آسیب شناسی سرودهای تولید شده با تکیه بر «هویت دخترانه» پادکست | بانویی که احیاگر قدیمی‌ترین صندوق پوش مرقد مطهر امام رضا(ع) است شیب نزولی نرخ باروری در کشور متوقف شد خراسان رضوی رتبه نخست کشوری ارائه تسهیلات جوانی جمعیت را کسب کرد راهبرد‌های دستیابی زنان به فرصت‌های شغلی مناسب MRI پیشرفته نارسایی قلبی پنهان در زنان را آشکار می‌کند! رشد استقبال زنان از رمزارز‌ها در سال‌های اخیر افزایش سهم زنان از اشتغال بخش صنعت در ۱۷ استان | معمای اشتغال نیمی از زنان «سیستان و بلوچستان» در صنعت درآمد‌های زیرزمینی مدلینگ به چه قیمتی؟ از تشکیل باندهای مافیایی تا جراحی آرایشگران در خانه! انعکاس هویت فاخر زن در شاهنامه فردوسی معضلی به نام تلفن همراه برای کودکان خانواده، رُکن حیاتی جامعه پادکست | پیشکش «شمس‌الملوک» به بارگاه شمس‌الشموس (ع) انتصاب عجیب سرمربی والیبال در تیم‌ملی دوومیدانی! ایجادتشکل جهانی دخترانه در حمایت از دختران فلسطین حمایت از زوجین نابارور روند صعودی دارد نگاهی به جایگاه زن و خانواده در شاهنامه فردوسی تقاضای ۲۳۰۰ زوج برای دریافت تسهیلات تشویقی ۵۰۰ میلیون‌تومانی دهه‌شصتی‌ها درمان رایگان کودکان؛ سرمایه‌گذاری نو برای «سلامت»
سرخط خبرها
سوء استفاده از کودکان را در تبلیغات ممنوع کنید

سوء استفاده از کودکان را در تبلیغات ممنوع کنید

  • کد خبر: ۲۲۵۶۰۴
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
برخی از تبلیغات پا را فراتر گذاشتند و به بهانه تبلیغ پوشک و لباس برای کودکان آنها را به صورت عریان و یا نیمه عریان نشان می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، تبلیغات یکی از بهترین روش‌ها برای فروش محصولات است. اما این تبلیغ یک خوراک است که علاوه بر فروش محصول، بر روی سبک زندگی، نوع نگاه و ذائقه مخاطب اثر می‌گذارد. به همین دلیل توجه به محتوا و المان‌های موجود در تبلیغات بسیار اهمیت دارد و نباید در این تبلیغات از بچه‌ها به راحتی و بدون توجه به تبعات تربیتی که بر کودکان اثر می‌گذارد از آنها استفاده کرد.

در بین تماشای یک برنامه تلویزیونی صدای تلویزیون زیاد می‌شود و تبلیغات بین برنامه آغاز می‌شود که صدای آن از صدای فیلم و سریال‌های تلویزیونی بیشتر است و آگهی آغاز می‌شود که چند کودک ۲ تا ۳ سال با یک پیراهن و یک پوشک در کارخانه‌ای مشغول به کار هستند و در تبلیغ پوشک بچه شرکت می‌کنند. گذشته از این، با یک جستجوی ساده در فضای مجازی هم می‌توان تبلیغاتی را دید که یک کودک ۲ یا ۳ ساله با بدن لخت که فقط یک پوشک دارد با مادرش بازی می‌کند.

کودک در این تبلیغات هدف اصلی نیست بلکه وسیله جذب مشتری بیشتر است، چراکه مخاطبان این ویدیو‌های تبلیغاتی بخاطر جذابیت کودک جذب محتوای آن می‌شوند و سرمایه‌گذار را به هدف خود که فروش بیشتر محصولات است نزدیک می‌کنند. به همین دلیل به ظاهر و پوششی که کودک در این تبلیغات دارد و تاثیر روانی و تربیتی که این تبلیغات در آینده بر او خواهد گذاشت، توجه نمی‌شود و در واقع این سرمایه‌گذاران تربیت و آینده کودک را فدای سود اقتصادی شان می‌کنند.

برخی از این تبلیغات پا را فراتر گذاشتند و به بهانه تبلیغ پوشک و لباس برای کودکان آنها را به صورت عریان و یا نیمه عریان نشان می‌دهند؛ کودکان در ابن تبلیغات دسته جمعی هستند و بدن لخت یکدیگر را می‌بینند و یا خودشان روبه روی آینه بدن خودشان را به صورت عریان مشاهده می‌کنند.

براساس اصل ۷۷ قانون تبلیغات کشور، در تبلیغات تلویزیونی نباید کودکان عریان یا نیمه عریان نشان داده شوند. با توجه به این قانون همچنان برخی از سازنده‌های تبلیغات به این موضوع توجه نمی‌کنند و از کودکان به عنوان ابزاری برای دیده شدن و افزایش فروش استفاده می‌کنند.

روانشناسان تربیتی کودک معتقدند سنین ۳ تا ۴ سالگی، سن بیداری جنسی کودکان است و در ۵ تا ۷ سالگی کودکان، وقتی آنها با بدن برهنه مواجه می‌شوند، کنجکاو می‌شوند که بدن آنها چه ویژگی‌هایی دارد و همین موضوع ممکن است نگران کننده باشد.

کارشناسان معتقدند که اگر پوشش مناسب جلوی کودک رعایت نشود و کودکان به راحتی بتوانند بدن برهنه یکدیگر را ببینند و لمس کنند، منجر به بلوغ زودرس آنها می‌شود که عواقب خطرناکی برای افراد در کودکی و بزرگسالی خواهد داشت.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.