سرطان تخمدان؛ یکی از علل شایع مرگ و میر زنان نقش مهم ماما در کاهش مرگ و میر مادران و کودکان ویدئو | گفتگوی آزاد با دختران در خودرو ون پلیس زنان با ورزش در میانسالی می‌توانند سال‌های بدون فعالیت خود را جبران کنند چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟ گذری بر تاریخ مامایی در ایران | قصه قابله روسی در مشهدِ یک قرن پیش ۱۵ هزار زوج مشهدی امسال در طرح «باهم» ثبت‌نام می‌شوند حواشی یک بازی و توهین به زنان کام همه را تلخ کرد | روز سیاه فوتبال سابقه شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه ۴۰ برمی‌گردد شاخصه‌های سبک زندگی مشترک از منظر امام صادق (ع) معرفی کتاب | حسنیه در دربار هارون، شرح مناظرات بانویی از شاگردان امام صادق(ع) بهره‌مندی بانوان زائر و مجاور از کارگاه‌های مشاوره آموزشی قرائت قرآن کریم چه کار کنیم فرزندمان چاق نشود؟ ممنوعیت حجاب برای زنان مسلمان فرانسوی در المپیک پاریس چرا زنان بعد از یائسگی دچار بی اختیاری ادرار می‌شوند؟ دست‌هایی که بوی خیر می‌دهند موقوفات زنان از صفویه تا قاجار در مشهد ویدئو | زنان و دختران، قربانی‌های روابط بی حد و مرز آزادی جنسی سوء استفاده از کودکان را در تبلیغات ممنوع کنید پردرآمدترین مشاغل خانگی برای بانوان کدام‌اند؟ این خانم معلم کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد
سرخط خبرها
ملی‌پوش مشهدی از شانس خود برای رسیدن به المپیک پاریس می‌گوید

ملی‌پوش مشهدی از شانس خود برای رسیدن به المپیک پاریس می‌گوید

  • کد خبر: ۲۲۳۹۶۵
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
پینگ‌پنگ‌باز مشهدی تیم‌ملی به کسب سهمیه المپیک برای اولین‌بار امیدوار است.

مژده رنگیان - شهرآرانیوز: رقابت‌های آسیای میانه آخرین مرحله مسابقات گزینشی المپیک است که ملی‌پوشان تنیس‌روی‌میز ایران با حضور در آن می‌توانند صاحب سهمیه المپیک در بخش انفرادی شوند. این رقابت‌ها ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت به‌میزبانی ازبکستان برگزار می‌شود. به همین منظور، تیم‌ملی تنیس‌روی‌میز بانوان با ترکیب ندا شهسواری و مهشید اشتری در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

این دو بازیکن دو روز است که تمریناتشان را زیر نظر حمیده ایرانمنش، سرمربی تیم‌ملی، آغاز کرده‌اند و به‌صورت مستمر تا زمان اعزام به تاشکند این اردو ادامه دارد. 

اشتری بازیکن مشهدی تیم‌ملی است که سال جدید را پرقدرت و شلوغ آغاز کرده و در یک‌ماه گذشته در رقابت‌های زیادی در لبنان، عربستان، آلمان و چک حاضر شده و تجربه کسب کرده است.

روز گذشته رنکینگ جدید جهانی نیز به‌روز شد و مهشید اشتری، پینگ‌پنگ‌باز مشهدی، یک‌پله از جایگاه بین‌المللی خود پایین آمد، اما همچنان نفر اول بانوان ایران در رنکینگ جهانی است و حتی از ندا شهسواری، ورزشکار المپیکی نیز بالاتر است. اکنون ملی‌پوش مشهدی در رنک ۳۳۷ دنیا قرار دارد و ندا شهسواری در رنک ۳۸۳ است.

مهشید اشتری، جوان مشهدی پینگ‌پنگ ایران، در سال‌های گذشته عناوین مختلف زیادی کسب کرده است، اما تابه‌حال در مسابقات گزینشی المپیک به میدان نرفته و البته طعم المپیک را هنوز نچشیده است.

او درباره این تجربه جدیدش به مهر گفت: پیش از مسابقات جهانی کره‌جنوبی که بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شد، براساس عملکردی که ملی‌پوشان پیش از آن در مسابقات جهانی و آسیایی، بازی‌های کشور‌های اسلامی و... داشتند و ارزیابی وضعیت آن‌ها، دو بازیکن برای حضور در مسابقات گزینشی انتخاب شدند که من یکی از آن‌ها بودم. 

این ملی‌پوش تنیس‌روی‌میز با تأکید بر اینکه تجربه‌ای از حضور در مسابقات گزینشی المپیک ندارد، تصریح کرد: اولین‌بار است که به این رقابت‌ها اعزام می‌شوم. درست است که در مسابقات آسیایی و جهانی زیادی شرکت کرده‌ام، اما همین که تجربه‌ای از این رقابت‌ها ندارم، شرایط حضور در آن را برایم متفاوت کرده است.

تجربه حضور در گزینشی المپیک را ندارم

اشتری تأکید کرد: قطعا مسابقات گزینشی المپیک در وضعیتی کاملا متفاوت از رویداد‌های دیگر برگزار می‌شود. همه شرکت‌کنندگان در تلاش برای تک‌سهمیه‌ای هستند که توزیع می‌شود و همین مسئله رقابت میان آنها را حساس‌تر و نزدیک‌تر می‌کند. 

وی درباره پیش‌بینی‌ای که از عملکردش در رقابت‌های انتخابی المپیک دارد، گفت:، چون هیچ تجربه‌ای از این مسابقات ندارم، نمی‌توانم پیش‌بینی دقیقی هم داشته باشم. در ذهن خودم مدام روی عملکرد خوب و کسب نتیجه متمرکز می‌شوم و سعی می‌کنم درباره این رقابت‌ها به مسئله‌ای غیر از این فکر نکنم. در واقع از لحاظ فکری و ذهنی به‌اندازه آمادگی بدنی، خودم را برای کسب بهترین و ایده‌آل‌ترین نتیجه در ازبکستان آماده کرده‌ام. یعنی مدام به کسب سهمیه فکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم آن را در جریان مسابقات هم به نتیجه برسانم.

به کسب سهمیه المپیک امیدوارم

عضو مشهدی تیم‌ملی تنیس‌روی‌میز بانوان تصریح کرد: المپیک و حضور در آن آرزوی هر ورزشکاری است. این آرزو از من هم دور نیست. خیلی دوست دارم هرچه زودتر این تجربه را کسب کنم و در میدان المپیک حاضر شوم، اما قطعا همه ورزشکارانی که در مسابقات گزینشی شرکت می‌کنند، به‌اندازه من رسیدن به این موفقیت را دوست دارند و برای آن تلاش می‌کنند. 

اشتری با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در اولین حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک بتواند اولین سهمیه‌اش برای حضور در بازی‌های المپیک را کسب کند، گفت: می‌توانم بگویم نسبت به این رقابت‌ها و عملکرد احتمالی‌ام، پیش‌بینی پنجاه‌پنجاه دارم. اصلا این‌طور نیست که به‌دلیل نداشتن تجربه امید به کسب نتیجه نداشته باشم. اتفاقا به‌شدت امیدوارم که بتوانم سهمیه کسب کنم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.