انتقاد خزعلی از کمبود اساتید متخصص در حوزه مطالعات زنان انسیه شاه‌حسینی: حقوق زنان هنرمند برای آیت‌الله رئیسی مهم بود اینستاگرام روی موج بی‌اخلاقی افزایش تعداد فروشندگان ترمز بازار مسکن را کشید (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) خبرنگاران زن فلسطینی قربانیان ترورهای هدفمند اسرائیل بی‌بی منجمه؛ بانوی نامدار ایرانی در عرصه ستاره‌شناسی زنان می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند؟ بیشتر کشته‌شدگان حمله به اردوگاه رفح زنان و کودکان بودند چالش‌های شیرین و سخت یک مادر با ۵ فرزند روایت روز‌های سخت انتظار مریم کنعانی برای پیوند کبد | شفایم را از امام رضا (ع) خواستم پوستر | نقش آفرینی بانوان در دولت شهید جمهور تحول در حوزه زنان با حمایت‌های شهید خدمت ماجرای یک خانواده ورزشکار امام‌رضایی | مادرانه‌های یک مربی خشکی پوست در دوران بارداری؛ علل، علائم و راه حل‌ها افزایش سطح فلوراید در بدنِ زنان باردار ضریب هوشی کودک را کاهش می‌دهد خزعلی: ایران در وضعیت بحرانی خشونت علیه زنان قرار ندارد بانوان باید سهم ۵۰ درصدی در اهدای خون داشته باشند سلیمی: اخلاق‌ورزی سیاسی میراث شهید رئیسی است پاسخ به یک پرسش حقوقی بانوان | با ازدواج مجدد زن، مستمری قطع می‌شود؟ گردهمایی بانوان موثر و کارآفرین خراسانی در رویداد «ایراندخت» در مشهد برگزار می شود همه آنچه درباره پدر و مادر شدن با رحم جایگزین باید بدانید
سرخط خبرها
هزینه درمان ناباروری در ایران کمتر از سایر کشورها

هزینه درمان ناباروری در ایران کمتر از سایر کشورها

  • کد خبر: ۲۲۶۸۳۰
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
درمان ناباروری در کشور ما در مقایسه با سایر کشورهای دنیا پایین است و بخشی از آن را نیز بیمه‌ها پوشش می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، درمان ناباروری در کشور‌های مختلف بین ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار است. به عنوان مثال هزینه لقاح آزمایشگاهی در آمریکا حدود ۱۱ هزار تا ۱۲ هزار دلار است و درمان‌های عمومی ناباروری مانند تحریک تخمدان به همراه تلقیح داخل رحمی و IUI به طور قابل توجهی ارزان‌تر از لقاح آزمایشگاهی هستند.

هزینه در کشور‌های منطقه بین ۵ تا ۶ هزار دلار است و در ترکیه هزینه متوسط این بیماری از ۲۸۰۰ دلار تا ۵۵۰۰ دلار است. این هزینه برای بیماران خارجی شامل انتقال فرودگاه، هتل، کلینیک، فرودگاه، سونوگرافی، تحریک دارویی برای IVF و لقاح آزمایشگاهی (IVF) است.

اما در ایران این هزینه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار است که بخش قابل توجهی از این هزینه‌ها نیز تحت پوشش بیمه قرار دارد و در مقایسه با کشور‌های منطقه و برخی کشور‌های دیگر هزینه پایینی محسوب می‌شود.

منبع: جهان بانو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.