سرخط خبرها

امسال ۴ میلیون متر مربع از آسفالت معابر مشهد نوسازی می‌شود

  • کد خبر: ۲۲۱۹۴۶
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
  • ۲
امسال ۴ میلیون متر مربع از آسفالت معابر مشهد نوسازی می‌شود
از اردیبهشت ماه اجرای عملیات آسفالت در معابر مشهد آغاز می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز سطح معابر آسفالت شده شهر مشهد ۴۵ میلیون مترمربع است که براساس استاندارد‌ها هر ۱۵ تا ۲۰ سال باید روکش آسفالت این معابر نو شود. ازاین‌رو در بودجه سالانه شهرداری مشهد موضوع اجرای آسفالت معابر شهری یکی از بند‌های بودجه‌ای بوده است و در سالیان گذشته شاهد بودیم که حتی با اجرای عملیات نهضت آسفالت در شهرمان، حدود ۳ میلیون مترمربع از معابر مشهد در طول یک‌سال آسفالت شده است، اما در دو سال گذشته به‌دلیل مشکلاتی که برای تأمین قیر ایجاد شده بود، حجم اجرای عملیات آسفالت کمی کاهش یافت و این موضوع سبب شد براساس مصوبه شورای شهر موضوع تهاتر برای تأمین قیر در دستورکار مدیریت شهری قرار گیرد.

 اکنون نیز شهرداری مشهد با بهره‌گیری از این فرصت درصدد است تا نه‌تنها به رکورد قبلی خود برسد، بلکه در راستای جبران عقب‌ماندگی سال‌های قبل، امسال به رکورد جدیدی در آسفالت‌ریزی برسد. بنابر اعلام مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد، امسال برنامه مدیریت شهری در اجرای عملیات آسفالت برای ۴ میلیون مترمربع از معابر شهری مشهد با اولویت معابر مناطق کم‌برخوردار برنامه‌ریزی شده است.

مصوبه شورای شهر برای حل مشکل قیر

بهنام خیاط در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه در دوسه سال گذشته به‌واسطه اینکه نقدینگی کمتری داشتیم، نتوانستیم از بورس کالا قیر را به‌صورت عمده تأمین کنیم، اظهار کرد: در سال‌های گذشته قیر به‌صورت خرده و جزئی تهیه شده و برای اجرای کار‌ها این قیر در اختیار سازمان عمران شهرداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به مصوبه شورای شهر برای تأمین قیر موردنیاز شهرداری، افزود: خوشبختانه شورای شهر در موضوع تأمین قیر همراهی خوبی داشت و برای اینکه از آسیب‌دیدن معابر شهر جلوگیری شود، با مصوبه شورا، تأمین قیر به‌روش تهاتر مدنظر قرار گرفت. باتوجه‌به اینکه قیر کالایی باارزش است، تعداد معدودی از تأمین‌کنندگان قیر هستند که از روش تهاتر برای عرضه قیر استقبال می‌کنند. ازاین‌رو توانستیم با تولیدکنندگان بومی استان در موضوع قیر قرارداد‌هایی را منعقد کنیم و با این قرارداد‌ها بخش وسیعی از نیاز‌های ما پوشش داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در مشهد ۴۵ میلیون مترمربع معابر آسفالت‌شده داریم و اگر در هر سال ۳ میلیون مترمربع عملیات روکش آسفالت اجرا کنیم، هر پانزده سال یک‌بار که به‌نوعی عمر مفید آسفالت هم محسوب می‌شود، می‌توانیم آسفالت معابر را هم نونوار کنیم.
خیاط افزود: البته این اتفاق به‌شرطی است که هم سالانه ۳ میلیون مترمربع اجرای عملیات آسفالت داشته باشیم و هم حفاری شهر به حداقل برسد و در کنار این، موضوعات مربوط به نگهداری همچون درزگیری آسفالت، لکه‌گیری آسفالت یا پرکردن چاله را هم انجام دهیم.

