عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند انگیزه‌های بحرانی مردم در مراجعه به مراکز کلینیک و مشاوره در مشهد | مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس
سرخط خبرها

مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم

  • کد خبر: ۲۲۲۱۷۹
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم
مراسم تشییع مرحوم «رجبعلی دهنوی» پدر ۳ شهید والامقام «علی اکبر، حمیدرضا و حسین دهنوی» از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم تشییع ابوالشهدا «رجبعلی دهنوی» پدر شهیدان والامقام «علی اکبر، حمیدرضا و حسین دهنوی» که پس از سالها تحمل رنج دوری از فرزندان شهیدش، روز گذشته دعوت حق را لبیک گفت، صبح امروز (۲۸ فروردین) از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی آغاز شد.

در ابتدای این مراسم، پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به مناسبت درگذشت مرحوم دهنوی قرائت شد. رئیس‌جمهور در این پیام، مرحوم دهنوی را انسانی وارسته با سلوک معنوی و منش انسانی معرفی کرد که فرزندانی رشید و انقلابی تربیت و برای عزت و استقلال کشور تقدیم کرده، الگویی درخشان برای پدران این مرز و بوم بوده و نام نیک‌اش در دفتر زرین ایثار برای همیشه ماندگار خواهد بود.

در ادامه مراسم، جمعی از مردم قدرشناس مشهد، پیکر مطهر این پدر شهید را تا صحن کوثر حرم مطهر رضوی مشایعت کردند.
پیکر مرحوم دهنوی پس از طواف و اقامه نماز توسط آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، به آرامستان بهشت رضا منتقل شد و در جوار مزار فرزندانش در قطعه صالحین به خاک سپرده شد.

«می‌گفت: فرزندانم رفتند تا انقلاب به صاحب اصلی‌اش برسد»

مرحوم دهنوی از آن افرادی بود که از ابتدا با انقلاب بود و تا آخر عمر هم با انقلاب ماند. «علی‌اکبر» او در ۱۰ دیماه ۱۳۵۷ و در جریان پیروزی انقلاب به شهادت رسید و «حمیدرضا» و «حسین» را نیز در عملیات‌های والفجر ۳  و بیت‌المقدس ۳ به انقلاب تقدیم کرد. ۲ فرزندش هم به درجه جانبازی نائل شدند. می‌گفت: فرزندانم رفتند تا انقلاب به صاحب اصلی‌اش برسد. خودش هم راهی جبهه شد تا در این راه از فرزندان شهیدش عقب نماند.

مرحومه همسرش هم در این راه، با او همراه بود و به جز داغ فرزندان، داغ شهادت ۲ برادر خود را نیز دیده بود. او فرزندان را با رضایت خود روانه جبهه‌ها کرده بود. به انقلاب اسلامی عشق می‌ورزید و در شهادت فرزندان، صبر و بردباری کرد و آن‌ها را هدیه‌هایی برای انقلاب اسلامی و اسلام می‌دانست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->