تمامی امتحانات نهایی دانش آموزان امروز برگزار خواهد شد(۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای ‌‌در منطقه سقوط بالگرد با مشکل مواجه شد‌  اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد
سرخط خبرها

مشهد نیازمند افزایش تعداد مراکز «شلتر» با استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی است

  • کد خبر: ۲۲۶۹۰۵
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
مشهد نیازمند افزایش تعداد مراکز «شلتر» با استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی است
مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی برای تأسیس مراکز سرپناه شبانه جدید در مشهد، گفت: باتوجه‌به نیازی که در این زمینه وجود دارد، به استناد بندهای‌یک‌تا‌۱۲ ماده‌۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت در راستای تأسیس مراکز شلتر، ویژه آقایان و بانوان فراخوان همکاری داده‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز مراکز شلتر که در فصل سرد از آنها به‌عنوان «خانه‌های گرم» اسم برده می‌شود و در سایر ایام سال به نام «مراکز سرپناه شبانه» فعالیت دارند، مکانی برای اسکان بی‌خانمان‌ها و بیشتر کارتن‌خواب‌ها هستند. باتوجه‌به تعداد چشمگیر معتادان کارتن‌خواب در مشهد و همچنین بی‌خانمان‌هایی که سرپناهی برای اسکان موقت ندارند، مراکز شلتر موجود کافی به‌نظر نمی‌رسند و باید مراکز جدیدی راه‌اندازی شوند.

در‌همین‌خصوص مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی برای تأسیس مراکز سرپناه شبانه جدید در مشهد، گفت: باتوجه‌به نیازی که در این زمینه وجود دارد، به استناد بندهای‌یک‌تا‌۱۲ ماده‌۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت در راستای تأسیس مراکز شلتر، ویژه آقایان و بانوان فراخوان همکاری داده‌ایم.

به گفته مسعود فیروزی، برای اسکان موقت و شبانه معتادان با رفتار پرخطر و بی‌خانمان در شهرستان مشهد با استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی از متقاضیان با رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی شامل کاردانی یا کارشناسی رشته‌های پرستاری، علوم آزمایشگاهی و... و روان‌شناس یا کارشناسی رشته‌های مشاوره یا مددکاری اجتماعی دعوت به همکاری می‌شود.

وی تأکید کرد: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات از شیوه و شرایط تأسیس و راه‌اندازی مراکز شلتر و نیز ارائه خدمات به اداره‌کل بهزیستی استان خراسان‌رضوی، دفتر اعتیاد، مراجعه کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی درباره سایر جزئیات این فراخوان بهزیستی، اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام درخواست برای بخش‌های غیردولتی در‌خصوص تأسیس مراکز شلتر را تا ۲۷‌اردیبهشت تعیین کرده‌ایم. بعد از ثبت‌نام‌های اولیه، اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی در رد یا قبول پیشنهادها، پس از بررسی‌های کارشناسی و انجام مصاحبه تخصصی، مختار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->