کشف ۲۶۰ کیلوگرم حشیش و تریاک در گناباد(۲۳ اردیبهشت) ریزش آوار ساختمان در مشهد یک فوتی و ۲ مصدوم برجای گذاشت+ عکس (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حداقل حقوق سربازان در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ شهردار یکی از مناطق شیراز به قتل رسید (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جمع آوری ۴۹۱ معتاد متجاهر و ۱۳۲ خرده فروش مواد مخدر در مشهد کشف و انهدام کارگاه بزرگ تولید سلاح جنگی و شکاری در اندیمشک اجرایی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از خرداد ۱۴۰۳ اخراج ۱۰۰ هزار تبعه خارجی از استان البرز شفق‌های قطبی چگونه تشکیل می‌شود؟ مصرف گل و حشیش چه تاثیری بر سلول‌های مغزی دارد؟ پرشدگی ۶۷ درصدی سد‌های کشور مرور دروس امتحانی از شبکه شاد به صورت رایگان جزئیات هدیه تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب + فیلم پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم افزایش دما در استان تا اواسط هفته جاری رونمایی از سند رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال | سالانه ۵۱ هزار کودک در کشور دچار عفونت می‌شوند ۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای خراسان رضوی خریداری شد بیمه رایگان ۵ دهک اول درآمدی با هدف افزایش دسترسی به خدمات درمانی
سرخط خبرها

خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند

  • کد خبر: ۲۲۴۷۲۸
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند
رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور گفت: خیرین سلامت می‌توانند برای گسترش خدمات مشاوره و روانشناختی و ارتقای سلامت جامعه نقش مهم و کارآمدی داشته باشند.

علی فتحی آشتیانی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص اهمیت نقش و جایگاه خیرین سلامت اظهار کرد: یکی از مهمترین نیاز‌های جامعه امروز ارتقای سلامت روان مردم است که نقش و جایگاه مشاور در این حوزه روز به روز پر رنگ‌تر می‌شود.

فتحی آشتیانی بیان کرد: ترویج فرهنگ مراجعه مردم به مشاور نیاز به حمایت دولت دارد، اما آنچه روشن است نمی‌توان در این زمینه صرفا به خدمات دولت اکتفا کرد.

آشتیانی افزود: دولت به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی بسیاری از نیاز‌های جامعه باشد. در واقع سرمایه دولت با نیاز‌های جامعه فاصله دارد و ما در زمینه ارتقای سلامت جامعه چاره‌ای نداریم جز اینکه به سراغ مشارکت مردمی برویم.

وی تشریح کرد: بخشی از جامعه ما نیاز به سلامت روانی دارند، اما توانایی مالی که بتوانند به مشاور مراجعه کنند ندارد. با اینکه تعرفه سازمان در مقابل تلاش روانشناسان و مشاوران اندک است، اما باز هم عده‌ای توان پرداخت آن را ندارند؛ لذا هدایت خیران سلامت به پشتیبانی از این موضوع و کمک به روانشناسان می‌تواند کمک بزرگی به توسعه سلامت روان جامعه کند تا در ادامه از بسیاری مشکلات اجتماعی پیشگیری صورت گیرد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور با اشاره به راهکاری برای مشارکت خیران سلامت و افرادی که علاقمندند در این زمینه قدم بگذارند توضیح داد: خیران سلامت می‌توانند از طریق سازمان نظام روانشناسی استان خود یا مراکز معتبر روانشناسی تفاهم نامه‌ای امضا کنند و ذیل آن خدماتی که قصد دارند به مردم ارائه شود را تبیین کنند تا با همکاری سازمان، برای انجام آن برنامه ریزی کنند.

دکتر فتحی آشتیانی همچنین ضمن تبریک روز روانشناس و مشاور تصریح کرد: امیدوارم مشاوران و روانشناسان در راستای سلامت جامعه گام بردارند و با خدماتی که به مردم می‌دهند حال آنها را خوب کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->