تداوم بارش باران در کشور تا پایان اردیبهشت ماه فیلم قمه‌کشی در بیمارستان دلفان لرستان | قمه‌کش‌ها شبانه دستگیر شدند واژگونی آمبولانس خصوصی در یزد یک کشته و سه مصدوم بر جا گذاشت (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اصابت صاعقه جان مرد ۵۰ ساله را در جلفا گرفت(۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چطور می‌توان از سحر و جادو در امان ماند؟ پنج توصیه برای گفتگو با همسر پرتوقع زندگی با روبان‌های رنگی پاک کردن لکه شیر از روی فرش | برای رفع بوی بد شیر از روی فرش چه کنیم؟ چگونه توت را خشک کنیم که سیاه نشود ؟ | ۴ روش خشک کردن توت سفید در خانه تقویت ۷ عضو بدن با بوییدن گل سرخ علت سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی و رفع آن چگونه مصرف برق لباسشویی و اتو را کم کنیم؟ اهدای ۸۰ هزار قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر | نرخ باروری ثابت مانده است بارش باران شهر‌های خراسان رضوی را فراگرفت (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند خواص شگفت انگیز روغن دنبه برای پوست | جوانسازی پوست با این روغن پرخاصیت ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو ضرری که نوشیدن قهوه با معده خالی برای سلامتی دارد چرا غذا‌های کودکان باید حاوی پروتئین باشد؟ یک‌سوم ایرانی‌‌ها فشارخون بالا دارند | ارتباط ازدواج‌‌های فامیلی با فشارخون بالا
سرخط خبرها

آغاز به کار بزرگ‌ترین شبکه آزمایشگاهی کشور در مشهد

  • کد خبر: ۲۲۴۹۹۱
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
آغاز به کار بزرگ‌ترین شبکه آزمایشگاهی کشور در مشهد
رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های مرکز بهداشت استان خراسان‌رضوی از آغاز به‌ کار بزرگ‌ترین شبکه آزمایشگاهی کشور در حوزه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر فضل‌الدین فهیمی‌مقدم اظهار کرد: هسته این شبکه، آزمایشگاه مرکزی معاونت بهداشت دانشگاه است که هم‌اکنون نمونه‌های ۷ مرکز میانی و بیش از ۷۰ مرکز نمونه‌گیری در سطح شهر مشهد و شهرستان طرقبه‌شاندیز با جمعیت تحت پوشش بالغ بر ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را پذیرش می‌کند و به انجام می‌رساند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های فریمان، سرخس و کلات طی هفته‌های آینده به این شبکه خواهند پیوست، خاطرنشان کرد: برای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۴ آزمایشگاه مرکزی (مشهد با ۱۱ آزمایشگاه میانی تحت پوشش، کاشمر، قوچان و خواف هرکدام با ۴ آزمایشگاه میانی تحت پوشش) تعریف شده است که نمونه‌های ارسالی از بیش از ۱۸۷ آزمایشگاه و مراکز نمونه‌گیری را در بخش‌های هورمون‌شناسی، بیوشیمی، ایمونولوژی، سرولوژی، تأیید نهایی موادمخدر و... به‌صورت متمرکز و با بهترین و به‌روزترین تجهیزات و مواد مصرفی به انجام خواهند رساند.

فهیمی‌مقدم گفت: یکی از وظایف مهم نظام آزمایشگاهی برای ایفای نقش در نظام سلامت، اتخاذ رویکرد‌های نوین مدیریت به منظور ایجاد تشکیلات، سازماندهی و چیدمان مناسب مراکز آزمایشگاهی و برقراری فرایند ارتباطی کارآمد بین آن‌هاست تا بتواند بین کیفیت خدمات و هزینه ارائه خدمات تناسب برقرار کند. این چیدمان بهره‌ور، همان «شبکه آزمایشگاهی» است و بی‌تردید تجمیع منابع و ایجاد شبکه‌های آزمایشگاهی، بیش از اینکه یک روش کارآمد برای ایجاد دسترسی به خدمات آزمایشگاهی باکیفیت و بهنگام باشد، یک «تمهید اقتصادی» است. رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های مرکز بهداشت استان خراسان‌رضوی در خصوص مهم‌ترین دلایل توجیهی برای استقرار شبکه آزمایشگاهی خاطرنشان کرد: انباشت بی‌مورد منابع آزمایشگاهی نظیر تجهیزات، منابع انسانی، فضا و تأسیسات، عدم دسترسی و استمرار و پیوستگی ارائه خدمات، تولید داده‌ها و اطلاعات نامتجانس و غیرقابل‌مقایسه، پرهزینه‌بودن رعایت الزامات استاندارد در آزمایشگاه‌های خرد و متعدد، عدم بهره‌مندی مناسب و عادلانه از خدمات ضروری آزمایشگاه به‌خصوص در مناطق کم‌برخوردار، ضعف اعتماد پزشک و بیمار به نتایج آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی، پایین‌بودن بهره‌وری خدمات آزمایشگاهی و همچنین عدم قدرت چانه‌زنی و تاب‌آوری درمقابل برخی شرکت‌های تأمین‌کننده تجهیزات و ملزومات آزمایشگاهی و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پس‌ازفروش از مهم‌ترین دلایل توجیهی برای استقرار شبکه آزمایشگاهی است.

فهیمی‌مقدم ادامه داد: خرید متمرکز و تجمیعی اقلام مصرفی آزمایشگاهی مورد نیاز کل حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان توسط اداره آزمایشگاه‌های معاونت بهداشتی برای مصرف لااقل شش‌ماهه انجام شده است که لااقل ۴۰ درصد کاهش هزینه فقط در همین موضوع داشته‌ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->