سرخط خبرها

لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی

  • کد خبر: ۲۲۴۰۶۱
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی
رئیس انجمن روان پزشکی کودک و نوجوان ایران اظهار کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد تعداد کودکان دچار اختلالات تکاملی رو به افزایش است بنابراین لازم است برنامه ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی صورت گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر جواد علاقه بند راد در حاشیه سیزدهمین همایش روانپزشکی کودک و نوجوان که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مجتمع شهدای سلامت در حال برگزاری است با اشاره به اینکه در سنین مدرسه شیوع نقص توجه حدود ۱۰ درصد و اختلال اوتیسم حدود یک و نیم درصد است، خاطر نشان کرد: کودکان دچار اختلال یادگیری و کم توانی ذهنی نیز در زمره کودکانی قرار دارند که دچار اختلال تکاملی هستند و باید برای بهبود آنها و آمادگی ورود به جامعه به عنوان یک فرد کارا برای این کودکان برنامه ریزی‌هایی انجام شود.

علاقه بندراد با بیان اینکه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی قبل از تولد، مراقبت‌های بارداری، مسائل ژنتیک و شناخت اولیه و زود رس مهمترین جنبه پیشگیری و مداخله زودرس و انجام فرایند توان بخشی این کودکان است، عنوان کرد: دربرخی از کودکان مداخلات مستقیم درمانی و در برخی دیگر بر جنبه‌های توان بخشی تاکید می‌شود.

وی تاکید کرد: برای کودکان طیف اوتیسم تاکید بر برقراری ارتباطات اجتماعی و کلامی و زبانی است تا بتوانند با محیط پیرامون ارتباط خوبی را برقرار کنند.

رئیس انجمن روان پزشکی کودک و نوجوان ایران با اشاره به اینکه امسال همایش سالانه روان پزشکی کودک و نوجوان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و به نحو مطلوبی در حال برگزاری است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان یکی از قطب‌های علمی کشور با حضور صاحب نظران و متخصصین روان پزشکی کودکان و نوجوانان شناخته می‌شود.

وی اظهار کرد: کودکان، فردای این کشور را شکل می‌دهند بنابراین باید برای درمان به موقع برخی از اختلالات تکاملی برنامه ریزی‌های خوبی انجام شود.

سیزدهمین همایش روانپزشکی کودک و نوجوان ۴ تا ۷ اردیبهشت ماه در راستای آشنایی بیشتر و بحث پیرامون تشخیص و درمان اختلالات عصبی تکاملی کودکان و نوجوانان و با حضور پزشکان فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان، فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان، متخصصین اطفال، متخصصین مغز و اعصاب، پزشکان عمومی، پزشکان خانواده، روان شناسان، متخصصین کار درمانی، گفتار درمانی و روان پرستاری و علوم اعصاب در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->