تمام خسارت‌های درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی تا اسفند ۱۴۰۲ پرداخت شد | تسویه حساب ۲۰ روزه با بازنشستگان بازگشایی ۴۴ محور مسدود شده در خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت) تصادف پراید و پژو ۲۰۶ در قوچان ۷ مصذوم برجا گذاشت(۲۸ اردیبهشت) از ۸۱ روستای دارای سکنه سرخس فقط یک روستا جاده دسترسی ندارد نجات معجزه آسای جوان مشهدی از داخل چاه (۲۸ اردیبهشت) نامه سرگشاده نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس جمهور درباره کارگران و بازنشستگان   محور صالح آباد - تربت جام بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) متلاشی شدنِ شبکه شیطان پرستی و دستگیری ۲۶۱ نفر نجات نیسان آبی با پنج سرنشین از درون سیلاب (۲۸ اردیبهشت) این پزشکان متخلف هستند عملیات گسترده هلال احمر در سطح استان خراسان رضوی تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تامین اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان را به تاخیر نیندازد اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی» آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران در جاده‌های خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمال وقوع سیل و صاعقه در ۷ استان کشور (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| پیکر هشتمین جانباخته سیل در خراسان رضوی پیدا شد فرماندار نیشابور: تا کنون هیچ خسارت جانی ناشی از سیل گزارش نشده است| برآورد خسارت ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریالی در این شهرستان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام محور‌های مسدود در خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد

  • کد خبر: ۲۲۵۲۹۹
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد
فرماندار گناباد گفت: طرح ایجاد «تاکسی هوایی» بین گناباد و مشهد با توجه به حجم زائران بارگاه رضوی و سفر ۲ میلیون زائر غیر ایرانی سالانه به مشهد در اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا نصیری روز سه شنبه در جلسه راهکار‌های اقتصادی سازی فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد با مشارکت مردم افزود: راه اندازی آموزش‌های هوانوردی و خلبانی و تاکسی هوایی (ایرتاکسی) اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان در سال جاری است.

وی بیان کرد: با توجه به امکانات و زیرساخت‌های لازم این فرودگاه برگزاری دوره‌های آموزش هوانوردی و خلبانی از طریق مسوولان مربوطه در دست پیگیری است که با راه اندازی آنها تعداد پرواز‌ها و جایگاه فرودگاه گناباد افزایش می‌یابد.

فرماندار گناباد ادامه داد: به موازات برقراری دوره‌های آموزش هوانوردی، راه اندازی رشته‌های مرتبط در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد نیز از طریق مسوولان این دانشگاه در سطوح کشوری به عنوان یک اولویت مهم در حال پیگیری است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و وجود تعدادی از بقاع متبرکه و مرقد برادران امام رضا (ع) در گناباد و از طرفی قابلیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری سلامت، تصریح کرد: راه اندازی تاکسی هوایی در این مسیر موجب رونق بیشتر فرودگاه منطقه‌ای گناباد و منطقه خواهد شد.

نصیری با اشاره به پتانسیل‌های اقتصادی و صنعتی و معدنی و کشاورزی گناباد گفت: می‌توان از فرصت راه اندازی فرودگاه این شهرستان برای تبدیل گناباد به عنوان بندرخشک و بارانداز کالای شرق کشور استفاده کرد که این مساله در رونق اقتصادی منطقه نقش مهمی دارد.

وی اضافه کرد: افزایش تعداد پرواز‌های فرودگاه گناباد از یک روز به ۲ تا ۳ روز در هفته در دست بررسی است.

فرماندار گناباد گفت: این مسائل در قالب یک طرح در دست تهیه و جهت بررسی بیشتر و اتخاذ راهکار‌های مقتضی به وزیر راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه‌های کشور ارسال می‌شود.

مرحله نخست بهره برداری از فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی، چهارم خردادماه سال گذشته با حضور رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

برای تکمیل و بهره برداری از فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، اما با توجه به تحولات اقتصادی و افزایش هزینه‌ها، ارزش امروز سرمایه صرف شده برای این فرودگاه ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

علاوه بر این مقدار، هزار میلیارد ریال هم در سال جاری برای اجرای طرح توسعه فرودگاه گناباد اختصاص یافته است که روند تخصیص و اجرای آن بعد از برگزاری مناقصه و واگذاری به پیمانکار آغاز می‌شود.

هم اکنون هفته‌ای یک پرواز توسط شرکت هواپیمایی وارش در مسیر تهران به گناباد و عکس آن از طریق فرودگاه گناباد انجام می‌شود.

از مجموع ۸۰ میلیارد ریال که در اواخر سال گذشته و ابتدای امسال برای تامین تجهیزات فرودگاه گناباد شامل ایراستارت، چهار دستگاه جدید شامل گراند پاور، پله جدید، ایر کاندیکشن (خنک کننده داخل کابین هواپیما) و دستگاه کشنده شهرستان تخصیص یافت.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->