شمار امدادرسانی به شرکت کنندگان آیین تشییع شهید جمهور به ۴۲۲ نفر رسید (۳ خرداد) ورود و تشرف ۱۰ هزار زائر ایرانی به مکه مکرمه امدادرسانی هلال‌احمر خراسان رضوی به ۸۰ نفر از حاضران در آیین تشییع رییس‌جمهور برقراری ۷۰ پرواز فوق‌العاده سران عالی رتبه خارجی در فرودگاه مهرآباد هشدار وقوع سیل به ۱۰ استان کشور (۳ خرداد ۱۴۰۳) کشف بیش از ۵ کیلو مواد مخدر از از کوله پشتی مسافر لزوم مبارزه مداوم با مافیای زباله پوشش متنوع زائران مسجدالنبی (ص) در حج ۱۴۰۳ + عکس اطلاعیه آموزش‌وپرورش تهران درباره امتحانات پایه نهم + جدول نحوه دریافت حکم همسان‌سازی بازنشستگان کشوری + جزئیات هوای مشهد در وضعیت سالم (۱۴۰۳/۰۳/۰۳) هلال‌احمر سبزوار ۱۱ گروه برای پوشش آیین تشییع شهید جمهور به مشهد اعزام کرد (۳ خرداد ۱۴۰۳) بارش باران و مه‌گرفتگی در جاده‌های ۱۲ استان کشور (۳ خرداد ۱۴۰۳) حمله مسلحانه به ۲ کارمند گمرک در سیستان و بلوچستان انفجار مین در سردشت موجب قطع‌عضو یک نفر شد استقرار ۸۰ آمبولانس در مسیر مراسم خاکسپاری رئیس جمهور در مشهد پوشش ۱۰۷ نوع بیماری خاص و سخت درمان در دوران شهید آیت الله رییسی سنت حسنه «رتبه‌بندی معلمان» یادگار شهید رئیسی است تغییرات محیطی موجب افزایش بیماری‌های آلرژیک شده است از ابتلای ۶۰ درصد ایرانی‌ها به چاقی تا ارتباط ۱۳ سرطان به چاقی!
سرخط خبرها

مصرف گل و حشیش چه تاثیری بر سلول‌های مغزی دارد؟

  • کد خبر: ۲۲۷۴۸۴
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
مصرف گل و حشیش چه تاثیری بر سلول‌های مغزی دارد؟
رییس اسبق سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور درباره مصرف گل، حشیش، ماری‌جوانا و تاثیر آن در اعتیاد افراد توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامعلی افروز  درباره مصرف گل، حشیش، ماری‌جوانا و تاثیر آن در اعتیاد افراد، اظهار کرد: یک باور غلطی که نوجوانان و جوانان پیدا می‌کنند و آغاز اعتیادِ ویرانگر است، این است که «گل، حشیش و ماری‌جوانا و... معتاد نمی‌کند و سرخوشی و انرژی می‌آورد» و دلیل آن هم این است که در کانادا و آمریکا آزاد است و نوجوانان می‌توانند گل و حشیش تهیه و استفاده کنند، این درحالیست که تحقیقات جدید جهان‌شمول بیانگر این است که مصرف گل، حشیش، ماری‌جوانا و... به صورت سنتی یا الکترونیکی، فزون‌خواهی به همراه دارد.

وی ادامه داد: به عبارتی کسی که یکبار حشیش مصرف می‌کند، دو ساعت بعد با یک بگو مگو دوباره به سراغ حشیش می‌رود. به بیانی دیگر جنس آن موجب بیشتر مصرف کردن مواد و اعتیاد شدید در فرد خواهد شد.

رییس اسبق سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به تاثیر اعتیاد شدید گفت: طبق تحقیقات انجام شده در کشور‌های انگلستان و کانادا، این اعتیاد شدید موجب انقباض سلول‌های مغزی، کاهش ظرفیت هوشی، بی‌اشت‌هایی تحصیلی، بدخوابی، کم حوصلگی، بداخلاقی و پریشانی روانی و توهم و بعضا افکار خودکشی خواهد شد.

افروز با بیان اینکه خانواده‌ها باید مراقب باشند، درباره اینکه معمولا کدام دسته بچه‌ها به سمت مصرف این مواد می‌روند، گفت: آنهایی که در خلا و فشار ذهنی هستند، به سمت مصرف آن می‌روند؛ انتظارات بیش از حد برای تحصیل، انتظارات برای قبولی در کنکور و رشته‌های فوق‌العاده و... نیز تاثیرگذار است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->