واکنش روسیه به حادثه بالگرد حامل سیدابراهیم رئیسی واکنش سوریه به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران وزارت خارجه ونزوئلا: مادورو خبر مربوط به بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند گوترش: امیدوارم رئیس‌جمهور ایران در سلامت کامل باشد واکنش مصر به سقوط بالگرد حامل «رئیسی» اردن: با نگرانی سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم پیام اژه ای در پی وقوع سانحه بالگرد رئیس‌جمهور کویت: در این شرایط دشوار در کنار ایران هستیم ارمنستان: آماده ارائه تمام کمک‌های لازم به ایران هستیم حماس: با نگرانی فراوان اخبار فرود سخت بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم قطر: برای رئیس جمهور ایران و هیات همراه وی آرزوی صحت و سلامتی داریم محل دقیق سانحه بالگرد رئیس جمهور شناسایی شد یمن: در این شرایط سخت، در کنار ملت و دولت ایران هستیم ابراز نگرانی رئیس جمهور عراق در پی حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور درخواست بالگرد دید در شب ایران از ترکیه آخرین اطلاعیه ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر پیرامون سانحه بالگرد رئیس جمهور واکنش چهره‌های سیاسی ایران به حادثه هلی‌کوپتر رئیس جمهور درس مردم ایران به جریان‌های ایران‌ستیز
سرخط خبرها

نتایج سفر گروسی به ایران، محور دیدار مدیرکل آژانس اتمی با میخائیل اولیانوف

  • کد خبر: ۲۲۶۷۷۲
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
نتایج سفر گروسی به ایران، محور دیدار مدیرکل آژانس اتمی با میخائیل اولیانوف
سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در وین دیدار و درباره نتایج سفر مدیرکل آژانس به ایران گفتگو کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، میخائیل اولیانوف با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی آقای رافائل ماریانو گروسی دیدار کردم. ما در مورد نتایج سفر اخیر وی به ایران و همچنین برخی مسائل مربوط به نیروگاه زاپوریژیا گفتگو کردیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه گذشته به منظور شرکت و سخنرانی در کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران و دیدار با برخی از مقامات کشورمان وارد تهران شد. وی در این مدت با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات رفع تحریم‌ها دیدار کرد.

گروسی همچنین با محمد اسلامی رئیس آژانس انرژی اتمی ایران دیدار و درباره نحوه اجرای بیانیه ۴ مارس برای حل‌وفصل مسائل پادمانی گفتگو کردند.

مدیرکل‌آژانس دیروز (سه‌شنبه) پس از بازگشت از سفر به تهران در جمع خبرنگاران مستقر در وین حاضر شد و ابراز امیدواری کرد که ظرف مدت کوتاهی گام‌های ملموسی در زمینه اجرای این بیانیه برداشته شود.

گفتنی است که ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اسفند ۱۴۰۱ با هدف حل‌وفصل مسائل ادعایی پادمانی با یکدیگر توافق کردند؛ توافقی که بعداً به‌عنوان بیانیه مشترک ۴ مارس شهرت گرفت و بر اساس آن، جمهوری اسلامی ایران به طور داوطلبانه با فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر بازرسان آژانس، در چارچوب قانون راهبردی مجلس (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران) موافقت کرد.

در پی آن، جلسات متعددی در سطح کارشناسی برگزار و چندین موضوع فنی بین ایران و آژانس حل و فصل شد.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که همکاری خود را با آژانس در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان ادامه داده و مسائل باقی‌مانده پادمانی نیز با رویکرد حرفه‌ای و بدون جانبداری آژانس قابل حل است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->