آسیب شناسی سرودهای تولید شده با تکیه بر «هویت دخترانه» پادکست | بانویی که احیاگر قدیمی‌ترین صندوق پوش مرقد مطهر امام رضا(ع) است شیب نزولی نرخ باروری در کشور متوقف شد خراسان رضوی رتبه نخست کشوری ارائه تسهیلات جوانی جمعیت را کسب کرد راهبرد‌های دستیابی زنان به فرصت‌های شغلی مناسب MRI پیشرفته نارسایی قلبی پنهان در زنان را آشکار می‌کند! رشد استقبال زنان از رمزارز‌ها در سال‌های اخیر افزایش سهم زنان از اشتغال بخش صنعت در ۱۷ استان | معمای اشتغال نیمی از زنان «سیستان و بلوچستان» در صنعت درآمد‌های زیرزمینی مدلینگ به چه قیمتی؟ از تشکیل باندهای مافیایی تا جراحی آرایشگران در خانه! انعکاس هویت فاخر زن در شاهنامه فردوسی معضلی به نام تلفن همراه برای کودکان خانواده، رُکن حیاتی جامعه پادکست | پیشکش «شمس‌الملوک» به بارگاه شمس‌الشموس (ع) انتصاب عجیب سرمربی والیبال در تیم‌ملی دوومیدانی! ایجادتشکل جهانی دخترانه در حمایت از دختران فلسطین حمایت از زوجین نابارور روند صعودی دارد نگاهی به جایگاه زن و خانواده در شاهنامه فردوسی تقاضای ۲۳۰۰ زوج برای دریافت تسهیلات تشویقی ۵۰۰ میلیون‌تومانی دهه‌شصتی‌ها درمان رایگان کودکان؛ سرمایه‌گذاری نو برای «سلامت»
سرخط خبرها
پردرآمدترین مشاغل خانگی برای بانوان کدام‌اند؟

پردرآمدترین مشاغل خانگی برای بانوان کدام‌اند؟

  • کد خبر: ۲۲۵۶۰۰
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
کسب درآمد تنها از طریق کار کردن مردان در خانواده با وجود افزایش روزافزون کالا‌ها و خدمات در کشور، گاه با مخارج زندگی‌ها جور در نمی‌آید. به همین دلیل زنان نیز به طور چشمگیری وارد بازار کار شده اند.

به گزارش شهرآرانیوز، اما وظیفه مادری و تربیت فرزندان، بسیاری از زنان را از کار کردن بیرون از خانه بازداشته است. از این رو گسترش مشاغل خانگی میان زنان در سال‌های اخیر، نه تنها وظیفه مادری و خانه داری را برای زنان کم رنگ نکرده است، بلکه به اقتصاد خانوار‌ها نیز کمک شایان توجهی کرده است. 

مشاغل خانگی لیست بلندبالایی را شامل می‌شود. اینکه پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند مساله دیگری است. مشاغل خانگی شغل‌هایی خودگران‌اند و در محیط خانه قابل اجرا هستند. مشاغلی که به صورت دورکاری نیز قابل اجرا یا پیگیری باشند نیز جایگاه مهمی در این لیست دارند. می‌توان گفت بسیاری از این مشاغل از رسته مشاغل سنتی نیستند و عمر زیادی ندارند. به عنوان مثال اگر به نجاری یا آهنگری نگاه کنید و آنها را با شغلی مانند برنامه‌نویسی مقایسه کنید متوجه این مساله می‌شوید.

مشاغل خانگی طیف وسیعی دارند و نمی‌توان آنها را محدود کرد یا حتی نگارش یک لیست و طبقه‌بندی آنها کار دشوار و مشکلی است. اما می‌توان با مرور تاریخچه برخی از کسب و کار‌ها متوجه شد در ابتدا به عنوان مشاغل خانگی در محیط خانه زیست خود را آغاز کردند و سپس بزرگ و بزرگ‌تر شدند. چه داستان‌هایی که از گاراژ خانه افراد بزرگ و موفق تعریف نشده و تاییدکننده این حرف است؛ بنابراین برخی از مشاغل خانگی قابلیت تبدیل به یک کسب و کار سازمان‌یافته را در خود دارند.

مزایای مشاغل خانگی

مشاغل خانگی برای خانم‌های خانه‌دار مزایای بسیاری دارد مانند:

ساعت کاری منعطف
ایجاد تعادل میان کار و زندگی
بودن در خانه کنار فرزندان
عدم پرداخت هزینه‌های رفت و آمد
عدم نیاز به سرمایه بالا برای شروع کار

معایب مشاغل خانگی

مشاغل خانگی در کنار مزایای خود معایبی نیز به همراه خواهد داشت:

برخی مشاغل خانگی ممکن است مشمول حق بیمه نشوند.
به رسمیت نشناختن شغل از طرف اطرافیان
فضای کاری غیر رسمی
انزوا به علت گذراندن مدت زمان زیاد در خانه

در ادامه به معرفی برخی از ایده‌ها که پتانسیل بالایی برای کسب درآمد دارند را معرفی می‌کنیم. 

خیاطی و دوخت‌های هنری روی لباس

خیاطی یکی از مشاغل خانگی محبوب است که با کسب مهارت در آن می‌توان به درآمد بالایی دست پیدا کرد. لازمه فعالیت در این شغل، داشتن چرخ خیاطی و آشنایی با شیوه‌های مختلف برش‌کاری و انواع دوخت است. 

