اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس
سرخط خبرها

پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۲۶۷۸۹
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳
مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برآوردش برای حضور ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال جاری خبر داد.

داوود خوش‌شکن در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص پیش‌بینی‌اش از وضعیت گردشگری سلامت مشهد در سال جاری گفت: برای سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی کرده‌ایم که بیش از ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت وارد مشهد شوند. این در حالی است که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۸۲ هزار گردشگر سلامت وارد مشهد شد و نسبت به سال ۱۴۰۱ کمتر از ۱۰ درصد رشد داشت.

وی در خصوص درآمدزایی گردشگری سلامت مشهد در سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی کردیم. البته این رقم شاید یک‌چهارم یا یک‌پنجم رقم واقعی درآمدزایی باشد، چرا که بسیاری از هزینه‌هایی که توسط گردشگران سلامت در مطب‌ها، پزشکان، لیدر‌ها و ... می‌شود در سامانه دانشگاه علوم پزشکی ثبت نمی‌شود.

خوش‌شکن ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ از ۹۵ ملیت در مشهد بیمار داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۱ پیشرفت بیشتری داشته است. بیشترین بیماران ما از کشور‌های افغانستان، عراق، ترکمنستان، بحرین، تاجیسکتان، کویت و عربستان سعودی بوده است.

وی اضافه کرد: البته در نوروز وضعیت خوبی نداشتیم، متاسفانه بیماران کشور عراق به مشهد کاهش پیدا کرده است، اما بیماران افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان می‌تواند این کاهش را پوشش دهد.

دریافت تعرفه گردشگری از بیماران افغانستانی که تبعیت کشور را ندارند!

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: بیشترین بیماران را بیمارستان‌های رضوی، چشم‌بینا، امام رضا (ع)، خاتم و قائم ویزیت کرده‌اند. بیماری‌های ارتوپدی و تروما، زنان و زایمان، بیماری‌های چشمی، بیماری‌های قبلی، اورلوژی و جراحی‌های عمومی به ترتیب مورد اولویت گردشگران سلامت در مشهد بوده است. البته در مشهد بیماران افغانستانی زیادی داریم که مدرک تبعیت کشور را ندارند، از همین رو این بیماران را گردشگر سلامت محسوب می‌کنیم. به همین دلیل مراجعه به بخش ارتوپدی و تروما بالا است. البته تعرفه‌ای که از این نوع بیماران دریافت می‌کنیم، تعرفه گردشگری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->