طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد
سرخط خبرها

تیم‌ملی والیبال نشسته بانوان ۶۰ درصد جوان شده است

  • کد خبر: ۱۰۴۵۰۱
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
تیم‌ملی والیبال نشسته بانوان ۶۰ درصد جوان شده است
ملی‌پوش پرافتخار و رکورددار والیبال‌نشسته آماده حضور در بازی‌های پاراآسیایی می‌شود.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ ششمین مرحله اردوی آمادگی تیم‌ملی والیبال‌نشسته بانوان از فردا ۲۳ فروردین تا یکم اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود. مشهدی‌ها در این شش اردوی ملی حضور پررنگی داشته‌اند. در این دوره نیز مربی تیم‌ملی و چهار ورزشکار از خراسان‌رضوی به تمرینات دعوت شدند، هرچند یکی از والیبالیست‌های جوان استان در ششمین اردو غایب خواهد بود.

نکته مهم، حضور باتجربه‌ترین و قدیمی‌ترین ملی‌پوش مشهدی در اردو‌ها و در آستانه اعزام به مسابقات پاراآسیایی است. معصومه زارعی، کاپیتان تیم‌ملی والیبال‌نشسته، از نسل‌اولی‌های این رشته است. او حالا با حضوری بیست‌ودوساله در ورزش قهرمانی در بین والیبالی‌ها رکورددار است. کاپیتان مشهدی همچنان در آمادگی خوبی قرار دارد و قرار است در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو به میدان برود. زارعی سودای کسب سهمیه پاراالمپیک و بازی در پاراالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را در سر دارد.

معصومه زارعی، زهرا لطفی، ندا پنجه‌باشی و زهرا قلی همراه با پروانه باغبانیان از خراسان‌رضوی در اردو حضور دارند. هرچند شنیده می‌شود زهرا قلی، جوان‌ترین بازیکن مشهدی، به‌دلیل تحصیل و حضور در مدرسه تصمیم گرفته است در این دور از تمرینات شرکت نکند. زینب ملکی (اصفهان)، زهرا دانایی (گلستان)، زهرا نجاتی (همدان)، فاطمه جهانی، بتول خلیل‌زاده، فاطمه عباسی (کرمان)، نسرین فرهادی، طیبه جعفری (چهارمحال‌وبختیاری)، فرزانه حیدری، سکینه قریشی (هرمزگان) و مهری فلاحی (گیلان) ملی‌پوشان دیگری هستند که زیرنظر مریم ایرانمنش سرمربی و پروانه باغبانیان مربی تیم‌ملی تمرین می‌کنند.

هانگژو در انتظار زارعی

معصومه زارعی، ملی‌پوش والیبال‌نشسته بانوان، درباره اردو‌های ملی پیاپی و رقابت‌های حساسی که در پیش دارند، تصریح کرد: آخرین اردوی سال ۱۴۰۰ به‌میزبانی مشهد روز‌های ۲۲ تا ۲۸ اسفندماه در سالن ۱۵ خرداد پیگیری شد. پس از آن تمرینات تعطیل شد، اما ما مشهدی‌ها باتوجه‌به حضور باغبانیان در تیم‌ملی، تمریناتمان را از ۱۳ فروردین شروع کردیم تا آمادگی لازم را داشته باشیم. روز گذشته آخرین جلسه تمرینات به پایان رسید. امروز نیز باید راهی تهران شویم تا در اردوی ملی که از فردا آغاز می‌شود، شرکت کنیم و تا یکم اردیبهشت در اردو هستیم.

او با اشاره به مسابقات پیش‌رو گفت: هدف تیم‌ملی از اردو‌های فشرده، کسب آمادگی برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی است. این مسابقات در هانگژو پیگیری می‌شود و احتمالا اواخر شهریور اعزام می‌شویم. مهم‌ترین اتفاق در این بازی‌ها، توزیع سهمیه پاراالمپیک است. در این مسیر حریفان بسیار سختی پیش‌رو داریم و خیلی از کشور‌ها در این چند سال توانسته‌اند خودشان را به مرز بهترین‌ها برسانند.

زارعی خاطرنشان کرد: چین قوی‌ترین حریف ماست که در این سال‌ها همیشه به قهرمانی رسیده است. در کنار آن ژاپن، اندونزی و تایلند هم حریفان قدرتمندی برای ایران هستند. تیم اندونزی در چند سال گذشته بسیار کار کرده و در مسابقات مختلف به میدان رفته است. در این تیم‌ها همه‌چیز با برنامه‌ریزی و نظم زیاد پیگیری می‌شود و شغل ملی‌پوشان تمرین و بازی است و به آن‌ها حقوق داده می‌شود. همچنین، بیشتر ملی‌پوشان آن‌ها ورزشکارانی بوده‌اند که در اثر حادثه قطع عضو شده‌اند و پیش از آن با والیبال آشنا بوده‌اند. قطعا رقابت در چنین شرایطی برای بانوان ایران سخت می‌شود، اما نکته ارزشمند این است که در همین وضع بار‌ها نایب‌قهرمان شده‌ایم و نشان داده‌ایم که در زمین با غیرت و علاقه حاضر می‌شویم.

۴ دوره قهرمانی در آسیا

او گفت: تیم بانوان ایران در پنج دوره بازی‌های پاراآسیایی و قهرمانی آسیا شرکت کرده است که به‌جز بازی‌های گوانگجو که روی سکوی سوم ایستادیم، در بقیه مسابقات نایب‌قهرمان آسیا شدیم که نتیجه بسیار خوبی در کنار تیم‌های مدعی قاره کهن است، اما هنوز طعم قهرمانی را نچشیده‌ایم.

ملی‌پوش والیبال‌نشسته درباره مسابقات جهانی این رشته تصریح کرد: قرار بود اردیبهشت مسابقات جهانی والیبال‌نشسته برگزار شود، اما باتوجه‌به میزبانی چین، خیلی از کشور‌ها حاضر نشدند در این مسابقات بازی کنند. در نتیجه این مسابقات لغو شد و به تعویق افتاد. بوسنی به‌عنوان میزبان جدید مسابقات جهانی اعلام شده است که احتمالا آبان‌ماه مسابقات آن برگزار می‌شود، اما ممکن است زمان مسابقات بازهم تغییر کند. فدراسیون ایران نیز تصمیم گرفته است در کنار تیم مردان، تیم‌ملی زنان را نیز به این بازی‌ها اعزام کند.

جوان‌گرایی ۶۰ درصدی در تیم‌ملی

او با اشاره به جوان‌گرایی در تیم‌ملی والیبال‌نشسته بانوان اظهار کرد: به‌یقین می‌توان گفت ۶۰ درصد تیم جوان شده است. بازیکنان بسیار قوی و آینده‌داری از استان‌های مختلف استعدادیابی و به جمع ملی‌پوشان اضافه شده‌اند که در زمین می‌توان روی آن‌ها حساب کرد. از خراسان‌رضوی نیز استعداد‌های خوبی در تیم‌ملی داریم. فعلا شانزده ورزشکار در اردو‌ها حاضرند، اما از این بین چهار نفر حذف می‌شوند و دوازده نفر راهی بازی‌های پاراآسیایی می‌شوند. من خوش‌بینم که به‌احتمال ۹۰ درصد همه بچه‌های خراسانی در ترکیب نهایی باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->