چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم

  • کد خبر: ۲۲۳۲۵۰
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم
در دومین روز از هفته خلاقیت و نوآوری مراسمی در کارخانه نوآوری مشهد در حال برگزاری است که در این مراسم اغلب از حوزه‌های خصوصی ودولتی حضور دارند. در حاشیه این مراسم نمایشگاهی با حضور دانشجویان شرکتهای فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید رحمان میرزائیان مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری مشهد با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته خلاقیت و نوآوری اظهار کرد: روز سه‌شنبه نشست تخصصی با مدیریت بحران و زلزله‌شناسی با حضور اساتید دانشگاه تهران برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه از نشست با اقتصاددان‌های شهری و شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: اواخر هفته میزبان معاونان کلانشهر‌های کشور هستیم و امیدواریم بتوانیم در این مراسم مصوبه تشکیل دبیرخانه خلاقیت ونوآوری را دریافت کنیم.

میرزائیان با اشاره به تاکید بر این موضوع که شرکت‌هایی که امروز در این مراسم حضور دارند دانشجویی هستند، گفت: قصد داریم نمایشگاه اصلی را دوماه دیگر با ارائه ٢٠ محصول نوآورانه برگزار کنیم.

وی با اشاره به اهداف شهرداری مشهد برای حضور در این جمع ادامه داد: شهرداری مشهد از باب اینکه مسئولیت اجتماعی برعهده دارد، وظیفه دارد از موضوع زیست بوم نوآوری و اکوسیستم شهر حمایت کند. لذا کارخانه نوآوری تاسیس شد و همچنان قصد داریم ۶ مرکز نوآوری تخصصی راه اندازی کنیم.

مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری مشهد بیان کرد: شهرداری وظیفه دارد زیرساخت‌های لازم را فراهم و حمایت‌ها را انجام دهد، اما شهر و مدیریت شهری با مشکلات و چالش‌های مختلفی روبه‌رو است و این چالش‌ها حل نخواهد شد مگر با کمک نخبگان، فرهیختگان و جمع شما. 

وی ادامه داد: شهرداری به مسائل نوآوری و خلاقیت ورود پیدا می‌کند بنابراین نظام مسائل را تشکیل  می‌دهد و به دنبال حل این نظام به کمک شماست تا بتواند سطح کیفیت زندگی شهروندان و زائران را افزایش دهد. ما در شهرداری با مشکلاتی همچون نحوه بستن قرارداد و نحوه ارائه مسائل و ورود به کارخانه نوآوری روبه‌رو هستیم و سعی کردیم همه اینها را لیست و با کمک شما مرتفع کنیم و در این راه نیاز به همت و صبوری شما است. 

میرزائیان تاکید کرد: متاسفانه انسجام ویژه‌ای در زیست‌بوم نوآوری و اکوسیستم شهری مشهد وجود ندارد. پراکندگی کار‌ها در این کلانشهر زیاد است. حضور شما در این مراسم نشان می‌دهد که ما می‌توانیم کنار هم باشیم تا اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

در سال جدید به دنبال توسعه آموزش‌های تولید پیچیده هستیم

در حاشیه این مراسم مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: به نظر بنده خلاقیت یعنی دید متفاوت و هر فردی در جامعه می‌تواند خلاق باشد.

امیر دائی صراف با اشاره به این موضوع که اتفاقات خوبی که در زندگی رقم می‌خورد مبدا آن از خلاقیت است، ادامه داد: اداره کل اموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی اساسا در سال جدید به دنبال توسعه آموزش‌های تولید پیچیده است و تلاش داریم در حوزه کوانتوم و هسته‌های اولیه مانند بذر و نهال آموزش‌های لازم را آغاز کنیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه همچنین به دنبال این هستیم که در حوزه هوش مصنوعی، نرم افزار، صنایع خلاق، گردشگر‌ی سلامت، بالگرد، الکترونیک و... ورود پیدا کنیم. در این رویداد تصمیمات خوبی گرفته و با کمک شهرداری، اداره کل کار و دانشگاه آزاد گرفتیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را برای شهر مشهد رقم بزنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->