هشدار قرمز یک پزشک| ساده‌انگاری نسبت به سقط جنین حتی در بین خانواده‌های متدین دختری که با بیماری‌ نادرش رفاقت می‌کند هزینه درمان ناباروری در ایران کمتر از سایر کشورها فرزندان سوم و چهارم ۶۵ درصد از سقط جنین‌های خراسان رضوی هستند آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟ زنان به چند ساعت خواب نیاز دارند؟ صدور رأی بی‌سابقه به‌نفع بانوان ایرانی توزیع بسته های بهداشتی دوران بلوغ بین دختران دانش آموز در خراسان رضوی از تولیدات هنرمندان درباره جوانی جمعیت حمایت می‌شود برنامه‌های دهه کرامت با گلباران حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد آغاز می‌شود روایت یک بانوی نخبه از تجربه زندگی با چادر در آمریکا و ژاپن تست آمینوسنتز در دوره بارداری و هزینه بالای آن چطور می‌توان از سحر و جادو در امان ماند؟ باید و نبایدهای تعامل با کودکان چاق انتشار جزئیات جدید از پرونده دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای معصومه شکوری، ناظر داوری فینال لیگ قهرمانان زنان آسیا ماجرای مخفیانه زنان یک روستا که سوژه شد نگاهی به زندگی و خدمات مادر علم زنان و مامایی ایران ویدئو | فراخوان ثبت نام بیمه اجتماعی رایگان ویژه مادران صادر شد + لینک ثبت نام
سرخط خبرها
نابغه جدید بسکتبال زنان از دیار خراسان

نابغه جدید بسکتبال زنان از دیار خراسان

  • کد خبر: ۲۱۶۶۵۲
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
مهلا عابدی، با‌ارزش‌ترین بازیکن فصل و فینال لیگ برتر بسکتبال ایران شد

مژده رنگیان- شهرآرانیوز، لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور ارزشمندترین بازیکن فصل جاری مسابقات را معرفی کرد؛ مهلا عابدی، بسکتبالیست جوان نیشابوری، توانست عنوان MVP فصل و فینال را از آنِ خود کند.

در ایستگاه پایانی لیگ برتر بسکتبال زنان، تیم‌های مهرسان و گروه بهمن در پنجمین فینال به‌مصاف هم رفتند که در پایان گروه بهمن قهرمان شد.

گروه بهمن در کوارتر اول این مسابقه ۱۷‌بر۹ به برتری رسید. این تیم در کوارتر دوم هم ۲۰‌بر۷ پیروز شد تا در نیمه اول ۳۷‌بر۱۶ تیم برتر میدان باشد.

در کوارتر سوم مهرسان رقابت نزدیکی را به نمایش گذاشت و ۲۰‌بر۱۸ به برتری رسید؛ اما در‌مجموع امتیازات گروه بهمن همچنان جلو بود.

گروه بهمن کوارتر چهارم را هم ۱۹‌بر۹ به برتری رسید و با پیروزی ۷۴‌بر۴۵ قهرمان شد. این دو تیم پیش‌از‌این در مرحله فینال چهار بار به‌مصاف هم رفتند که سهم هر تیم، دو برد بود.

عابدی باارزش‌ترین بازیکن فصل

با‌ارزش‌ترین بازیکن یا به‌طور خلاصه ام‌وی‌پی (MVP) جایزه‌ای است که به بهترین بازیکن یا بازیکنانی که بیشترین سهم را در نتیجه بازی‌ها داشته‌اند، در یک تیم یا در کل لیگ داده می‌شود.

در پایان بیست‌و‌یکمین دوره لیگ برتر بسکتبال زنان و قهرمانی تیم گروه بهمن، بهترین‌های لیگ معرفی شدند و مهلا عابدی از گروه بهمن به‌عنوان ارزشمندترین بازیکن (MVP) انتخاب شد.

او با میانگین کارایی ۲۱ در هر بازی این عنوان را کسب کرد. علاوه‌بر‌این عابدی در کسب این عنوان دبل کرد و با‌ارزش‌ترین بازیکن فینال نیز شناخته شد.

نابغه جدید از دیار خراسان

امسال یکی از جوان‌ترین چهره‌های لیگ برتر و تیم ملی بسکتبال، مهلا عابدی، بسکتبالیست هجده‌ساله نیشابوری بود.

عابدی فصل گذشته نیز پیراهن تیم بهمن تهران را به تن کرده بود که در‌نهایت با این تیم توانست روی سکوی سومی لیگ برتر قرار بگیرد. با همین درخشش در لیگ او توانست سال گذشته ابتدا به اردوی ملی کمتر از هجده سال دعوت شود و تابستان۱۴۰۱ نیز به تیم ملی بزرگ‌سالان فراخوانده شد.

او در‌نهایت نظر مساعد سرمربی خارجی تیم ملی را هم جلب کرد تا در اردوی خارجی و جام ویلیامز حضور یابد. مهلا عابدی اولین خراسانی حاضر در جام ویلیامز شد و سپس به‌عنوان اولین بانوی بسکتبالیست استان در کاپ آسیا سطح‌B به میدان رفت.

او امسال به‌همراه تیم ملی مدال نقره و نایب‌قهرمانی سطح۲ آسیا را تجربه کرد. در روز‌های پایانی سال نیز او کارنامه درخشش‌های خود را کامل کرد و باارزش‌ترین بازیکن لیگ ایران شناخته شد که جام طلایی را بالای سر برد.

درخشش یک خراسانی دیگر

در بین بهترین‌های این فصل، یک دختر خراسانی دیگر نیز صاحب عنوان شد. مهسا کرانی از تیم بینالود‌خودرو نیشابور عنوان بهترین توپ‌ربا را با میانگین ۳.۸ توپ‌ربایی در هر بازی به دست آورد.

عنوان بهترین پاسور به نگین رسولی از گروه بهمن با میانگین شش پاس گل در هر بازی رسید. عنوان بهترین بلاک‌کننده به آیدا گل‌محمدی از ذوب‌آهن اصفهان با میانگین ۳.۳ بلاک در هر بازی داده شد.

امتیازآورترین بازیکن لیگ نیز میریا مکنزی از آکادمی سحر شناخته شد. کورتین پری از آکادمی سحر نیز بهترین ریباندکننده شد.

مراسم اختتامیه بیست‌و‌یکمین دوره لیگ برتر بانوان ایران نیز در سالن زنده‌یاد محمود مشحون با حضور مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان، مهین فرهادی‌زاد نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک، طاهره علی‌آبادی مشاور وزیر ورزش و جوانان، جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال و مدیران باشگاه‌ها برگزار شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.