آشپزی و شیرینی پزی

آشپزی و شیرینی‌پزی می‌تواند در لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان قرار بگیرد. به دلیل اینکه همیشه افرادی هستند که سفارش غذا و کیک و شیرینی داشته باشند، تقریبا می‌توان گفت بازار کار آن هیچ‌وقت اشباع نخواهد شد و یکی از مشاغلی است که ریسک کم و بازگشت سریع سرمایه را به همراه دارد. البته این امر تا حدود زیادی بستگی به مهارت‌ها، ذوق و سلیقه و محل سکونت هم دارد. لازمه ورود به این شغل، گذراندن دوره‌های آشپزی، شیرینی‌پزی، داشتن فر و مواد اولیه برای پختن شیرینی است.

آرایشگری

اگر در آرایشگری مهارت دارید می‌توانید خدمات آرایشگری را در منزل انجام دهید.

همچنین با گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت می‌توانید در یکی از رشته‌های آن تخصص پیدا کنید و به طور جدی و حرفه‌ای کار خود را ادامه دهید.

آرایشگری نیز از جمله مشاغل پردرآمدی است که حتی می‌توانید بعد از ساعت کاری یعنی در بعد از ظهر‌ها به آن مشغول شوید. البته این کار خستگی خاص خود را دارد.

ترجمه و تولید محتوا

شبکه‌های اجتماعی به مرور زمان در زندگی افراد سهم بیشتری را اشغال کردند. جمعیت روزافزون کاربران این شبکه‌ها امروزه عطش زیادی برای خوراک جدید دارد. تولید محتوا ابعاد و طیف وسیعی را دربر می‌گیرد. بیشتر افراد با جلب مخاطبان خود، اهداف تبلیغاتی‌شان را دنبال می‌کنند؛ بنابراین راجع به هر موضوعی که مخاطب در مورد آن در گوگل سرچ کند، تولید محتوا می‌تواند محلی برای کسب درآمد باشد. از ادمین‌های صفحه‌ها یا کانال‌ها گرفته تا محتوانویسان سایت‌ها و وبلاگ‌ها؛ محتوانویسی در هر کجا بازار خود را دارد و این مهارتی است که خواهان بسیاری دارد. محتوانویسی جزو پردرآمدترین مشاغل محسوب می‌شود.

از طرف دیگر، ترجمه نیز می‌تواند منبع درآمدی مناسب برای افرادی باشد که زبان دومی نستباً قدرتمند دارند. هرچند ترجمه می‌تواند بسیار چالشی و دشوار باشد؛ یعنی مهارت در هر دو زبان را می‌طلبد.

ترید یا معامله‌گری 

اگر علاقه‌مند به بازار‌های مالی هستید می‌توانید با گذران یک دوره مقدماتی کوتاه و شروع با سرمایه کم، معامله در بازار‌های مالی را تست کنید.

به این خاطر باید تست کنید، چون معامله در بازار‌های مالی (بورس سهام، ارز، رمزارزها) برای همه مناسب نیست. ترید این بازار‌ها ممکن است با شخصیت و شرایط شما سازگار نباشد.

طراحی سایت و طراحی گرافیک

در آینده‌ای نه‌چندان نه‌تن‌ها تمام کسب‌وکارها؛ بلکه تمام افراد هم برای خود سایتی راه‌اندازی می‌کنند. شما می‌توانید از این فرصت برای رسیدن به درآمد‌های بالا استفاده کنید. کافی است که یک دوره آموزش طراحی سایت فروشگاهی یا غیرفروشگاهی پشت سر بگذارید. باید بدانید که طراحی سایت با وردپرس، شاپفا و ... زیاد سخت نیست؛ اما اگر بخواهید با برنامه‌نویسی سایت طراحی کنید، باید تخصص بیشتری به دست آورید.

اگر طراحی گرافیک، ویرایش عکس، تدوین ویدیو و ... را بلد باشید، می‌توانید از شرکت‌های مختلف پروژه بگیرید. به صورت دورکار در منزل این پروژه‌ها را انجام داده و تحویل دهید. معمولا شرکت‌ها برای طراحی پوستر، پست‌های اینستاگرام، لوگو، کارت ویزیت، بنر و ... نیاز به گرافیست‌ها دارند.

صنایع دستی

خلاقیت جنسی است که هیچ‌گاه روی زمین نمی‌ماند. همیشه برای هنر‌های دستی در طول تاریخ جایگاهی در بازار وجود داشته و خواهد داشت. دست‌ها را نمی‌شود محدود کرد. برای همین شاهد ایده‌های خلاقانه‌ای هستیم که نظر افراد را جلب خواهد کرد.

طیف وسیعی از مواد خام، منابع الهام‌بخش نامحدود و دستان شما تنها وسایل مورد نیازتان برای آغاز به کار است. وسایلی که قیمت ندارند و محصولاتی که در نهایت قیمت گذاشتن روی‌شان کار سختی است؛ بنابراین صنایع دستی همیشه در لیست پردرآمدترین مشاغل خانگی جایگاهی مختص خود داشته است.

پرورش گل و گیاه

اگر در منزل خود حیاط، گلخانه یا بالکن دارید، می‌توانید به پرورش گل و گیاه بپردازید و آنها را به فروش برسانید. همچنین پرورش گیاهان دارویی نیز گزینه مناسبی است؛ چراکه امروزه استفاده از دارو‌های گیاهی فراگیر شده است.

اگر هم فضای مناسبی برای پرورش گل و گیاه ندارید، نگران نباشید! چراکه پرورش گیاهان آپارتمانی نیز بسیار آسان و پردرآمد است و طرفداران زیادی نیز دارد.

بهتر است گیاهانی که برای سرمایه‌گذاری خانگی مناسب هستند را شناسایی کرده و برای آنها وقت بگذارید. لذت پرورش گیاه و ایجاد شور و نشاط فراوانی که در خانه و آپارتمان می‌کند، روحیه اهالی خانه رو بهبود می‌بخشد و در کنار آن برای شما پولساز است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.