تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟ ترفند‌های مفید و کاربردی برای تمیزکردن و مراقبت از وسایل چوبی هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین خواص ویژه موز سیاه شده که نمی‌دانستید اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر سرزمین وحی از ۲۱ فرودگاه کشور
سرخط خبرها

دستگاه قضا آماده همکاری با تشکل‌های مردم نهاد با موضوع آزادی زندانیان غیرعمد

  • کد خبر: ۲۲۰۷۰۶
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱
دستگاه قضا آماده همکاری با تشکل‌های مردم نهاد با موضوع آزادی زندانیان غیرعمد
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی از همکاری دادگستری با تمامی تشکل‌های مردم نهاد با محوریت کمک به زندانیان جرائم غیر عمد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مرتضوی با بیان این مسئله گفت: جرایم به ۲ دسته عمد و غیرعمد تقسیم می‌شوند که با موارد عمد برخورد جدی می‌شود تا به امنیت جامعه خدشه وارد نشود.

وی ادامه داد: برای جرایم غیرعمد که عمده آنها موارد مالی بوده پیگیر صدور بخش‌نامه‌ای هستیم که این افراد به زندان نروند و در این خصوص از تمامی ظرفیت‌ها در دستگاه قضایی استفاده شده است.

مرتضوی افزود: در موضوع جرایم غیرعمد، ۵۸۰ مورد صدور موارد جایگزین حبس را داشتیم تا بازگشت آن فرد با آسیب مواجه نباشد؛ همچنین دستورالعمل تعامل دستگاه قضایی را با همکاری خیران عزیز در مجموعه‌های مختلف داریم و یک گروه از آنها صنف‌های طلافروشان و هتل‌داران هستند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی متذکر شد: تمام تلاش ما این است که فرهنگ یک کار خوب در جامعه جاری و ساری شود و از تشکیل پرونده برای موارد غیرعمد جلوگیری شود.

مرتضوی عنوان کرد: همچنین برنامه دیگرمان در موضوع احیای زندگی بوده و مهمترین موضوع آن بحث اشتغال و توامندسازی است و به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت خیران عزیز هستیم.

وی به شرایط عفو رهبری اشاره و تصریح کرد: کسی که شرایط عفو را داشته باشد شامل عفو می‌شود و به موارد اعدامی هم بین یک تا ۲ درجه تخفیف داده می‌شود و عفو‌هایی که با موافقت مقام معظم رهبری صورت می‌پذیرد مواردی هستند که شامل عفو می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: از حمایت رسانه‌ها که از پویش گلریزان آزادی تشکر می‌کنیم و امیدواریم که خروجی آن را به خوبی و به نحو احسن مشاهده نماییم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->