین‌المللی آن، تمرکز چندانی بر شبکه‌های اجتماعی ندارد، ولی شاید یک دوره مطلوب ایرانی نیاز به توجه بیشتری به این بخش داشته باشد.

گوگل بعد از آشنا کردن کاربر با مبانی شبکه‌های اجتماعی، تلاش می‌کند مناسب‌ترین شبکه اجتماعی برای هر کسب‌وکار را مشخص کند و به‌طور ویژه از هدف‌گذاری در این حوزه صحبت می‌کند. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و هم‌چنین روش‌های برنامه‌ریزی و اندازه‌گیری میزان موفقیت را در این پلتفرم‌ها آموزش می‌دهد. البته این آموزش‌ها بسیار کلی هستند و قرار است صرفا یک آشنایی مختصر ایجاد کنند.

در دوره گوگل، بازاریابی محتوایی یک بخش کوتاه سی‌وپنج‌دقیقه‌ای است که با شش ویدئو یا درس که بعد از صحبت‌های مقدماتی به مخاطب‌شناسی، معرفی‌های متر و معیار‌ها و قالب‌های مطلوب می‌گذرد. علاوه بر این، یک فصل کامل هم به ویدئومارکتینگ اختصاص داده شده است.

تبلیغات، ایمیل‌مارکتینگ و تحلیل داده‌ها

گوگل بعد از یک بخش کوتاه درباره ایمیل‌مارکتینگ به سراغ تبلیغات می‌رود و تلاش می‌کند انواع تبلیغات در رسانه‌های آنلاین را شرح دهد. در نهایت هم به طور خیلی ویژه روش‌های تحلیل داده‌ها و ابزار‌ها را معرفی می‌کند. این بخش پیشرفته‌ترین بخشی است که گوگل در دوره آموزشی آماتوری خود قرار داده که با توجه به ماهیت گوگل و البته اهمیت این موضوع قابل توجیه است. البته همین بخش هم بیشتر به کلیات و آشنایی می‌گذرد.

بررسی دوره مقدماتی بازاریابی دیجیتال گوگل به شما نشان می‌دهد که برای انتخاب یک دوره مناسب داخلی باید به دنبال چه سرفصل‌هایی باشید. با این حال، این نکته مهم را در نظر داشته باشید که پس از گذراندن دوره چهل‌ساعته گوگل یا موارد مشابه قرار نیست بازاریاب دیجیتال حرفه‌ای شوید. این دوره‌ها فقط برای آشنایی با سرفصل‌هاست و هرکدام از آن‌ها به ساعت‌ها آموزش و تجربه اختصاصی نیاز دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->