شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان واکنش سوریه به حمله احتمالی اسرائیل به رفح ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی سازمان جهانی بهداشت: رفح را ترک نمی کنیم | اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد واکنش حماس به کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه اوکراین از زندانیان به عنوان نیروی جنگی استفاده می‌کند محمد اسلامی: منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه» (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل جنایت جدید صهیونیست‌ها؛ کشف سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا ارتش روسیه دو روستای دیگر را در اوکراین تصرف کرد دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری شبکه مخابرات خراسان رضوی برای مرحله دوم انتخابات در پایداری کامل قرار گرفت نتایج سفر گروسی به ایران، محور دیدار مدیرکل آژانس اتمی با میخائیل اولیانوف پاسخ حزب‌الله به حملات اسرائیل به جنوب لبنان ۷ نیروی طالبان در انفجار بدخشان کشته شدند
سرخط خبرها

زلنسکی: اگر آمریکا کمک نکند، باید عقب‌نشینی کنیم

  • کد خبر: ۲۱۹۲۵۳
  • ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۵
زلنسکی: اگر آمریکا کمک نکند، باید عقب‌نشینی کنیم
رئیس جمهوری اوکراین گفت که اگر کمک‌های نظامی آمریکا به کیِف نرسد ارتش کشورش مجبور خواهد شد در مقابل روسیه عقب‌نشینی کند.

به گزارش شهرآرانیوز، ولادیمیر زلنسکی در مصاحبه‌ای با واشینگتن‌پست، که جمعه شب منتشر شد، اظهار کرد: اگر حمایت آمریکا نباشد، یعنی اینکه سامانه دفاع هوایی، موشک‌های پاتریوت و مختل‌کننده‌های تسلیحات الکترونیکی و گلوله‌های ۱۵۵میلیمتری توپ نداریم.

وی افزود: این به‌معنای عقب‌نشینی قدم‌به‌قدم ما با گام‌های کوچک خواهد بود. باید تلاش‌کنیم که راهی برای جلوگیری از عقب‌نشینی پیدا کنیم.

در همین حال، الکساندر سیرسکی، که به‌تازگی به ریاست ستاد مشترک ارتش اوکراین منصوب شده است، گفت: روسیه شش‌برابر نیروهای اوکراینی در خط مقدم قدرتِ آتش دارد و این برتری قدرت نظامی باعث تلفات نیروهای ما و از‌دست‌دادن مواضعمان می‌شود.

اوکراین از کنگره آمریکا خواسته است که بسته کمک نظامی ۶۰میلیارددلاری به کِیف را تصویب کند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در حالی که ارائه بسته‌های کمکی واشینگتن به کیِف به‌علت مخالفت کنگره به بن‌بست رسیده، گفت که ایالات متحده اجازه نخواهد داد اوکراین در جنگ شکست بخورد.

مجلس نمایندگان، که تحت‌کنترل جمهوری‌خواهان است، کمک ۶۰میلیارددلاری به اوکراین را مسدود کرده و دولت جو بایدن هشدار داده است که بسته اخیر ۳۰۰میلیون‌دلاری تنها چند هفته دوام خواهد آورد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: ما مصمم هستیم که منابع موردنیاز اوکراین را برای مقاومت در برابر تجاوزات روسیه فراهم کنیم.

واشینگتن هفته گذشته از یک بسته ۳۰۰میلیون‌دلاری کمک به اوکراین خبر داد، اما آستین گفت که این کمک تنها به‌دلیل صرفه‌جویی در خریدهای اخیر امکان‌پذیر شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->