ملی پوش بسکتبال ایران در راه فرانسه تلاش استقلال برای بخشش هاشمی‌نسب درخشش دوچرخه سواران استان در مسابقات قهرمانی کشور استارت رسمی حسن یزدانی برای المپیک + عکس شهباززاده استقلال را نقره داغ کرد پاداش برد فولاد، در جیب استقلالی‌ها بونجاح در راه لیگ عربستان درویش تحت فشار ستاره های پرسپولیس واگذاری سهام تراکتور چقدر جدی است؟ استقبال استقلال و پرسپولیس از سقف بودجه باشگاه ها سرگیجه اوسمار از وضعیت بیرانوند و صادقی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی النصر و الهلال (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فرار از شکست دقیقه نودی الهلال نام یک استقلالی و پرسپولیسی در پرونده فساد مس؟ پخش زنده بازی النصر و الهلال در لیگ عربستان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بحران در بارسلونا| ژاوی می‌رود یا لاپورتا؟ افشای جزئیات جدید از فساد در پرونده مس رفسنجان| سکه‌های مشکوک! عزیزی خادم نمی‌تواند به فدراسیون فوتبال برگردد آپشن‌های سنگین آجورلو وتو شد مدیران فاسد برای همیشه از فوتبال محروم می‌شوند
سرخط خبرها

طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود

  • کد خبر: ۲۲۵۹۱۱
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود
محمدرضا طالقانی گفت: کشتی خراسان رضوی چند دهه است که از روز‌های اوجش فاصله گرفته و حالا نیازمند یک فرد عاشق است تا این ورزش به شرایط خوب گذشته برگردد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس اسبق فدراسیون کشتی درباره اوضاع کشتی خراسان گفت: الان کاری به گذشته نداریم که چه بود و چه شد. اما نکته مهم‌تر این است که باید کاری کرد تا کشتی خراسان ترمیم و اصلاح شود و به روز‌های اوج گذشته برگردد. باید یک خرد جمعی باشد که با راه‌حل‌های متعدد روی میز مذاکره به مشورت گذاشته شود. کشتی خراسان الان فردی را نیاز دارد که عاشق کشتی باشد و خودش را وقف این رشته ورزشی کند. اگر چنین‌اتفاقی بیفتد، یقین بدانید که کشتی به روز‌های اوجش می‌رسد.

وی افزود: به نظرم درحال‌حاضر افراد خیلی خوبی در کشتی این استان می‌بینم که به‌مراتب بهتر از گذشته هستند و می‌توانند روز‌های خوبی را رقم بزنند. چهره‌های مستعد خوبی الان داریم که باید جلو بیایند و دیده شوند. باید فردی در میدان باشد که عاشق کشتی باشد و با آسیب‌شناسی گذشته و حال، این ورزش را نجات بدهد. در شهر مشهد آدم عاشق کشتی زیاد است. باید گشت و آن نفرات را پیدا کرد و کشتی را به دست آن‌ها سپرد. همچنین در کنار آن‌ها چند خبره کشتی هم باشند تا بهتر بتوانند به روز‌های طلایی برگردند. افراد تحصیل‌کرده زیادی در مشهد هستند که باید از آن‎ها بخواهند. آدم‌های این‌کاره زیاد هستند که باید خریدار داشته باشند.

طالقانی ۷۱ ساله درباره علل عقب‎ماندگی کشتی خراسان گفت: به نظرم در گذشته همه نگاه‌ها به ورزش کشتی بود. به هر نقطه‌ای از خراسان می‌رفتیم، صحبت از کشتی بود. به روستا‌ها می‌رفتیم، باز هم بحث کشتی بود؛ اما الان چنین‌فضایی وجود ندارد. قبلا همه به کشتی فکر می‌کردند، اما الان حدود ۳۰ رشته ورزشی دیگر است که موردتوجه قرار گرفته‌اند؛ ولی نیاز است که دنبال صاحب اصلی کشتی رفت که عاشق این ورزش باشد. وقتی عاشق کشتی پیدا شود، خودش این استان را به مهد کشتی تبدیل می‌کند که فکر و ذهن همه کشتی باشد. از طرفی کشتی ورزش سختی است که نیاز به زمان دارد. افراد در رشته‌های انفرادی پس از چند ماه به مدال می‌رسند؛ اما یک فرد باید ۷-۶ سال کار کند و خاک بخورد تا به اولین مدال دست یابد. برای همین نگاه‌ها به کشتی باید فرق کند و برای آن سرمایه‌گذاری شود. هر وقت پشتوانه‌سازی کردیم و نوجوانان را تحویل گرفتیم، موفقیت کشتی تضمین می‌شود. نه اینکه یک مربی اول دنبال پولش باشد و درپی آن کار را به افرادی بسپارد که اصلا دلش به حال کشتی نمی‌سوزد. این وضعیت را خراب‌تر هم می‌کند.

او که در وزن ۹۰ کیلوگرم کشتی می‌گرفت، اظهار کرد: کشتی خراسان را از ۶۰ سال قبل دنبال می‌کردم. با خیلی از پهلوانان و مدال‌آوران این استان خاطره دارم. در یک برهه‌ای کشتی‌گیران مستعد خیلی خوبی داشتیم که به طلای المپیک و جهانی دست یافتند؛ اما الان بیش از دو دهه است که خراسان مدال جهانی کسب نکرده است. زمان مدیریت سرهنگ عظیمی در هیئت کشتی خراسان رضوی، دوران طلایی کشتی استان بود. در گذشته هر وقت به مشهد سفر می‌کردم، به منزل پهلوان وفادار و دیگرپهلوانان می‌رفتم و در حضورشان کلی لذت می‌بردم. حالا هم امیدوارم باز هم کشتی این دیار از ایران به روز‌های اوج خود برگردد و از دیدن کشتی‌های آن‌ها لذت ببریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->