ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد تلاش درویش برای ماندن در پرسپولیس قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در قهرمانی آسیا ناراحتی عالیشاه از صحبت‌های درویش عفونت چشم دلیل دوری زارع تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و نساجی در لیگ برتر فوتبال | جنگ برای قهرمانی و بقا اقدام عجیب پرسپولیس برای تمدید قرارداد با بازیکنان برنامه‌های توخل برای بازی با رئال مادرید شرط ماندن اوسمار در پرسپولیس مشخص شد تورس در لیست نکونام
سرخط خبرها

رکورد طارمی در روز رویارویی رقبای دیرینه

  • کد خبر: ۱۲۱۹۲۶
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
رکورد طارمی در روز رویارویی رقبای دیرینه
پورتو با مهاجم ایرانی خود، امشب به‌مصاف دشمن سنتی‌اش می‌رود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در حساس‌ترین دیدار هفته سوم لیگ فوتبال پرتغال و از ساعت ۲۳:۵۹ امشب، پورتو اولین بازی حساس این فصل خود را مقابل اسپورتینگ، رقیب دیرینه و دشمن بزرگش، برگزار خواهد کرد. پورتو و اسپورتینگ در سالیان گذشته همواره رقابت شدیدی با یکدیگر داشته‌اند. البته در قرن جدید، لیسبونی‌ها به‌همراه پرافتخارترین تیم پرتغال یعنی بنفیکا، زیر سایه آبی‌و‌سفید‌های شهر بندری بوده‌اند؛ به‌نحوی‌که در ۲۴‌دوره گذشته لیگ‌برتر پرتغال، دوازده قهرمانی سهم پورتو بوده و بنفیکا با هفت و اسپورتینگ با چهار قهرمانی، فقط به‌دنبال این تیم معروف پرتغالی بوده‌اند. شاگردان کونسیسائو در رقابت‌های امسال بعد از پیروزی نفس‌گیر هفته دوم با گلی که در لحظات پایانی به‌دست آمد، شش‌امتیازی شدند و به پیشروی خود در جدول رده‌بندی ادامه دادند.

لیسبونی‌ها نیز که در هفته اول با تساوی پرگل مقابل براگا این رقابت‌ها را با تساوی شروع کردند، در هفته دوم موفق شدند ریوآوه را با سه گل شکست دهند. این دو تیم ریشه‌دار پرتغالی در حالی امشب رودرروی هم قرار می‌گیرند که همراه با دیگر‌تیم پرقدرت پرتغال یعنی بنفیکا، از سال‌۱۹۳۴ که لیگ‌برتر فوتبال پرتغال پایه‌گذاری شد، همواره در این رقابت حاضر بوده و هرگز سقوط نکرده‌اند. پورتو با کسب مجموع ۷۷عنوان قهرمانی، دومین تیم پر‌افتخار فوتبال پرتغال است. اسپورتینگ نیز با کسب مجموع پنجاه عنوان قهرمانی، سومین تیم پر‌افتخار فوتبال پرتغال است.

طارمی در بازی با دشمن، به ۱۰۰ می‌رسد

این مسابقه صرف‌نظر از همه حساسیت‌هایی که برای هواداران دو تیم دارد و از مسابقات هیجان‌انگیز پرتغال محسوب می‌شود، برای مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو هم اهمیت دو‌چندانی دارد. تیم اسپورتینگ که زمانی یکی از مشتریان پر‌و‌پا‌قرص مهاجم ایران در نقل‌و‌انتقالات تابستانی بود و حتی زمانی که طارمی با تیم پورتو به توافق رسیده بود، مسئولان باشگاه اسپورتینگ تلاش کردند با پیشنهادی دو‌برابری، این مهاجم را از امضای قرارداد با پورتو منصرف کنند و به لیسبون بکشانند، امشب درحالی میهمان قهرمان فصل گذشته پرتغال است که مهاجم ملی‌پوش فوتبال کشورمان را دشمن اصلی خود در این دیدار می‌داند. طارمی که با پیراهن تیم ریوآوه نیز برابر اسپورتینگ سابقه درخشش داشته و در یک بازی موفق شده است سه بار برای تیمش پنالتی بگیرد، علاوه بر ریوآوه سابقه برد مقابل اسپورتینگ با تیم پورتو را نیز در کارنامه دارد.

مهدی طارمی، مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو، امشب صدمین بازی‌اش را با پیراهن پورتو انجام خواهد داد. طارمی که سومین فصل حضورش در این تیم را آغاز کرده است، درحالی در چهارچوب هفته سوم لیگ پرتغال رو‌در‌روی اسپورتینگ لیسبون قرار می‌گیرد که این مسابقه از چند منظر برای طارمی، بازی خاصی است. اولین نکته این است که به‌نوشته روزنامه «اوجوگو»، طارمی صدمین بازی‌اش را با پیراهن پورتو انجام می‌دهد و مهاجم تیم‌ملی ایران می‌تواند مقابل اسپورتینگ، صدمین مسابقه خود را به‌عنوان عضوی از تیم بندر پورتو تجربه کند.

این مهاجم فصل جدید را نیز طوفانی شروع کرد و علاوه بر دو گلی که در دیدار سوپرجام برابر توندلا به ثمر رساند، برابر ماریتیمو در هفته اول لیگ هم دو گل وارد دروازه حریف کرد تا برای مهاجمان پرتغال خط‌و‌نشان بکشد. این مهاجم که هنوز خبر علاقه باشگاه‌های اروپایی به او از جمله فنرباغچه ترکیه در رسانه‌ها منتشر می‌شود، احتمالا این فصل را هم با پیراهن پورتو به پایان می‌رساند و می‌تواند ضمن جابه‌جایی رکورد‌های مختلف در این باشگاه، برای اولین‌بار عنوان آقای‌گلی لیگ پرتغال را از آنِ خود کند. از‌سوی‌دیگر، تقابل با اسپورتینگ لیسبون برای طارمی یک مسابقه خاص و ویژه است.

اسپورتینگ فصل گذشته مطلبی را علیه طارمی در نشریه داخلی و وبگاه خود منتشر کرد و در این مطلب، توهین‌هایی هم به طارمی صورت گرفت. شدت این توهین‌ها به‌حدی بود که حتی رئیس باشگاه پورتو را نیز به واکنش واداشت و او در حمایت از طارمی، صحبت‌های مفصلی انجام داد. طارمی هم در آن مقطع، بعد از گل‌زنی در مسابقات، انگشتش را با کنایه به باشگاه اسپورتینگ روی بینی خود قرار می‌داد و این رقیب و دشمن تیم پورتو را به سکوت دعوت می‌کرد. طارمی تاکنون در پرتغال دو بار مقابل اسپورتینگ گل‌ز‌نی کرده و امیدوار است در بازی خانگی مقابل این تیم در هفته سوم آمارش را بهبود ببخشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->