جاده‌های خراسان رضوی بارانی و لغزنده است | کاهش دید افقی درمحور تربت جام_صالح آباد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آب نیسان چیست؟ + روش تهیه، خواص و ادعیه هدیه ۴۰۰هزار تومانی تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب + شرایط و نحوه دریافت بُن مرگ یک پدر و پسر در مشهد براثر برق گرفتگی آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ابتلا به سرطان‌های گوارش با مصرف مایعات داغ و غذا‌های فرآوری شده بهترین راه‌های پیشگیری از عفونت لثه کوتاه درباره جشن‌های نوظهور به عنوان سنت‌های جدید خانواده‌ها آماده‌سازی ۳ مکان جدید برای ساماندهی انبار‌های ضایعات در مشهد مشهد نیازمند افزایش تعداد مراکز «شلتر» با استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی است سد‌های خراسان رضوی تنها ۱۰ درصد ذخیره دارد جایگاه گنجینه میراث مکتوب در پیشانی متمایز ایران ممتاز آغاز زندگی مشترک زیر سایه خورشید اعتراف به قتل شوهر پس از انکار ماجرا | متهم: شوهرم می‌خواست سقط جنین کنم زنان چگونه با شرایط جدید می‌توانند بازنشسته شوند؟ تداوم بارش باران و وزش باد در برخی استان‌ها | ورود سامانه بارشی به غرب کشور طی هفته آینده (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باقلا، مضر یا مفید؟ ۱۰ دلیل برای بی‌خوابی در زنان | یک زن چقدر به خواب نیاز دارد؟
سرخط خبرها

هشدار پلیس فتا به مسافران نوروزی: به وای فای ناشناس متصل نشوید

  • کد خبر: ۲۱۷۹۵۰
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
هشدار پلیس فتا به مسافران نوروزی: به وای فای ناشناس متصل نشوید
معاون فنی پلیس فتا فراجا گفت: اتصال اینترنتی رایگان در اماکن عمومی یکی از ترفند‌های مجرمان سایبری به منظور آلوده‌سازی گوشی تلفن همراه و دسترسی غیر مجاز به اطلاعات کاربران است.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ حسن منصوری؛ معاون فنی پلیس فتا فراجا اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل فنی و تخصصی پرونده‌های قضائی واصله به این پلیس با موضوع ایجاد دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و اطلاعات کاربران مشخص است یکی از روش‌های مجرمان سایبری در این حوزه استفاده از ترفند اتصال کاربران به اینترنت رایگان است.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه این خطر بالقوه در ایام تعطیلات و سفر‌های نوروزی افزایش می‌یابد، گفت: مجرمان سایبری با استفاده از این شگرد با آلوده‌سازی گوشی تلفن همراه متقاضیان نسبت به دسترسی غیر مجاز به اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران فریب خورده اقدام نموده و نیات شوم خود را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از مقاصد مجرمان سایبری دسترسی به اطلاعات بانکی افراد به منظور برداشت غیرمجاز از حساب آنها است که گاهی اوقات به علت سطح آگاهی و دانش سایبری برخی کاربران از نکات امنیتی و فنی مورد نیاز بهره برداری از تجهیزات هوشمند، زمینه دسترسی غیر مجاز کلاهبرداران را فراهم می‌کند.

معاون فنی پلیس فتا فراجا به هموطنان توصیه کرد: در هنگام مسافرت‌های نوروزی از اتصال به شبکه‌های اینترنتی رایگان در اماکن عمومی و پر ریسک نظیر رستوران‌ها، مسافرخانه‌ها و دکه‌های فروشگاهی اکیدا خودداری کنند و در صورت نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی در این خصوص و یا گزارش موارد مجرمانه در هر ساعت شبانه‌روز می‌توانند با برقراری تماس با سر شماره ۰۹۶۳۸۰ از خدمات تخصصی پلیس فتا بهره‌مند شوند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->