موج‌زنی تعادل در بورس | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت اجاره آپارتمان در منطقه ۱۷ شهریور مشهد | رهن پایین؛ اجاره‌ بالا (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گزینه «عجله ندارم» از تپسی حذف شد وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد ارزش واقعی سکه ۷ میلیون ارزانتر از بازار | حباب سکه امروز چقدر است؟ (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تداوم معافیت مالیاتی کسب‌وکار‌های اینترنتی در پیام‌رسان‌های داخلی قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | روند کاهشی نرخ دلار و سکه در بازار قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیگنال‌های کاهشی قیمت دلار به بازار مخابره شد (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران هم مشمولِ «کاهش ساعت کاری» می‌شوند کاهش قیمت میوه‌های نوبرانه در مشهد (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) کسب و کار‌های اینترنتی در چه صورت از پرداخت مالیات معاف می‌شوند؟ تمدید ۳ روزه مهلت واریز وجه مشتریان پژو پارس + لینک سایت ایران خودرو آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان | بیت‌کوین آماده سقوط است؟ (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه‌های دولت برای مسکن کارگران چیست؟ ماجرای وام گران بانک مسکن چیست؟ هشدار وزارت راه به مردم | در کدام مشاوران املاک خانه معامله کنیم؟ توضیحات وزیر رفاه درباره تمدید طرح یارانه کالابرگ ۲۲۰ هزار تومانی صاحبان ماینر‌های غیرمجاز نقره داغ می‌شوند پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بازار طلا با اهرم دلار سقوط کرد پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | شارژ خبری بازار سرمایه در میان ناامیدی سهامداران سکه تمام چند گرم است؟ ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد تعطیلی ۴۰۰ معدن شن و ماسه در خراسان رضوی
سرخط خبرها

میزان درآمد مالیاتی از خودروهای گران قیمت

  • کد خبر: ۱۱۳۹۷۸
  • ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
مالیات از خودروهای با ارزش بیش از یک میلیارد تومان یکی از پایه‌های مالیاتی جدید در قانون بودجه سال گذشته و امسال است که بررسی عملکرد سازمان امور مالیاتی در دو ماهه ابتدایی سالجاری، نشان می دهد که معادل ۵ میلیارد و ۵۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان درآمد از انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت حاصل شده است.

میلاد جبلی | شهرآرانیوز، مالکان انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین که در ابتدای سال ۱۴۰۰ مالک خودروی مزبور بوده‌اند، به شرح زیر مشمول مالیات شدند: 
۱) اشخاص حقوقی غیردولتی به ازای هر خودروی با ارزش روز بالاتر از یک میلیارد تومان.
۲) اشخاص حقیقی که مجموع ارزش خودروهای خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال تحت تکفل خود بالای یک میلیارد تومان باشد.  

در این بین، نرخ مالیات سالانه مجموع ارزش روز انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین به شرح زیر است: 

۱_ تا مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد تومان معادل یک درصد 


۲- تا مبلغ سه میلیارد تومان نسبت به مازاد ۱.۵ میلیارد تومان معادل دو درصد 


۳- تا مبلغ ۴.۵ میلیارد نسبت به مازاد سه میلیارد تومان معادل سه درصد 


۴- نسبت به مازاد ۴.۵ میلیارد معادل چهار درصد

آخرین اعلام سازمان امور مالیاتی به ایسنا حاکی از آن است که حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان مالیات از محل خودروهای لوکس شناسایی شده در سال گذشته وصول شده است.

همچنین، بررسی عملکرد درآمدی سازمان امور مالیاتی در دو ماهه سالجاری نیز نشان می‌دهد که در این مدت معادل ۵ میلیارد و ۵۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از محل مالیات بر انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت مالیات اخذ شده است.

البته، باید به این نکته توجه داشت که مالیات خودروهای لوکس برای امسال نیز لازم‌الاجراست و طبق گفته مدیر کل طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی خودروهای لوکس برای ابتدای امسال احصا شده‌اند و ناجا باید اطلاعات آن‌ها را به سازمان امور مالیاتی بدهد؛ بنابراین، مشخص نیست که درآمد ۵ میلیاردی سازمان مالیاتی در دو ماهه ابتدایی امسال از خودروهای لوکس به خودروهای شناسایی شده در سالجاری یا سال گذشته مربوط می‌شود.

لازم به ذکر است که برای اخذ مالیات از خودروهای لوکس در سالجاری، مجموع ارزش ملاک نیست و هر خودروی بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->