بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد توقف تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی تلاش بایدن برای جلوگیری از صدور قرار دستگیری نتانیاهو هشدار خانواده‌های اسرای صهیونیست: کابینه اسرائیل فرصت تبادل اسرا را از دست ندهد حزب الله پایگاه خربه ماعر را زیر آتش سنگین قرار داد (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیشروی نیرو‌های روسیه در شرق اوکراین ادامه دارد ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات انگلیس از ارائه طرح آتش‌بس جدید به حماس سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه وزیر کار در مشهد: عزم دولت، افزایش رفاه و سرمایه مردم است آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بورل: چند کشور اروپایی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند سومین حادثه برای مقامات صهیونیست در روز‌های اخیر (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴ نظامی صهیونیست در جنوب غزه کشته شدند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سفیر ایران در کابل: از داخل ایران خطری متوجه امنیت و حاکمیت در افغانستان نمی‌شود اژه‌ای: اقدامات و آرای قضات گاهی اوقات جنبه‌های اجتماعی پیدا می‌کنند محرابیان: صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد واکنش کره شمالی به ارسال موشک‌های دوربرد آمریکا به اوکراین
سرخط خبرها

قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر ایران به پایان رسیده است

  • کد خبر: ۲۲۲۳۵۳
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰
قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر ایران به پایان رسیده است
معاون دبیر کل جهاد اسلامی تاکید کرد: قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر ایران به پایان رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد الهندی معاون دبیرکل جهاد اسلامی در مصاحبه ای تاکید کرد: امروز قواعد جدیدی شکل گرفته و پاسخ ایران در واقع هشدار اولیه به اسرائیل در منطقه است.

وی گفت: نتانیاهو می‌خواهد منطقه را به جنگ بکشاند اما او از واکنشی قاطع صحبت می‌کند که منجر به جنگ منطقه‌ای نشود، این چگونه ممکن است؟!
وزن و جایگاه استراتژیک اسرائیل در تمامی سطوح  روبه کاهش نهاده است.

الهندی تصریح کرد: توازن قوا در جهان در حال تغییر است و اکنون آمریکا در بهترین وضعیت خود قرار ندارد و اسرائیل نمی تواند بر منطقه سلطه و سیطره  پیدا کند.

مقام ارشد جهاد اسلامی گفت: جنایات اسرائیل در غزه و فلسطین تحت پوشش و حمایت غرب انجام می شود و غربی ها در این جنایات مشارکت دارند، اما مرحله جدیدی در حال شکل گیری است که نیاز به بازنگری در محاسبات دارد.

محمد الهندی در ادامه مصاحبه خود با المیادین گفت: غزه همان دردناک ترین منطقه برای اسرائیل است و وجهه او چهره این رژیم را در هم شکسته است چرا که نبرد در غزه ، رویارویی با گروه هایی است که با وجود محاصره، خودشان سلاح هایشان رامی سازند.

وی تاکید کرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم  می‌خواهد منطقه را به سوی جنگ بکشاند. او در عین حال از واکنش قاطعانه ای صحبت می‌کند که منجر به جنگ منطقه‌ای نشود، اما چگونه این کار صورت می گیرد؟

الهندی افزود: آمریکا خواهان جنگ منطقه‌ای نیست، به ویژه در این سال انتخاباتی( که در پیش دارد).

این رهبر جهاد اسلامی خاطر نشان کرد: آمریکایی ها و اسرائیلی ها می خواهند اسرا را با کمترین هزینه بازگردانند، اما مسئله اسرا برگ برنده ای در دستان ما خواهد بود.

وی افزود: برگه ای(پیشنهادهای توافق) که به اسم میانجی‌ها  ارائه شده است ، مشخصا همان برگه مد نظر اسرائیل است و برخی اصطلاحات موجود در آن فریبکارانه  است.

معاون رهبر جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد  بازدارندگی اسرائیل در مقابل ایران پایان یافته و این رژیم  با یک معضل واقعی روبرو بوده ضمن آنکه گزینه هایش نیز محدود است. چهره و وجهه اسرائیل و همچنین جایگاه و وزن استراتژیک آن  رو به ضعف نهاده  و بسیاری از کشورها پس از پایان جنگ در محاسبات خود  در خصوص این رژیم  تجدید نظر خواهند کرد.

محمد الهندی در خصوص  پاسخ مقاومت به طرح های پیشنهادی گفت: مقاومت پاسخ خود را ارائه کرد و موضع آن کاملا شفاف و روشن بود چرا که مقاومت عقب نشینی (از نوار غزه) را امری ضروری می داند که این کار و همچنین برقراری آتش بس می تواند تدریجی صورت گیرد.

مقام جهاد اسلامی در ادامه گفت: رژیم اسرائیل  به دلیل شکست های میدانی مجبور به پرداخت بهای این توافق خواهد بود. ما زمان  بیشتری  پیش رو داریم تا «اسرائیل» متوجه شود، باید بهای این شکست را بپردازد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->