برنامه ویژه آسفالت معابر در امسال

وی با بیان اینکه در دوره‌های متفاوتی در شهر مشهد اجرای عملیات آسفالت در ۳ میلیون مترمربع در سال به ثبت رسیده است، اما در دو سال گذشته باتوجه‌به مشکل مربوط به تأمین قیر این عدد به اجرای عملیات آسفالت در یک‌میلیون‌و‌۲۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر رسید، اظهار کرد: باتوجه‌به مصوبه اخیر شورا برای سال ۱۴۰۳، برنامه‌ای ویژه در زمینه آسفالت در راستای هموارکردن معابر شهری مشهد خواهیم داشت.

وی با اشاره به بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی امسال برای آسفالت معابر شهر، گفت: در راستای اجرای وظایفمان در موضوع آسفالت و جبران عقب‌افتادگی‌های قبلی سعی می‌کنیم امسال بیشترین میزان آسفالت را در شهر داشته باشیم و با انجام عملیات آسفالت در ۴ میلیون مترمربع از معابر شهر، رکوردی تاریخی در مشهد ثبت کنیم.

۵۵ درصد عملیات آسفالت در حاشیه شهر

مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد ادامه داد: امسال در جریان اجرای عملیات آسفالت، عملیات‌های روکش آسفالت، آسفالت معابر خاکی و لکه‌گیری‌ها انجام خواهد شد و البته حدود ۵۵ درصد این عملیات، در معابر محروم‌تر و معابر حاشیه شهر انجام می‌شود.

ممنوعیت ۴ ساله برای حفاری در معابر آسفالت‌شده

وی با تأکید بر اینکه اجرای عملیات آسفالت در سال ۱۴۰۳ از اواسط اردیبهشت آغاز می‌شود، تصریح کرد: محوریت اجرای عملیات آسفالت در شهر باتوجه‌به تجهیزات سازمان عمران شهرداری برعهده این سازمان است و اجرای عملیات براساس برنامه زمان‌بندی و معابر که از سوی حوزه‌های نظارتی اعلام می‌شود، انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: در جریان اجرای عملیات آسفالت معابر شهری مشهد با دستگاه‌های خدمت‌رسان نیز هماهنگی لازم انجام می‌شود تا دیگر در آن معابری که قرار است آسفالت شوند، حفاری نشود و به‌جز موارد استثنا تا چهار سال نباید حفاری در معبر آسفالت‌شده انجام شود.

آسفالت معابر خاکی شهر

مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد همچنین درباره آسفالت معابر خاکی شهر گفت: ورود معابر خاکی به معابر شهری باتوجه‌به الحاق روستا‌ها به شهر موضوعی است که هرسال اتفاق می‌افتد، اما در سال گذشته از مجموع یک‌میلیون‌و ۲۰۰ هزار مترمربع معبر خاکی با اجرای عملیات آسفالت به حدود ۸۰۰ هزار مترمربع معبر خاکی رسیدیم که از این میزان ۴۰۰ هزار مترمربع معابر خاکی‌ای است که بافت مسکونی در آن شکل گرفته است و می‌توان عملیات آسفالت را در آنها انجام داد که امسال آسفالت این معابر هم انجام می‌شود.

خیاط افزود: از شهروندان نیز می‌خواهیم آسفالت معابر شهری را مانند املاکشان ببینند و در صورتی که حفاری غیرمجاز یا غیراصولی را مشاهده کردند، موضوع را به ما گزارش دهند تا برای جلوگیری از تخریب آسفالت معابر اقدامات لازم را انجام دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
0
0
سلام وخسته نباشی شما که زحمت می کشین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
0
0
سلام وخسته نباشی شما که زحمت می کشید لطفا از جنس خوب مرغوب استفاده کنید که باامدن یک برف باران خیابونها پر می شه از چاله که باعث خرابی جلو بندی ماشین می شه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->